Ο διευθύνων σύμβουλος Μαρκ Ζούκερμπεργκ παρουσίασε τα νέα Meta Ray-Ban Display και ένα νέο χειριστήριο καρπού, αποσπώντας χειροκροτήματα κατά την εκδήλωση Meta Connect – παρά κάποια τεχνικά προβλήματα επί σκηνής.
Η Meta έχει ήδη γνωρίσει επιτυχία με προηγούμενα μοντέλα έξυπνων γυαλιών και ο Ζούκερμπεργκ τα χαρακτήρισε ως το «ιδανικό μέσο» για την προσωπική υπερνοημοσύνη μέσω AI.
«Τα γυαλιά είναι η ιδανική μορφή πρόσβασης σε προσωπική υπερνοημοσύνη, καθώς σου επιτρέπουν να παραμένεις παρών στη στιγμή, ενώ ταυτόχρονα αξιοποιείς τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης – από τη βελτίωση της μνήμης και της επικοινωνίας, μέχρι την ενίσχυση των αισθήσεων», δήλωσε.
Τα νέα γυαλιά περιλαμβάνουν μια μικρή ψηφιακή οθόνη στον δεξί φακό, που προβάλλει βασικές λειτουργίες, όπως ειδοποιήσεις.
Θα κυκλοφορήσουν στις 30 Σεπτεμβρίου στην τιμή των 799 δολαρίων, και θα συνοδεύονται από χειριστήριο-βραχιόλι που μεταφράζει κινήσεις του χεριού σε εντολές, όπως απάντηση σε μηνύματα ή κλήσεις.
Η παρουσίαση έγινε στα κεντρικά γραφεία της Meta στο Menlo Park, Καλιφόρνια, στο πλαίσιο του ετήσιου συνεδρίου Connect για προγραμματιστές – και αποτελεί την τελευταία προσπάθεια της Meta να ενισχύσει τη θέση της στον αγώνα για την κυριαρχία στο AI.
Οι επιδείξεις των νέων γυαλιών Display από τον Ζούκερμπεργκ δεν πήγαν όλες όπως είχαν προγραμματιστεί, με μια κλήση για τα γυαλιά να μην ολοκληρώθηκε, για παράδειγμα.
«Δεν ξέρω τι να σας πω παιδιά», είπε ο Ζούκερμπεργκ. «Συνεχίζω να το κάνω λάθος». Το πλήθος ζητωκραύγαζε σε ένδειξη υποστήριξης.
Παρά την ηγετική της θέση στα έξυπνα γυαλιά, η Meta υστερεί σε σχέση με ανταγωνιστές όπως η OpenAI και η Google (Alphabet) όσον αφορά την ανάπτυξη προηγμένων μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης.
Τεχνολογικές εξελίξεις και επιπλέον μοντέλα:
Ο Ζούκερμπεργκ έχει ξεκινήσει «πόλεμο ταλέντων» στη Silicon Valley, προσελκύοντας μηχανικούς από ανταγωνιστικές εταιρείες και έχει δεσμευτεί να επενδύσει δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια σε εξειδικευμένα τσιπ τεχνητής νοημοσύνης.

Η Meta παρουσίασε επίσης:
ένα νέο μοντέλο Oakley Vanguard, σχεδιασμένο για αθλητές, με τιμή 499 δολάρια, 9 ώρες αυτονομίας και συμβατότητα με Garmin και Strava
αναβαθμισμένη έκδοση των Ray-Ban χωρίς οθόνη, με διπλάσια διάρκεια μπαταρίας και καλύτερη κάμερα στην τιμή των 379 δολαρίων
Παρά την καινοτομία, οι αναλυτές δεν αναμένουν άμεσα εμπορική επιτυχία για τα γυαλιά Display, αλλά τα βλέπουν ως βήμα προετοιμασίας για τα «Orion», τα πολυαναμενόμενα γυαλιά της Meta με εκτεταμένες δυνατότητες AI, που αναμένονται το 2027.
Ο Mike Proulx, αναλυτής της Forrester, παρομοίασε το ντεμπούτο των γυαλιών με την παρουσίαση του πρώτου Apple Watch.
«Τα γυαλιά είναι μια καθημερινή, μη ενοχλητική τεχνολογία. Η πρόκληση είναι να πειστεί ο καταναλωτής ότι αξίζει το κόστος.»
Ο Jitesh Ubrani της IDC πρόσθεσε:
«Η τεχνολογία είναι εντυπωσιακή για την τιμή, αλλά το λογισμικό πρέπει να εξελιχθεί για να κερδίσει το ενδιαφέρον του μέσου χρήστη.»
Εμπόδια για τη Meta
Η κυκλοφορία των νέων συσκευών έρχεται τη στιγμή που η Meta βρίσκεται υπό έντονη κριτική για τη διαχείριση της ασφάλειας παιδιών στις πλατφόρμες της.
Τον Αύγουστο, το Reuters αποκάλυψε ότι chatbots της Meta είχαν ακατάλληλες συνομιλίες με ανήλικους.
Πρώην εργαζόμενοι αποκάλυψαν ότι η διοίκηση παρεμπόδισε μελέτες για τις αρνητικές επιπτώσεις της εικονικής πραγματικότητας σε παιδιά.
Η IDC προβλέπει ότι οι παγκόσμιες αποστολές σε γυαλιά AR/VR και έξυπνα γυαλιά χωρίς οθόνη θα αυξηθούν κατά 39,2% το 2025, φτάνοντας τα 14,3 εκατ. μονάδες – με τη Meta να οδηγεί την ανάπτυξη μέσω των Ray-Ban που παράγει σε συνεργασία με την EssilorLuxottica.
