Η νέα σχολική χρονιά ξεκινά με πολλές καινοτομίες και αλλαγές που φιλοδοξούν να καταστήσουν το δημόσιο σχολείο ένα σχολείο ανοικτό στην κοινωνία, που προσφέρει τις ίδιες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά, όπου και αν κατοικούν.
Με το μεγάλο πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» ανακαινίστηκαν οι υποδομές σε 431 σχολεία σε όλη τη χώρα, ενώ ολοκληρώθηκαν σχεδόν 10.000 νέοι μόνιμοι διορισμοί, που ανεβάζουν τον συνολικό αριθμό των μόνιμων προσλήψεων κοντά στις 50.000 από το 2020 έως σήμερα. Οι διαδραστικοί πίνακες, η είσοδος της Τεχνητής Νοημοσύνης, τα εκατοντάδες χιλιάδες σετ ρομποτικής, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, τα νέα σχολικά βιβλία, η ενίσχυση του ψηφιακού φροντιστηρίου είναι μερικές μόνο από τις αλλαγές που θα δει η μεγάλη εκπαιδευτική οικογένεια.
Φέτος κάνουν πρεμιέρα και τα πρώτα Ωνάσεια Πρότυπα Σχολεία, ενώ στα εξίσου σημαντικά για το ζην και των ευ ζην των παιδιών είναι η διάθεση 10.000 απινιδωτών, αλλά και οι σχολικοί λαχανόκηποι σε χιλιάδες δημοτικά και νηπιαγωγεία. Και έπεται και συνέχεια.
Ομως υπάρχουν ακόμα σημαντικά βήματα που πρέπει να κάνει το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, τόσο σε επίπεδο υποδομών και εκπαιδευτικού υλικού όσο και σε επίπεδο νοοτροπίας. Το φροντιστήριο έπαψε εδώ και χρόνια να αποτελεί ενισχυτική διδασκαλία, πλέον αποτελεί βασικό πυλώνα του εκπαιδευτικού συστήματος και μάλιστα με τεράστιο κόστος για την ελληνική οικογένεια. Ταυτόχρονα πρέπει να προχωρήσει η αξιολόγηση και να ανοίξει η μεγάλη κουβέντα για τις πανελλαδικές εξετάσεις και το εθνικό απολυτήριο. Η Παιδεία χρειάζεται εθνικές συναινέσεις.