Απόψεις
Απόψεις και άρθρα γνώμης από την έγκριτη δημοσιογραφική ομάδα του Ελεύθερου Τύπου.
Αν κάτι μας έμαθε το ’25 να ελπίζουμε από το ’26 είναι η αποκατάσταση της ειρήνης στον κόσμο. Η δική μας γενιά έμαθε και από τη μετάδοση της καθημερινότητας, όχι μόνο από ιστορικά ντοκουμέντα περασμένων δεκαετιών, τι σημαίνει πόλεμος και καταστροφή. Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο μάθαμε ότι ο πόλεμος μας αφορά, είναι πραγματικότητα και εμπειρία, όχι γνώση και ιστορική απεικόνιση..
Μπαίνοντας στο 2026 κάνουμε ακόμα ένα βήμα πιο κοντά προς τη νέα δεκαετία. Η νέα χρονιά είναι κρίσιμη για το πώς θα διαμορφωθούν οι ισορροπίες τόσο στην Ελλάδα όσο και στον υπόλοιπο πλανήτη με φόντο το 2030..
Ενώ το Κίεβο και οι ΗΠΑ συνεχίζουν ένα διάλογο προς την ειρήνη, οι τελευταίες κινήσεις της Ρωσίας δείχνουν ξεκάθαρα μια προκλητική απροθυμία να αποδεχτεί οποιεσδήποτε πραγματικές εγγυήσεις ασφαλείας μπορεί να προσφέρει η Ουάσιγκτον. .
Αλλη μια χρονιά πέρασε και έφτασε η ώρα του απολογισμού, αλλά και των στόχων για την επόμενη. Μέσα στο 2025 έγιναν πολλά και δεν ήταν όλα μαύρα όπως θέλουν κάποιοι να μας πείσουν..
Στη Μόσχα δεν θα μπορεί πλέον κανείς να ισχυριστεί ότι δεν πρόλαβε να ακούσει το πρωτοχρονιάτικο βιντεοσκοπημένο μήνυμα του Ρώσου προέδρου. Ακόμη και για όσους βρεθούν στριμωγμένοι σα σαρδέλες σε λεωφορεία, τραμ ή μετρό, ο «τσάρος» έχει προνοήσει και δεν θα χάσουν τα αποστάγματα σοφίας, την προπαγάνδα και τις ευχές του. .
Τι χρονιά και αυτή! Εκεί που περιμέναμε να εκραγεί το ηφαίστειο της Σαντορίνης, τελικά εξερράγη η αντιπολίτευση. .
Αυτές τις ημέρες κυκλοφορεί ένα βίντεο που φέρει το λογότυπο του επίσημου ρωσικού ενημερωτικού ομίλου, του Sputnik. Προφανώς και είναι κατασκευασμένο με τη βοήθεια Τεχνητής Νοημοσύνης, αλλά για να αντιληφθεί την κεντρική του ιδέα κανείς δεν χρειάζεται παρά ελάχιστη Στοιχειώδη Νοημοσύνη..
Σε λίγες ώρες αποχαιρετάμε το 2025. Μια χρονιά δύσκολη. Μια χρονιά μέσα στην οποία αυξήθηκαν οι παγκόσμιες αβεβαιότητες σε γεωπολιτικό και οικονομικό επίπεδο. Μια χρονιά με πολλές αναταράξεις και στο εσωτερικό..
Αν, περιμένοντας το 2026, το μείζον θέμα του δημόσιου διαλόγου στην Ελλάδα είναι αν ο ίδιος ο διάλογος και η διαπραγμάτευση είναι σημαντικότερα από την αδιάλλακτη στάση για την αντιμετώπιση και εν τέλει επίλυση του θέματος των αγροτικών μπλόκων, τότε κάτι δεν πάει καθόλου καλά..
Αν κάποιος μας έλεγε πριν από 10 χρόνια ότι θα πληρώναμε ακόμα και στον φούρνο με κάρτα ή ότι θα είχαν όλα τα ταξί μηχανήματα POS, θα λέγαμε πως αποκλείεται. .