Ηδη, η ΣΤΑΣΥ «τρέχει» τις απαραίτητες δοκιμές σε μετρό και τραμ προκειμένου να είναι έως τότε εφικτή η 24ωρη λειτουργία, ενώ παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη η μελέτη βιωσιμότητας που έχει ζητήσει ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μέσω της οποίας θα προκύψει αν μπορεί και στο μέλλον να υποστηριχθεί η επέκταση του ωραρίου.
Η δοκιμή για μια νύχτα μόνο το πρώτο Σαββατοκύριακο του Ιουλίου έχει σκοπό την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του μέτρου και της αποδοχής του από το επιβατικό κοινό, αλλά και το αν πληρούνται οι απαραίτητες συνθήκες ασφαλείας για την επαρκή συντήρηση των συρμών. Η λειτουργία θα αφορά όλο το 24ωρο, με στόχο να προσφέρει ασφαλή μετακίνηση κατά τις μεταμεσονύκτιες ώρες, ιδίως για τους νέους που διασκεδάζουν στην πρωτεύουσα τους καλοκαιρινούς μήνες.
«Οφείλουμε να στείλουμε ένα ξεκάθαρο μήνυμα: Οτι τα παιδιά μας μπορούν να γυρίσουν σπίτι τους με ασφάλεια, χωρίς να μπουν στη διαδικασία να οδηγήσουν έχοντας καταναλώσει αλκοόλ», υπογράμμισε ο κ. Κυρανάκης από το βήμα της Βουλής έπειτα από την ανακοίνωση της πιλοτικής ημέρας επέκτασης του ωραρίου και πρόσθεσε ότι «ελπίζουμε αυτή η εφαρμογή να πάει καλά, να στεφθεί με επιτυχία ώστε τους επόμενους μήνες να μπορούμε να ανακοινώσουμε, κατόπιν μελέτης βιωσιμότητας, ποιες μέρες του Σαββατοκύριακου, ποιες μέρες του χρόνου, θα μπορούμε να έχουμε εικοσιτετράωρη λειτουργία των μέσων μεταφοράς».
Στόχος της επέκτασης του ωραρίου είναι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων από οδηγούς που βγαίνουν να διασκεδάσουν και ενώ έχουν πιει, οδηγούν το όχημά τους. Δηλαδή, συμπεριλαμβάνεται στο πακέτο μέτρων που έχει σε εξέλιξη η κυβέρνηση συνολικά στο πλαίσιο της μείωσης των θανατηφόρων οχημάτων και της ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας έπειτα και από την ψήφιση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Υπενθυμίζεται ότι ο νέος ΚΟΚ θεσπίζει ένα συνεκτικό και κλιμακωτό σύστημα ποινών, το οποίο εστιάζει στη συστηματική παραβατικότητα, προβλέποντας αυστηρότερες κυρώσεις για την υποτροπή σε επικίνδυνες συμπεριφορές.
Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, η αναμόρφωση και οι αλλαγές βασίζονται, μεταξύ άλλων, σε συγκεκριμένα δεδομένα: Η Ελλάδα παραμένει σταθερά πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο σε θανάτους από τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκων, ενώ παραβάσεις όπως η χρήση κινητού, η υπερβολική ταχύτητα, η μη χρήση ζώνης ή κράνους και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ παραμένουν κρίσιμες αιτίες πρόκλησης δυστυχημάτων.
Ειδήσεις Σήμερα
- Θεσσαλονίκη: Πιάνουν δέκα οδηγούς την ημέρα χωρίς δίπλωμα
- Mητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος: Περιμένoντας μια απάντηση
- Αν η κόλαση είχε πρόσωπο θα ήταν έτσι… – Το έγκλημα στις Σέρρες που έπρεπε να γίνει ταινία
- Οι αρκούδες στην Ελλάδα: Λιγότερο από μία επίθεση κάθε χρόνο – Από τον θάνατο 85χρονης στο Μέτσοβο μέχρι το σήμερα… στη Δράμα
- Ψυχοθεραπεία VS AI: Γιατί προτιμάμε να μιλάμε στο ChatGPT αντί για ανθρώπους; – Τι λέει η ψυχολόγος Νικολίνα Στρατηγάκη στο ET Magazine
- Λίμνη Βεγορίτιδα: Ένας υδάτινος παράδεισος για μικρούς και μεγάλους – Το φυσικό τοπίο «βγαλμένο» από πίνακα ζωγραφικής