Η πρωτοβουλία περιλαμβάνει 1.074 κωδικούς που αφορούν τρόφιμα και 1.106 κωδικούς άλλων κατηγοριών προϊόντων, καλύπτοντας μεγάλο φάσμα της καθημερινής κατανάλωσης. Η πρωτοβουλία αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον ως το τέλος της χρονιάς, δηλαδή από σήμερα έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2025. Συγκεκριμένα, 1.074 προϊόντα τροφίμων θα δουν τις τιμές τους να πέφτουν από 3% έως και 35%, με μέση μείωση περίπου 8%. Άλλοι 1.106 κωδικοί από διάφορες κατηγορίες προϊόντων, όπως απορρυπαντικά, είδη προσωπικής υγιεινής και προϊόντα για κατοικίδια, θα έχουν εκπτώσεις από 3% έως 30%. Η τιμή αναφοράς ορίζεται η τιμή που είχαν τα προϊόντα την 30 Σεπτεμβρίου.
Ακολουθούν ενδεικτικά ποσοστά ανά κατηγορία προϊόντων
- Αλάτι: 5% στις ιδιωτικές ετικέτες, 5%-8% στα επώνυμα
- Αλεύρι: 5%-6% στις ιδιωτικές, 5%-12% στα επώνυμα
- Αλλαντικά: 5%-10% στις ιδιωτικές, έως 30% στα επώνυμα
- Αναψυκτικά: 5%-18% στις ιδιωτικές, 5%-8% στα επώνυμα
- Γαλακτοκομικά & Γιαούρτια: 4%-8% στις ιδιωτικές, έως 13% στα επώνυμα
- Γλυκά – Σοκολάτες: 5%-12% στις ιδιωτικές, έως 17% στα επώνυμα
- Διάφορα τρόφιμα: 5%-14% στις ιδιωτικές, 3%-12% στα επώνυμα
- Δημητριακά / Είδη πρωινού: 5%-10% στις ιδιωτικές, έως 23% στα επώνυμα
- Έλαια & Λίπη: 5%-13% στις ιδιωτικές, έως 16% στα επώνυμα
- Ζυμαρικά: 5% στις ιδιωτικές, 3%-13% στα επώνυμα
- Κατεψυγμένα προϊόντα: 5%-20% στις ιδιωτικές, 3%-8% στα επώνυμα
- Καφές: 5%-7% στις ιδιωτικές, 5%-8% στα επώνυμα
- Κονσέρβες ψαριών: 5%-8% και στις δύο κατηγορίες
- Νωπό κρέας: 7% στις ιδιωτικές, 5%-7% στα επώνυμα
- Μαργαρίνη / Βούτυρο: 13% στις ιδιωτικές, 3%-5% στα επώνυμα
- Εμφιαλωμένο νερό: 5% στις ιδιωτικές, έως 28% στα επώνυμα
- Όσπρια: 5%-7% στις ιδιωτικές, 3% στα επώνυμα
- Προϊόντα άρτου: 5%-7% στις ιδιωτικές, έως 20% στα επώνυμα
- Ροφήματα: 5%-7% στις ιδιωτικές, 4%-6% στα επώνυμα
- Ρύζι: 5%-10% στις ιδιωτικές, 13% στα επώνυμα
- Σνακς: 5% στις ιδιωτικές, 3%-8% στα επώνυμα
- Τοματοπολτός: 5% στις ιδιωτικές, 5%-8% στα επώνυμα
- Τυριά: 5%-23% στις ιδιωτικές, έως 35% στα επώνυμα
- Χυμοί: 5%-7% στις ιδιωτικές, 3%-10% στα επώνυμα
Μειώσεις παρατηρούνται και στις υπόλοιπες κατηγορίες προϊόντων, με τα απορρυπαντικά να πέφτουν έως 30%, τα είδη προσωπικής υγιεινής έως 13%, και τα προϊόντα για κατοικίδια έως 9%.
- Απορρυπαντικά / Καθαριστικά: 4%-11% στις ιδιωτικές, έως 30% στα επώνυμα
- Είδη νοικοκυριού: 5%-10% στις ιδιωτικές, έως 10% στα επώνυμα
- Είδη προσωπικής υγιεινής: 5%-10% στις ιδιωτικές, έως 13% στα επώνυμα
- Πάνες ενηλίκων: 3%-6% σε όλες τις κατηγορίες
- Πάνες μωρών: 5% στις ιδιωτικές, 3%-5% στα επώνυμα
- Είδη για κατοικίδια: 5%-8% στις ιδιωτικές, έως 9% στα επώνυμα
Για τη μείωση τιμών ο Κυριάκος Μητσοτάκης πόσταρε και βίντεο σχολιάζοντας τις εξελίξεις: «Ξέρω πολύ καλά ότι η ακρίβεια είναι το πρώτο πρόβλημα το οποίο αντιμετωπίζει σήμερα κάθε ελληνικό νοικοκυριό. Γ’ αυτό και σήμερα ανακοινώνουμε μια πολύ σημαντική πρωτοβουλία. Υπουργείο Ανάπτυξης, αλυσίδες σούπερ μάρκετ, προμηθευτές έχουν πετύχει μια συμφωνία για μείωση τιμών σε παραπάνω από 2.000 προϊόντα. Ο αρχικός σχεδιασμός ήταν για 1.000 προϊόντα, αλλά έχουμε καταφέρει να τον επεκτείνουμε. Ξέρω καλά ότι η μάχη κατά της ακρίβειας δεν είναι εύκολη, είναι διαρκής, αλλά αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα αυτής της κυβέρνησης. Να ξέρουν οι Έλληνες πολίτες ότι θα προσπαθούμε διαρκώς να στηρίξουμε το διαθέσιμο εισόδημα του ελληνικού νοικοκυριού», δήλωσε στο βίντεό του ο κ. Μητσοτάκης.
