Σύμφωνα με τις αναφορές του εθνικού σιδηροδρομικού φορέα, η Ρωσία εξαπέλυσε διπλάσιες επιθέσεις στην σιδηροδρομική υποδομή της Ουκρανίας τον Σεπτέμβριο σε σύγκριση με τον Αύγουστο, μια κρίσιμη εξέλιξη, από τότε που η εισβολή πλήρους κλίμακας το 2022 ανάγκασε την Ουκρανία να βασίζεται στους σιδηροδρόμους ως κύριο μέσο μεταφορών της, μετά τη διακοπή των πολιτικών αεροπορικών ταξιδιών.
Οι επιθέσεις, που πραγματοποιήθηκαν κυρίως από μη επανδρωμένα αεροσκάφη, στόχευαν περιοχές κοντά στα ρωσικά σύνορα και ενεργές γραμμές του μετώπου, συμπεριλαμβανομένων των Ντόνετσκ, Σούμι, Πολτάβα, Τσερνιχόφ και Κιροβοχράντ, καθώς και νότιες περιοχές όπως το Μικολάιβ και την Οδησσό. Οι επιθέσεις έχουν οδηγήσει σε θύματα αμάχους. Μια διπλή επίθεση σε επιβατικό τρένο στις 4 Οκτωβρίου έπληξε την κοινότητα Σόστκα στην περιοχή Σούμι, σκοτώνοντας ένα άτομο και τραυματίζοντας εννέα άλλα, συμπεριλαμβανομένων τριών παιδιών
Η πρόσφατη αύξηση των ρωσικών επιθέσεων συνέπεσε με την αυξανόμενη προσδοκία για νέα στρατιωτική βοήθεια από την Ευρώπη, καθώς και με τις πρώτες παραδόσεις όπλων που εγκρίθηκαν τον Σεπτέμβριο στο πλαίσιο του Κατάλογου Προτεραιοποιημένων Απαιτήσεων για την Ουκρανία (PURL), ενός μηχανισμού που επιτρέπει σε άλλα μέλη του ΝΑΤΟ να χρηματοδοτήσουν τις αποστολές όπλων και τεχνολογίας των ΗΠΑ στην Ουκρανία μέσω εθελοντικών συνεισφορών.
«Ο σιδηρόδρομος μας έχει στρατηγική σημασία — χρησιμοποιείται για τη μεταφορά στρατιωτικής βοήθειας», δήλωσε ο Ντμίτρο Ζμάιλο, στρατιωτικός εμπειρογνώμονας και εκτελεστικός διευθυντής του Ουκρανικού Κέντρου Ασφάλειας και Συνεργασίας. «Τώρα, υπάρχουν συμφωνίες για προμήθειες από την Ευρώπη. Προηγουμένως, είχε παγώσει η βοήθεια των ΗΠΑ, επομένως εκείνη την εποχή, δεν υπήρχε επείγουσα ανάγκη να στοχεύουν τον σιδηρόδρομο».
Η Ουκρζαλιζνίτσια, αναγνωρισμένη για την αξιοπιστία και την ακρίβειά της παρά τα τέσσερα χρόνια πλήρους ρωσικού πολέμου, αντιμετώπισε πρόσφατα αυξανόμενες καθυστερήσεις στις επιβατικές υπηρεσίες, που κυμαίνονταν από μία ώρα έως σχεδόν οκτώ και ακόμη περισσότερο, ως αποτέλεσμα των επιθέσεων. Οι επιθέσεις στοχεύουν όχι μόνο τους σιδηροδρόμους αλλά και τους σταθμούς επιβατών, τις αποθήκες ατμομηχανών, τους υποσταθμούς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλα κρίσιμα στοιχεία της σιδηροδρομικής υποδομής της Ουκρανίας. Κατά τη διάρκεια των καθυστερήσεων, οι επιβάτες συχνά αναδρομολογούνται με λεωφορεία ή μεταφέρονται με ατμομηχανές ντίζελ, οι οποίες μπορούν να λειτουργούν σε γραμμές χωρίς ρεύμα και δεν επηρεάζονται από διακοπές ρεύματος που προκαλούνται από ρωσικές επιθέσεις.
Ωστόσο, οι κύριοι στόχοι της Ρωσίας στις επιθέσεις της είναι οι σιδηροδρομικοί κόμβοι της Ουκρανίας, όπου συγκλίνουν πολλαπλές γραμμές και μπορούν να κατευθυνθούν τρένα. Η Ουκρανία βασίζεται σε διαφοροποιημένες διαδρομές για την παροχή στρατιωτικής βοήθειας στις περιοχές της πρώτης γραμμής, χρησιμοποιώντας συχνά σταθμούς κόμβων όπου τρένα που μεταφέρουν πολύτιμο φορτίο μπορούν να κρατηθούν προσωρινά μέχρι να καθοριστεί η επόμενη διαδρομή τους. Η Ukrzaliznytsia ανέφερε ότι μια σαφής αύξηση των ρωσικών επιθέσεων ξεκίνησε τον Ιούλιο, με τους σιδηροδρομικούς σταθμούς στη Λόζοβα στην περιφέρεια του Χάρκοβο, στο Συνελνικόβε στην περιφέρεια του Ντνιπροπετρόφσκ και στο Κοζιάτιν στην περιφέρεια της Βίννιτσα να δέχονται επιθέσεις.
Ειδήσεις Σήμερα
- Φρίκη στη Βραζιλία: «Θανάσιμα ποτά» – Τρεις νεκροί και εκατοντάδες δηλητηριασμένοι από νοθευμένο αλκοόλ
- Η Γη της ελιάς spoiler: Η αλήθεια στο φως για τον Δημοσθένη – Σε σοκ η Ασπασία
- Διπλή δολοφονία στη Φοινικούντα: Κοντά στη σύλληψη του δράστη οι Αρχές – Τι ανακάλυψαν [Βίντεο]
- Πέθανε η Τζόαν Κένεντι: Ήταν η πρώτη σύζυγος του Τεντ Κένεντι και η τελευταία επιζήσασα των Κάμελοτ
- Τεχνητή Νοημοσύνη: Προβληματισμός στην Εκκλησία – Φόβοι για «σύγχρονη θεοποίηση της Τεχνολογίας» και απομάκρυνση από τον Θεό
- Λαύριο: Το σοκαριστικό βίντεο με την κατάρρευση μπαλκονιού – Άγιο είχε γυναίκα
- Οργή στην Αμμόχωστο: Μετέτρεψαν εκκλησία σε καφέ-μπαρ – Τι απαντά το καθεστώς;