Κατακλύστηκαν, λοιπόν, τα σόσιαλ μίντια από σχόλια και καταγγελίες για υποβάθμιση της είδησης της φωτιάς και ανεπαρκή κάλυψη του γεγονότος. Βασικός πυρήνας των καταγγελιών ήταν ότι «θάβεται» το θέμα επειδή «δεν συμφέρει τα επενδυτικά σχέδια που σκοπεύουν να αλώσουν το νησί», μαζί με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες που παρουσιάζονταν ως βεβαιότητες. Ανάμεσά τους και ότι κάηκε το ιστορικό κτίριο του Λωβοκομείου, που ευτυχώς δεν κάηκε.
Κι όμως, το θέμα της Χίου μπήκε -και δικαίως- στα πρωτοσέλιδα των περισσότερων εφημερίδων, υπήρχε εκτενές ρεπορτάζ στις εσωτερικές σελίδες, ενώ έπαιζε στις πρώτες ειδήσεις των τηλεοπτικών δελτίων και των ιστοσελίδων. Βέβαια, εδώ θα πρέπει να επισημανθεί ότι τις ίδιες ώρες φλεγόταν και η Μέση Ανατολή, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κάλυψη που πρέπει να έχει ένα θέμα παγκόσμιας εμβέλειας.
Το θέμα της πληροφόρησης -και παραπληροφόρησης- στα κοινωνικά δίκτυα δεν αφορά μόνο τη Χίο. Αφορά οτιδήποτε βρίσκεται στην επικαιρότητα, από τις τιμές στη λαϊκή αγορά μέχρι το Ιράν, και προφανώς σχετίζεται με το πώς επιλέγουν οι πολίτες να ενημερωθούν. Μία ενδιαφέρουσα εικόνα για τις συνήθειες των Ελλήνων που επιλέγουν το Διαδίκτυο για ενημέρωση δίνει η ετήσια έκθεση (2025) για τις ψηφιακές ειδήσεις του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, που δημοσίευσε η διαΝΕΟσις. Στην έκθεση επιβεβαιώνονται διαχρονικές τάσεις, όπως η πολύ χαμηλή εμπιστοσύνη στις ειδήσεις (22%, το χαμηλότερο ποσοστό ανάμεσα στις 48 χώρες του δείγματος), η υψηλή χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης για ενημέρωση και η υψηλή αποφυγή ειδήσεων.
Στο κομμάτι που αφορά την παραπληροφόρηση, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τη διαχείριση επικίνδυνου/προσβλητικού περιεχόμενου, 6 στους 10 Ελληνες θεωρούν ως σημαντικές απειλές τους πολιτικούς ή τα πολιτικά κόμματα -και μάλιστα σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από τους πολίτες άλλων χωρών-, τους δημοσιογράφους και τα ΜΜΕ (Ελλάδα: 59%, μ.ό. 48 χωρών: 32%). Αντίθετα, είναι λιγότερο πιθανό, σε σύγκριση με άλλες χώρες, να αποδώσουν την παραπληροφόρηση σε διασημότητες (21%), ακτιβιστές (18%) ή απλούς πολίτες (13%).
Εντυπωσιακό και το εύρημα ότι 1 στους 3 εμπιστεύεται τα σχόλια άλλων χρηστών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να επαληθεύσει πληροφορίες, καθώς πολλοί χρήστες θεωρούν ότι τα μέσα ενημέρωσης αποκρύπτουν πληροφορίες. Με άλλα λόγια, αν το διάβασες στο facebook (νομίζεις πως) είναι αλήθεια.