ΑΣ αφήσουμε για λίγο στην άκρη την κομματική εργαλειοποίηση, τη σφοδρή αντιπαράθεση και τις κραυγές. Ας δούμε τι έχει γίνει ή τι θα γίνει στο προσεχές διάστημα. Κατ’ αρχάς, όσον αφορά το σκέλος της Δικαιοσύνης, η δίκη για το Μάτι ολοκληρώθηκε και σε δεύτερο βαθμό. Καταδικάστηκαν στελέχη της Πυροσβεστικής. Βέβαια, συγγενείς θυμάτων ακόμα διαμαρτύρονται γιατί οι εμπλεκόμενοι κατηγορήθηκαν σε βαθμό πλημμελήματος και όχι κακουργήματος. Η δίκη για τα Τέμπη θα ξεκινήσει τον Μάρτιο με 36 κατηγορούμενους, οι περισσότεροι σε βαθμό κακουργήματος. Οσο κι αν κάποιοι φωνάζουν, θα αποδοθεί δικαιοσύνη.
ΟΣΟΝ αφορά το τι έκανε η Πολιτεία, η κυβέρνηση Μητσοτάκη και στις δύο αυτές περιπτώσεις προχώρησε με τολμηρά βήματα. Κατ’ αρχάς δημιούργησε από το μηδέν μια ισχυρή Πολιτική Προστασία και ενεργοποίησε το «112», ώστε να ειδοποιούνται οι πολίτες που βρίσκονται σε κίνδυνο είτε από πυρκαγιές είτε από ακραία καιρικά φαινόμενα. Γι’ αυτό και, πλέον, ειδικά κάθε καλοκαίρι, γίνονται εκατοντάδες εκκενώσεις οικισμών σε περιπτώσεις μεγάλων πυρκαγιών και δεν κινδυνεύουν ανθρώπινες ζωές. Αυτό το γεγονός αποτελεί και την απάντηση στα όσα ισχυρίζονταν τα στελέχη της κυβέρνησης Τσίπρα, πως δήθεν δεν μπορούσε να γίνει εκκένωση στο Μάτι.
ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ, με πρωτοβουλία του Κυριάκου Πιερρακάκη, νομοθετήθηκε διάταξη σύμφωνα με την οποία το Δημόσιο δεν θα παραβρίσκεται ως αντίδικος στην εκδίκαση υποθέσεων αποζημίωσης για τις τραγωδίες στη Μάνδρα, στο Μάτι και τα Τέμπη. Ενώ θεσμοθετείται ειδική σύνταξη 1.700 ευρώ για συγγενείς θυμάτων και τραυματίες και πλήρης κάλυψη για ιατρική και ψυχολογική στήριξη.
ΠΡΟΧΘΕΣ έγινε ένα ακόμα σημαντικό βήμα σε σχέση με την τραγωδία των Τεμπών. Η κυβέρνηση υπέγραψε την αναθεωρημένη σύμβαση με τους Ιταλούς μετόχους της Hellenic Train, οι οποίοι υποχρεώνονται να επενδύσουν το θηριώδες ποσό των 308 εκατ. ευρώ και να φέρουν στην Ελλάδα 23 νέα τρένα έως το 2027. Δώδεκα νέοι υπερσύγχρονοι συρμοί θα μπουν στα δρομολόγια Αθήνας – Θεσσαλονίκης και έντεκα στον προαστιακό. Παράλληλα, έως το καλοκαίρι του 2026 θα έχουν τεθεί σε λειτουργία όλα τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, ενώ υλοποιούνται σημαντικές παρεμβάσεις και σε άλλους σιδηροδρομικούς άξονες.
ΟΛΑ τα παραπάνω αποτελούν φόρο τιμής στα θύματα των εθνικών τραγωδιών σε Μάτι και Τέμπη. Και είναι όσα θα έπρεπε να γίνουν αυτά που ζητούν οι μετριοπαθείς και ψύχραιμοι πολίτες ως απάντηση στην κομματική εργαλειοποίηση και τις θεωρίες συνωμοσίας. Μια σύγχρονη Πολιτική Προστασία και ένας σύγχρονος και ασφαλής σιδηρόδρομος.