ΜΠΟΡΕΙ, λοιπόν, να πρέπει να κλείσουν όχι μόνο τα 204 καταστήματα ΕΛ.ΤΑ. που έβαλαν λουκέτο από χθες, αλλά και πολλά περισσότερα. Το θέμα είναι ο τρόπος με τον οποίο συνέβη αυτό. Σε επίπεδο μάρκετινγκ και επικοινωνίας ο σχεδιασμός της διοίκησης των ΕΛ.ΤΑ. ήταν άστοχος.
ΔΕΝ γίνεται να ενημερώνονται οι πολίτες από δημοσιεύματα και στη συνέχεια να βγαίνει μια ανακοίνωση, που να εξηγεί τους λόγους για το κλείσιμο των καταστημάτων. Αυτό θα έπρεπε να είχε γίνει αντιστρόφως. Τα ΕΛ.ΤΑ. έπρεπε να είχαν ανακοινώσει ένα ολιστικό σχέδιο ψηφιακού και λειτουργικού μετασχηματισμού.
ΜΕ στόχο να υπάρξει αναβάθμιση των υπηρεσιών courier τόσο μέσω των κλασικών ταχυμεταφορών door to door, αλλά και μέσω των αναπτυσσόμενων υπηρεσιών με τα περίφημα «κουτιά παράδοσης» που έχουν γεμίσει, πλέον, κάθε γειτονιά. Τα ΕΛ.ΤΑ., δυστυχώς, δείχνουν να αντιδρούν εξαιρετικά καθυστερημένα σε σχέση με τις ιδιωτικές εταιρίες του χώρου, ενώ θα έπρεπε να βρουν και άλλες πηγές εσόδων με νέες μεταφορικές υπηρεσίες, ίσως, ακόμα και με μεταφορά προϊόντων για επιχειρήσεις.
Ο Οργανισμός των Ελληνικών Ταχυδρομείων χρειάζεται επειγόντως μια νέα στρατηγική λειτουργίας όσο επώδυνη κι αν αυτή φαίνεται, ώστε όχι μόνο να αντέξει στη νέα εποχή, αλλά και να κατέχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο που του αξίζει.
Αφαλάτωση και πισίνες στα νησιά

ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ αντιμέτωποι με τις συνέπειες της λειψυδρίας. Τα υδατικά αποθέματα μειώνονται δραματικά τα τελευταία χρόνια, καθώς οι βροχοπτώσεις και οι χιονοπτώσεις έχουν ελαχιστοποιηθεί. Τα καμπανάκια ηχούσαν εδώ και χρόνια. Η Ισπανία και η Ιταλία στέρεψαν ποτάμια και λίμνες, ενώ μέχρι και δελτίο στην κατανάλωση νερού μπήκε σε περιοχές της Καταλονίας. Ολος ο ευρωπαϊκός νότος βρίσκεται μπροστά σε ένα δυσεπίλυτο πρόβλημα.
ΤΟ κυβερνητικό σχέδιο περιλαμβάνει επτά άξονες τόσο για την Αττική και άλλες επιβαρυμένες περιοχές όσο και για τα νησιά. Επειδή, προφανώς, η προσοχή και τα φώτα της δημοσιότητας θα πέσουν στα μεγάλα έργα που αφορούν στο λεκανοπέδιο. Και, στο τέλος, θα επιτευχθεί ο στόχος της κυβέρνησης για μια 30ετή θωράκιση από φαινόμενα λειψυδρίας.
ΠΡΕΠΕΙ, όμως, να δοθεί και ιδιαίτερο βάρος στα νησιά. Ηδη έχουν γίνει κάποιες μονάδες αφαλάτωσης. Ενώ στον κυβερνητικό σχεδιασμό περιλαμβάνονται έργα και παρεμβάσεις σε ακόμα 40 νησιά. Απαιτείται, όμως, να μην υπάρξουν χρονοκαθυστερήσεις σε αυτά τα μικρά, αλλά τόσο σημαντικά έργα. Και, μάλιστα, οι μονάδες αφαλάτωσης θα μπορούσαν να συνδυαστούν με παράλληλη απαγόρευση λειτουργίας για πισίνες ιδιωτικές, αλλά και τουριστικών καταλυμάτων που λειτουργούν ή κατασκευάζονται κατά εκατοντάδες σε Αιγαίο και Ιόνιο. Είναι προκλητικό σε εποχή λειψυδρίας να υπάρχει σπατάλη νερού για πισίνες.