Σε δύο περιστατικά, μάλιστα, ακολουθήθηκε η διαδικασία του αυτοφώρου, αφού το μηχάνημα έδειξε πάνω από 0,60, άρα ήταν σε κατάσταση απόλυτης μέθης. Τα παραπάνω διηγήθηκε άντρας της Τροχαίας στον πρωθυπουργό και τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη, που βρέθηκαν το βράδυ του Σαββάτου σε ένα από τα δεκάδες μπλόκα της Τροχαίας στην Αθήνα. Να λοιπόν που υπάρχουν και μπλόκα που κυριολεκτικά σώζουν ζωές.
Από την αρχή του χρόνου μέχρι τέλος Νοεμβρίου μόνο στην Αττική ελέγχθηκαν για μέθη 285.500 οδηγοί, αριθμός που είναι αυξημένος κατά 116,7% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Από τους ελέγχους αυτούς προέκυψαν σχεδόν 10.300 θετικά αλκοτέστ, 5,2% περισσότερα σε σχέση με πέρσι. Εχουμε πει πολλές φορές πως στην Ελλάδα το πρόβλημα δεν είναι η έλλειψη νόμων, αλλά η εφαρμογή τους. Οταν ανακοινώθηκε ο νέος ΚΟΚ, που προβλέπει πιο αυστηρές ποινές για επικίνδυνες παραβάσεις όπως η υπερβολική ταχύτητα, το αλκοόλ και η παραβίαση κόκκινου, πολλοί εμφανίστηκαν δύσπιστοι ή και αδιάφοροι θεωρώντας πως δεν θα αλλάξει κάτι στην πράξη. Ομως, το γεγονός ότι συνοδεύτηκε από εντατικοποίηση των ελέγχων φέρνει θεαματικά αποτελέσματα αφού τρόμαξε κάποιους που μέχρι πρότινος εμφανίζονταν «ατρόμητοι».
Τα πρώτα στοιχεία, λοιπόν, από την εφαρμογή του νέου ΚΟΚ είναι θετικά, αφού από τον Ιανουάριο μέχρι τον Σεπτέμβριο όλοι οι κρίσιμοι δείκτες παρουσίασαν μείωση: 4.377 τροχαία ατυχήματα (-5,5% σε σχέση με το 2024), 99 θάνατοι (-20,8%), 98 σοβαρά ατυχήματα (-15,5%) και 5.309 τραυματίες (-2,9%). Και πάλι βέβαια είναι πολλά, αλλά για πρώτη φορά κάτι αλλάζει. Και το σημαντικότερο; Από τους ελέγχους δεν ξεφεύγει κανείς.
Η δημοσιοποίηση, μάλιστα, περιστατικών, στα οποία είχαν εμπλοκή γνωστοί καλλιτέχνες και αθλητές, κάνει καλό επειδή δίνει την ευκαιρία να περάσουν ένα θετικό μήνυμα στην κοινωνία. Οπως έγραψε με πολύ μεγάλο σεβασμό -και μπράβο της- η Ελεονώρα Ζουγανέλη, που εντοπίστηκε οριακά πάνω από το κατώτατο όριο (0,10), «για ένα ποτήρι κρασί δεν θα οδηγήσω το μηχανάκι μου για τις επόμενες 30 ημέρες. Ακόμα και 0,1 πάνω από το όριο είναι παράβαση και, ειδικά όταν αφορά την οδήγηση, ο νόμος είναι νόμος και ισχύει για όλους».