Πρακτικά σημαίνει ότι, κατά μέσο όρο, οι τροχονόμοι εντόπιζαν καθημερινά δέκα οδηγούς χωρίς δίπλωμα! Και φυσικά πολύ περισσότεροι είναι εκείνοι που κυκλοφορούν ελεύθεροι καθημερινά στους δρόμους χωρίς καμία εκπαίδευση. «Και το πιο εντυπωσιακό είναι ότι το θεωρούν φυσιολογικό! Οδηγούν μηχανές, αυτοκίνητα ή ακόμη και φορτηγάκια χωρίς δίπλωμα και όταν τους σταματάς για έλεγχο αναρωτιούνται: “Θα με γράψεις τώρα;”», λέει στον «Ε.Τ.» ο διοικητής του Τμήματος Τροχαίας Λητής Θεσσαλονίκης, αστυνόμος Α’, Νικόλαος Κρούπης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης, στον νομό διενεργήθηκαν, από 1ης/1/2025 έως και 31/5/2025, συνολικά 149.247 έλεγχοι. Κατά τη διάρκειά τους εντοπίστηκαν 1.529 άτομα (ποσοστό 1,02%) να έχουν πιάσει το τιμόνι χωρίς να έχουν δίπλωμα. Από αυτούς, η συντριπτική πλειονότητα, δηλαδή οι 1.444 (ποσοστό 94,5%), ήταν άνδρες, ενώ οι 85 (ποσοστό 5,5%) γυναίκες. Να σημειωθεί ότι 68 άτομα (ποσοστό 4,4%) ήταν ανήλικα.
«Ακούμε κάθε είδους δικαιολογία, όπως: “το αμέλησα”, “προσπαθώ να βγάλω”, “είμαι στη διαδικασία”, “δεν έχω χρήματα να βγάλω’, “πρώτη φορά το έκανα” κ.τ.λ. Υπάρχουν, βέβαια, και αλλοδαποί που ζουν και εργάζονται στην Ελλάδα και θεωρούν ότι έχουν… δικαίωμα να οδηγούν με δίπλωμα της πατρίδας τους, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις που κάποιος μπορεί να έχει δίπλωμα, αλλά όχι για την κατηγορία του οχήματος που οδηγούσε. Φυσικά, από το “κάδρο” δεν θα μπορούσαν να λείπουν και τα μηχανάκια, με τους οδηγούς τους πολλές φορές να μη διαθέτουν δίπλωμα», τόνισε ο κ. Κρούπης. Οπως έγινε γνωστό, οι περισσότερες παραβάσεις βεβαιώνονται στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης και ακολουθούν οι περιοχές της Χαλκηδόνας και της Λητής.
Η οδήγηση χωρίς δίπλωμα δεν είναι απλώς μία τυπική παράβαση, είναι μία πρακτική που μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά ατυχήματα. Οι οδηγοί χωρίς άδεια συχνά δεν γνωρίζουν επαρκώς τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας, δεν έχουν εξασκηθεί σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης και είναι πιθανότερο να οδηγούν με ριψοκίνδυνο τρόπο.
«Δυστυχώς, πάντα υπήρχε το φαινόμενο της οδήγησης χωρίς δίπλωμα. Απλά, τα τελευταία χρόνια, οι εντατικοί έλεγχοι το έχουν φέρει περισσότερο στην επιφάνεια και τη δημοσιότητα. Οι αλλαγές με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα είναι σαρωτικές σε ό,τι αφορά τη συγκεκριμένη παράβαση», πρόσθεσε ο διοικητής της Τροχαίας Λητής.
ΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΟΙ
Τα ατυχήματα που προκαλούνται από μη εξουσιοδοτημένους οδηγούς συχνά έχουν αυξημένη σφοδρότητα, καθώς οι συγκεκριμένοι οδηγοί δεν είναι εξοικειωμένοι με την αντιμετώπιση κρίσιμων καταστάσεων στον δρόμο. Επιπλέον, η απουσία ασφαλιστικής κάλυψης δημιουργεί νομικά και οικονομικά προβλήματα τόσο για τα θύματα όσο και για τους ίδιους τους παραβάτες.
ΠΟΙΝΕΣ ΝΕΟΥ ΚΟΚ
Με τον νέο ΚΟΚ επιβάλλεται πρόστιμο 1.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για έναν μήνα, ενώ προβλέπεται ποινή φυλάκισης έως δύο έτη. Τη δεύτερη φορά, πρόστιμο 2.000 και αφαίρεση της άδειας για τέσσερα έτη και την τρίτη φορά πρόστιμο 4.000 με αφαίρεση της άδειας για οκτώ έτη.
ΕΝΤΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
Η Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης ενισχύει την επιτήρηση και προγραμματίζει περισσότερους ελέγχους. Παράλληλα, είναι απαραίτητη η εντατικοποίηση ενημερωτικών εκστρατειών για τους κινδύνους της μη αδειοδοτημένης οδήγησης, καθώς η πρόληψη και η αυστηρή επιβολή του νόμου είναι τα μόνα μέσα για να περιοριστεί αυτή η επικίνδυνη πρακτική.
Ειδήσεις Σήμερα
- Mητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος: Περιμένoντας μια απάντηση
- Αν η κόλαση είχε πρόσωπο θα ήταν έτσι… – Το έγκλημα στις Σέρρες που έπρεπε να γίνει ταινία
- Οι αρκούδες στην Ελλάδα: Λιγότερο από μία επίθεση κάθε χρόνο – Από τον θάνατο 85χρονης στο Μέτσοβο μέχρι το σήμερα… στη Δράμα
- Ψυχοθεραπεία VS AI: Γιατί προτιμάμε να μιλάμε στο ChatGPT αντί για ανθρώπους; – Τι λέει η ψυχολόγος Νικολίνα Στρατηγάκη στο ET Magazine
- Λίμνη Βεγορίτιδα: Ένας υδάτινος παράδεισος για μικρούς και μεγάλους – Το φυσικό τοπίο «βγαλμένο» από πίνακα ζωγραφικής

