Το 34% των Ελλήνων συμμετεχόντων δηλώνει πιο άνετο να μοιραστεί την οικονομική του κατάσταση με ένα AI bot παρά με άνθρωπο, ενώ το 38% θεωρεί ότι ένα ρομπότ AI θα ήταν λιγότερο επικριτικό σε συζητήσεις για καθυστερημένες οφειλές — αύξηση 10 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με το 2024. Σημαντικό εύρημα είναι επίσης η βελτίωση στο ποσοστό έγκαιρης αποπληρωμής οφειλών, από 45% το 2023 σε 67% το 2025.
Η έκθεση δείχνει πως περίπου ένας στους τρεις Έλληνες χρησιμοποιεί εργαλεία όπως το ChatGPT για να κατανοήσει οικονομικούς όρους, στοιχείο που αντικατοπτρίζει αυξημένη εξοικείωση με τα ψηφιακά εργαλεία. Η ανησυχία για την ασφάλεια προσωπικών δεδομένων μειώνεται —το 23% δηλώνει ότι δεν αποτελεί πρόβλημα— και σχεδόν 4 στους 10 πιστεύουν ότι το AI μπορεί να περιορίσει πιθανές προκαταλήψεις στις πρακτικές είσπραξης, καθιστώντας τις διαδικασίες πιο δίκαιες. Παράλληλα, οι αυθόρμητες online αγορές μειώνονται (25% στην Ελλάδα έναντι 30% ευρωπαϊκά) αλλά το 15% αναγνωρίζει ότι η πίεση από τα social media οδήγησε σε αγορές που απέκτησαν πρόσθετες οφειλές.
Σε ευρύτερο πλαίσιο, η έκθεση επισημαίνει συγκρατημένη βελτίωση της ευρωπαϊκής οικονομίας, με ισχυρή αγορά εργασίας αλλά άνιση ανάκαμψη. Η πορεία του πληθωρισμού και η νομισματική πολιτική επηρεάζουν την αγοραστική δύναμη και την ομαλή ανάκαμψη. Τα δεδομένα προέρχονται από περισσότερους από 20.000 ερωτηθέντες σε 20 ευρωπαϊκές χώρες, υπογραμμίζοντας ότι η διείσδυση του AI στις καταναλωτικές υπηρεσίες και την οικονομική πληροφόρηση εξελίσσεται ταχύτερα και αλλάζει τον τρόπο που οι καταναλωτές διαχειρίζονται τα οικονομικά τους.