Η συγκεκριμένη, δίκαιη, κυβερνητική πρωτοβουλία φαίνεται πως… ενόχλησε ιδιαίτερα το Προξενείο και την Τουρκία, καθώς γκρεμίζει το μετέωρο αφήγημά τους περί μίας ενιαίας μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη, η οποία -όπως ψευδώς ισχυρίζονται- είναι τουρκική.
Με βαρύγδουπες εκφράσεις, ανθελληνικές κορόνες και αυθαίρετα συμπεράσματα, τα τουρκόφωνα ΜΜΕ της Θράκης φτάνουν στο σημείο να ισχυρίζονται ότι «η Ελλάδα προσπαθεί να διχάσει την “τουρκική” μειονότητα με βάση θρησκευτικά κριτήρια», και μάλιστα ότι η συγκεκριμένη πρωτοβουλία δέχεται σκληρή κριτική από τη μειονότητα!
«Το ελληνικό κράτος έχει πλέον επεκτείνει τις μακροχρόνιες πολιτικές άρνησης ταυτότητας και στον θρησκευτικό τομέα. Η διαδικασία που άρχισε με τη μη αναγνώριση της τουρκικής ταυτότητας και τη διαίρεση της μειονότητας σε τρεις ξεχωριστές εθνοτικές ομάδες (τουρκικής καταγωγής, Πομάκους και Τσιγγάνους), μετατρέπεται τώρα σε μία νέα διαίρεση, που βασίζεται σε θρησκευτικές διαφορές», υποστηρίζουν ορισμένα από τα τουρκόφωνα ΜΜΕ (προφανώς σε πλήρη ταύτιση με τις θέσεις του Τουρκικού Προξενείου) και φτάνουν μάλιστα στο σημείο να ισχυρίζονται ότι «νομικοί εμπειρογνώμονες θεωρούν πως μία τέτοια διάκριση παραβιάζει σαφώς το πνεύμα και τις διατάξεις της Συνθήκης της Λωζάννης»!
Φυσικά, κανένα από τα συγκεκριμένα ΜΜΕ δεν αναφέρει ότι με την αναγνώριση της θρησκευτικής κοινότητας των Μπεκτασήδων Αλεβιτών Μουσουλμάνων Θράκης, η υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη, υλοποιεί σχετικό αίτημα των ίδιων των Μπεκτασήδων Αλεβιτών, που υποβλήθηκε πριν από τρία χρόνια στη Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων.
Ούτε, βεβαίως, αναφέρονται στο γεγονός ότι το 2018 το Τουρκικό Προξενείο Κομοτηνής είχε βάλει τα τουρκόφωνα ΜΜΕ της Θράκης να βρίζουν τους Αλεβίτες του Εβρου επειδή τόλμησαν (!) να σηκώσουν κεφάλι και διοργάνωσαν μόνοι τους (και όχι υπό τη σκέπη του Προξενείου) την παραδοσιακή εκδήλωση της πάλης με λάδι.
Θράκη: 3.000 άτομα και μιλούν πομακικά

ΟΙΚΟΙ ΕΥΧΩΝ
Οι Μπεκτασήδες Αλεβίτες της Ελλάδας απέκτησαν πριν από μερικά χρόνια τους πρώτους δύο ευκτήριους οίκους (σε Γονικό και Δέρειο), οι οποίοι λειτουργούν ως χώροι συγκέντρωσης και προσευχής. Ενδεικτικά, στους Μπεκτασήδες Αλεβίτες η γυναίκα έχει ισότιμη σχέση με τον άνδρα, είναι θεσμοθετημένη η μονογαμία, ενώ καταναλώνουν οινοπνευματώδη ποτά στην καθημερινότητά τους, πράγμα απαγορευμένο για τους περισσότερους άλλους μουσουλμάνους. Να σημειωθεί ότι κάποιοι δεν θεωρούν τους εαυτούς τους μουσουλμάνους, άλλοι νιώθουν ότι αποτελούν παρακλάδι του Ισλάμ, ενώ και ανάμεσα στις κοινότητες των Αλεβιτών παρατηρούνται μικρές ή μεγάλες διαφορές.
Ο ΤΕΚΕΣ
Περίπου τρία χιλιόμετρα έξω από το χωριού Ρούσσα Εβρου βρίσκεται ο τεκές του Σεγίτ Αλή Σουλτάν, γνωστός και ως ο τεκές του Κιζίλ Ντελή. Είναι ένας οθωμανικός αλεβίτικος τεκές, δηλαδή σημείο συνάθροισης δερβίσηδων (συγκεκριμένα του Τάγματος των Μπεκτασήδων), ο οποίος έχει ανακαινιστεί και ημι-λειτουργεί μέχρι και σήμερα. Θεωρείται από τους παλαιότερους διατηρημένους τεκέδες στον χώρο των Βαλκανίων και ένα από τα δύο σημαντικότερα κέντρα του Μπεκτασισμού. Στην είσοδο υπάρχει οθωμανική επιγραφή όπου αναγράφεται το 1402 ως έτος ίδρυσης και το 1759 ως έτος ανακαίνισης. Γενικά, οι τεκέδες, από τα τέλη του 14ου αιώνα, στην περιοχή του Εβρου ήλεγχαν και φρουρούσαν τις οδικές αρτηρίες, αλλά και ήταν αποδέκτες φορολογικών ελαφρύνσεων.

