14/11/17 • 09:31 | UPD 14/11/17 • 09:33

Είναι ψηλοί οι ουρανοξύστες;

Μέχρι πριν από λίγο καιρό το μεγάλο πρόβλημα στο πρότζεκτ του Ελληνικού ήταν τα αρχαία.

Γράφει ο Γιάννης Τσαπρούνης*

Για την ακρίβεια όχι κάποια συγκεκριμένα ευρήματα, αλλά κάποια που μπορεί κάποτε να ανακαλυφθούν σε κάποιο σημείο του παλαιού αεροδρομίου. Υστερα από δεκάδες θυελλώδεις συνεδριάσεις του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου και αρκετά μπρος πίσω η κυβέρνηση άρχισε να δείχνει κάποια βούληση για συμβιβασμό.

Παρά το γεγονός ότι η ίδια κυβέρνηση είχε κυρώσει στη Βουλή την αποκρατικοποίηση του παλαιού αεροδρομίου, μέρος της οποίας ήταν και το μνημόνιο συναντίληψης υπουργείου Πολιτισμού – επενδυτών και πάλι κάποια μέρη εκείνης της συμφωνίας… άλλαξαν.

ΤΩΡΑ η κυβέρνηση ανακάλυψε ξαφνικά πως οι ουρανοξύστες θα έχουν πολύ μεγάλο ύψος. Και η υπουργική απόφαση που υπέγραψε η υπουργός Πολιτισμού… προτρέπει τους επενδυτές να τους χαμηλώσουν. Αν υποθέσει κανείς ότι τελικά ξεπερνιούνται όλα τα εμπόδια τόσο για τα αρχαία όσο και για τους ουρανοξύστες, είναι σχεδόν βέβαιο πως ο ΣΥΡΙΖΑ θα εφεύρει κάτι άλλο μόνο και μόνο για να μπλοκάρει την επένδυση. Μπορεί να θεωρήσουν πως τα δέντρα που θα φυτευθούν θα είναι χαμηλά, μπορεί η άμμος στην παραλία να είναι πολύ ψιλή, ε, όλο και κάτι θα σκεφτούν.

ΑΥΤΟΣ είναι και ο κυριότερος λόγος που αναγκάζει τους επενδυτές να είναι επιφυλακτικοί στο αν θα προχωρήσουν στην υλοποίηση. Κανείς δεν μπορεί να ρισκάρει δισεκατομμύρια σε κάτι που μπορεί εν μια νυκτί να βαλτώσει για πάντα. Γιατί, όταν δεν είναι βέβαιο ότι θα προχωρήσουν ομαλά οι εργασίες χωρίς να προκύψει συριζαϊκό μπλόκο, πώς θα πείσουν οι επενδυτές π.χ. τους υποψήφιους αγοραστές να δώσουν χρήματα για κάποια πολυτελή κατοικία.

ΑΥΤΟΣ είναι και ο μεγαλύτερος παραλογισμός. Το φιλέτο που θα έπρεπε να είναι μαγνήτης για να επενδύσει κάποιος ευελπιστώντας σε μεγάλη απόδοση έχει καταντήσει να απωθεί τους πάντες.

ΜΕ ΑΥΤΟΝ τον τρόπο πάνε στα… τσακίδια όλοι, όπως είχε προτρέψει και… προφητεύσει και ο σύμβουλος του πρωθυπουργού Νίκος Καρανίκας. Κάπως έτσι βρίσκεται στον αέρα και η επένδυση στις Σκουριές. Κάπως έτσι και η πρωτοπόρος Tesla αντί να φτιάξει εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα μας «έπεσε» στην αγκαλιά του Ερντογάν. Κάπως έτσι σε λίγο μπορεί να καταφέρουν να βάλουν λουκέτο ακόμα και στην Taxibeat, που «μοσχοπουλάει» στο εξωτερικό. Και κάπως έτσι θα περιμένουν πολλά ακόμα χρόνια για να έρθει η ανάπτυξη…

*Ο Γιάννης Τσαπρούνης είναι διευθυντής σύνταξης του Ελεύθερου Τύπου
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου

Δημοφιλή