Η ψηφιακή επανάσταση του Κυριάκου Πιερρακάκη με το Gov.gr ήρθε για να αλλάξει μια για πάντα τον τρόπο εξυπηρέτησης των πολιτών στις δημόσιες υπηρεσίες. Δεν ήταν κάτι εύκολο, αλλά ούτε και αυτονόητο.
ΜΠΟΡΟΥΜΕ όλοι να θυμηθούμε πως για να εκδώσουμε ένα απλό έγγραφο ή πιστοποιητικό έπρεπε να τρέχουμε στον δήμο, στο ΚΕΠ ή στην Αστυνομία. Αρχικά περάσαμε στην ηλεκτρονική έκδοση με λίγα κλικ από τον υπολογιστή ή το κινητό τηλέφωνο και τώρα, πια, οι δημόσιες υπηρεσίες είναι υποχρεωμένες να αντλούν οι ίδιες τα κρατικά έγγραφα τα οποία απαιτούνται για τη διεκπεραίωση μίας συναλλαγής του πολίτη με το κράτος.
ΓΙΑ να μη θυμηθούμε τι περνάγαμε όταν αλλάζαμε ταυτότητα και έπρεπε να τρέχουμε σε δημόσιες υπηρεσίες και τράπεζες, για να δηλώσουμε τα νέα στοιχεία κουβαλώντας μαζί και ένα σωρό ακόμα έγγραφα. Το χαρτοβασίλειο της γραφειοκρατίας εξαφανίστηκε. Και κάθε μέρα προστίθενται πολλές ακόμα ψηφιακές υπηρεσίες που κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη. Ο Δημήτρης Παπαστεργίου βαδίζει στα χνάρια του Κυριάκου Πιερρακάκη.
ΠΡΟΧΘΕΣ παρουσιάστηκαν δύο ακόμα σημαντικές αλλαγές που αποδεικνύουν την επιτυχία του ψηφιακού μετασχηματισμού του κράτους. Ο Προσωπικός Αριθμός του πολίτη, ένας αριθμός ο οποίος στην ουσία «αντικαθιστά» τον αριθμό δελτίου ταυτότητας, το ΑΦΜ και τον ΑΜΚΑ. Ενας αριθμός με τον οποίο θα διενεργούμε όλες τις συναλλαγές μας με το Δημόσιο.
ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ κάθε πολίτης θα έχει τον δικό του ηλεκτρονικό φάκελο ασθενούς, στον οποίο θα περιλαμβάνονται οι ιατρικές συνταγές, εξετάσεις, διαγνώσεις, νοσηλείες και εμβολιασμοί. Πρόκειται για κάτι ρηξικέλευθο, το οποίο θα βοηθήσει πολύ τους γιατρούς ώστε να έχουν μία πλήρη εικόνα του ασθενούς και θα αποτελέσει πολύτιμο εργαλείο για τα επείγοντα περιστατικά στα νοσοκομεία, μειώνοντας τον χρόνο αναμονής και τις ουρές στις εφημερίες.
Η ψηφιακή Ελλάδα του 2030 είναι ήδη εδώ. Οσο περνάει ο καιρός όλο και περισσότερες πόρτες δημόσιων υπηρεσιών θα κλείνουν, καθώς η εξυπηρέτηση θα γίνεται όλο και περισσότερο με ηλεκτρονικό τρόπο. Και δεν είναι μόνο ότι γκρεμίζονται παθογένειες δεκαετιών και γλιτώνουμε ταλαιπωρία, αλλά και ότι μειώνεται αναγκαστικά και η διαφθορά, το περιβόητο «γρηγορόσημο» για τη διεκπεραίωση μίας υπόθεσης.
ΚΑΙ γι’ αυτό έχει έρθει η ώρα για το επόμενο βήμα. Μετά το χτίσιμο του ψηφιακού κράτους, να προχωρήσουμε στην αυστηρή αξιολόγηση υπηρεσιών και υπαλλήλων, η οποία θα πρέπει να συνδυαστεί και με την άρση της μονιμότητας στο Δημόσιο.