ΕΔΩ, στην Αθήνα, ο δήμαρχος, Χάρης Δούκας, κάνει ακριβώς το αντίθετο. Εχει πεισμώσει και επιμένει να ανοίξει πάλι η Λεωφόρος Βασιλίσσης Ολγας στα αυτοκίνητα, αντί να γίνει πεζόδρομος. Αξίζει να θυμηθούμε πως η συγκεκριμένη οδική αρτηρία σχεδιαζόταν να πεζοδρομηθεί εδώ και 25 χρόνια, ώστε να αποτελέσει τη φυσική συνέχεια του πεζόδρομου που συνδέει το Καλλιμάρμαρο με τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου και το δίκτυο αρχαιολογικών χώρων του ιστορικού κέντρου της Αθήνας.
ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ δεν γνωρίζω γιατί ο δήμαρχος επιδεικνύει αυτήν την τόσο ισχυρή επιμονή. Πραγματικά πιστεύει πως ένας δρόμος 500 μέτρων θα επιλύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πρωτεύουσας; Ή πρόκειται απλά για ένα αντιπολιτευτικό γινάτι απέναντι στον τέως δήμαρχο, Κώστα Μπακογιάννη, και τον κυβερνητικό σχεδιασμό για τη Βασιλίσσης Ολγας;
Ο,ΤΙ κι αν ισχύει, φαντάζει απίστευτο εν έτει 2025 να μη συζητάμε με ποιον τρόπο θα αποθαρρυνθεί ο πολίτης από το να κατεβαίνει στο κέντρο της Αθήνας με το αυτοκίνητό του και πώς θα δοθεί έμφαση στους πεζούς. Με τελικό στόχο, βέβαια, να γίνει το κέντρο πιο ανθρώπινο.
ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ, βέβαια, πως ο Δήμος Αθηναίων προχωράει στην υλοποίηση ενός σχεδίου πεζοδρόμησης 40 μικρών οδών στο εμπορικό τρίγωνο και σε γειτονιές της πόλης. Αλλά ειδικά στους δρόμους γύρω από την Ερμού και την Καραγεώργη Σερβίας έως την οδό Αθηνάς το πρόβλημα είναι άλλο. Πως εδώ και πολλά χρόνια υπάρχει ένα μεγάλο δίκτυο πεζοδρόμων, στο οποίο, όμως, όχι μόνο κυκλοφορούν τα αυτοκίνητα, αλλά μετατρέπεται σε υπαίθριο πάρκινγκ κάθε Παρασκευή και Σάββατο βράδυ, δίχως η Δημοτική Αστυνομία να κόβει κλήσεις. Για να δούμε τι θα κάνει ο δήμαρχος γι’ αυτό το ζήτημα.
ΓΙΑ την ώρα, πάντως, κάνει τα ακριβώς αντίθετα από όσα υποσχόταν προεκλογικά. Τότε έλεγε ότι «όπως και άλλες μεγαλουπόλεις, προσπαθούμε να βρούμε τρόπους για να μειώσουμε την ατμοσφαιρική ρύπανση και την κυκλοφοριακή συμφόρηση. Θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα πιο ζωντανό και βιώσιμο περιβάλλον για τους ανθρώπους, όχι για τα αυτοκίνητα». Προφανώς και δεν κινείται προς την επίτευξη αυτού του στόχου αποδίδοντας πάλι στην κυκλοφορία τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Ολγας.
ΚΑΙ όλα αυτά μας φέρνουν στο μυαλό δύο παλιές ιστορίες. Τις αντιδράσεις που υπήρχαν στη δημιουργία του πρώτου πεζόδρομου της πόλης στην οδό Βουκουρεστίου, αλλά και την πεζοδρόμηση της Ερμού, όταν στα μέσα της δεκαετίας του ’90 οι καταστηματάρχες δήλωναν ότι θα καταστραφούν και τώρα ο δρόμος βρίσκεται στο τοπ-20 των πιο ακριβών εμπορικών οδών στον κόσμο.
ΟΛΑ αυτά συμβαίνουν ενώ οι Αθηναίοι, αλλά και οι επισκέπτες της πρωτεύουσας, ακόμα περιμένουν την υλοποίηση μίας άλλης, απίστευτης υπόσχεσης του Χάρη Δούκα. Πως «με φύτευση δέντρων και υπέρψυχρα υλικά στοχεύουμε να μειώσουμε αισθητά τη θερμοκρασία, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, έως και 5 βαθμούς», το οποίο δεν μπορεί να εκληφθεί παρά ως ένα «κρύο» πολιτικό αστείο, που δίνει ανάσες δροσιάς στο καυτό καλοκαίρι της Αθήνας.