«Μέσα από την έκθεση αυτή ανακαλύπτουμε τρεις πτυχές της προσωπικότητας του Ερζέ: τους ίδιους του τους πίνακες, ένα τμήμα της προσωπικής του συλλογής και τα προσχέδια του τελευταίου του, ανολοκλήρωτου, άλμπουμ Αλφ-Αρτ (Alph-Art)»,εξηγεί στο Γαλλικό Πρακτορείο ο επί 20ετία αρχειοθέτης του Μουσείου Ντομνίκ Μαρίκ , με την ευκαιρία των χθεσινών εγκαινίων της έκθεσης.
Γνωστός παγκοσμίως από τις «Περιπέτειες του Τεντέν και του Μιλού», της σειράς που από το 1929 έχει μαγέψει το κοινό, ο Βέλγος Ζορζ Ρεμί, ο επονομαζόμενος Ερζέ (1907-83) από την αρχή της σταδιοδρομίας του είχε δείξει μεγάλο ενδιαφέρον για όλες τις μορφές της δημιουργικής έκφρασης.
Όμως ήταν στα χρόνια του 60, οπότε κι η προσωπική του ζωή είχε γνωρίσει σημαντικές ανακατατάξεις?καθώς ερωτεύθηκε την κατά 27 χρόνια νεώτερή του Φανί Βλαμίνκ, η οποία θα γίνει κατόπιν σύζυγός του?που ο Βέλγος σκιτσογράφος θα ονειρευθεί ν? αφήσει πίσω του τα κόμικς για να στραφεί προς τη ζωγραφική, διηγείται ο διευθυντής των εκδόσεων Moulinsart Ντιντιέ Πλατό.
«Η σχέση του Ερζέ με τη Μοντέρνα Τέχνη αποτελούν ένα κεφάλαιο στην έρευνα αυτού του αυτοδίδακτου ανθρώπου που πάντοτε γύρευε να μάθει περισσότερα και να δραπετεύει κι απ? τον ίδιο του τον εαυτό κι επίσης, κατά μία άποψη, ενός έργου που του ξέφυγε», τόνισε ο Πλατό, πρώην εκδότης του Ερζέ στον οίκο Casterman.
Η έκθεση, που ονομάζεται «Tonnere de Brest», (από την εμβληματική φράση που συνηθίζει να αναφωνεί ο Καπετάνιος Χάντοκ) θα διαρκέσει έως τις 26 Ιουνίου κι αποτελεί μία πρόγευση από τη μεγάλη έκθεση που θα φιλοξενηθεί από τα τέλη Σεπτεμβρίου στο Γκραν Παλαί των Παρισίων.