Μείωση τιμών σε πάνω από 2.000 προϊόντα super market. Η μάχη κατά της ακρίβειας αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα της κυβέρνησης. pic.twitter.com/0wAc5YB9FS
— Prime Minister GR (@PrimeministerGR) October 15, 2025
Αναλυτικά ολόκληρη η λίστα
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΤΙΜΩΝ
| ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ | ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΕΤΙΚΕΤΑΣ | ΕΠΩΝΥΜΑ | ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ | ΣΥΝΟΛΟ | ||
| ΚΩΔΙΚΟΙ | ΜΕΙΩΣΗ | ΚΩΔΙΚΟΙ | ΜΕΙΩΣΗ | |||
| ΑΛΑΤΙ | 6 | 5% | 4 | 5% έως 8% | ΚΑΛΑΣ | 10 |
| ΑΛΕΥΡΙ | 10 | 5% έως 6% | 7 | 5% έως 12% | ELBISCO (ΑΛΛΑΤΙΝΗ) | 17 |
| ΑΛΛΑΝΤΙΚΑ | 41 | 5% έως 10% | 1 | 5% | ΚΡΕΤΑ ΦΑΡΜΣ | 62 |
| 18 | 25% έως 30% | ΝΙΚΑΣ | ||||
| 2 | 2% έως 8% | ΥΦΑΝΤΗΣ | ||||
| ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ | 33 | 5% έως 18% | 9 | 5% έως 8% | COCA-COLA 3E | 53 |
| 6 | 5% έως 8% | GREEN COLA | ||||
| 5 | 5% | ΕΨΑ ΑΕ | ||||
| ΑΠΟΡΡΥΠΑΝΤΙΚΑ/ΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΑ | 120 | 4% έως 11% | 11 | 5% έως 18% | ΕΛΑΪΣ-UNILEVER | 168 |
| 17 | 3% έως 30% | SC JOHNSON | ||||
| 5 | 3% έως 5% | COLGATE-PALMOLIVE | ||||
| 9 | 3% έως 5% | ΕΥΡΗΚΑ | ||||
| 6 | 3% έως 8% | ΠΡΟΚΤΕΡ & ΓΚΑΜΠΛ | ||||
| ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΑ | 4 | 5% έως 8% | 4 | 5% έως 9% | FRIESLAND CAMPINA (ΝΟΥΝΟΥ) | 23 |
| 10 | 3% έως 9% | ΔΕΛΤΑ | ||||
| 5 | 5% έως 13% | ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΕΙΑ | ||||
| ΓΙΑΟΥΡΤΙΑ/ΕΠΙΔΟΡΠΙΑ | 7 | 4% έως 6% | 4 | 5% έως 8% | NUMIL | 30 |
| 3 | 3% | ΓΙΩΤΗΣ | ||||
| 4 | 3% | ΔΕΛΤΑ | ||||
| 3 | 5% | ΔΩΔΩΝΗ | ||||
| 9 | 5% έως 13% | ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΕΙΑ | ||||
| ΓΛΥΚΑ/ΣΟΚΟΛΑΤΕΣ | 90 | 5% έως 12% | 3 | 5% έως 8% | MARS | 158 |
| 4 | 5% έως 17% | MONDELEZ | ||||
| 4 | 8% | OSCAR | ||||
| 8 | 5% έως 8% | ΒΙΟΛΑΝΤΑ | ||||
| 8 | 3% έως 5% | ΓΙΩΤΗΣ | ||||
| 14 | 3% έως 8% | ΕΛΓΕΚΑ | ||||
| 3 | 5% έως 9% | ΙΟΝ | ||||
| 3 | 3% | ΚΑΡΑΜΟΛΕΓΚΟΣ | ||||
| 7 | 5% έως 8% | ΣΤΕΡΓΙΟΥ | ||||
| 14 | 5% έως 8% | ΧΑΪΤΟΓΛΟΥ ΑΦΟΙ | ||||
| ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΡΟΦΙΜΑ | 162 | 5% έως 14% | 5 | 5% έως 8% | CONDITO | 226 |
| 7 | 8% | ΚΥΚΝΟΣ | ||||
| 3 | 5% έως 8% | MARS | ||||
| 4 | 4% | ΒΛΑΧΑΚΗΣ | ||||
| 3 | 5% έως 8% | ΕΛΑΪΣ-UNILEVER | ||||
| 2 | 3% | ΓΙΩΤΗΣ | ||||
| 10 | 3% | ΕΛΓΕΚΑ | ||||
| 6 | 5% | ΚΑΛΑΣ | ||||
| 3 | 5% έως 8% | ΜΙΝΕΡΒΑ | ||||
| 2 | 12% | ΚΡΙ ΚΡΙ | ||||
| 2 | 3% έως 5% | ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ | ||||
| 2 | 5% έως 8% | ΠΑΠΑΕΛΛΗΝΑΣ | ||||
| 2 | 8% | ΧΑΪΝΑ ΑΦΟΙ | ||||
| 10 | 5% έως 8% | ΧΑΪΤΟΓΛΟΥ ΑΦΟΙ | ||||
| 3 | 5% έως 6% | NESTLE | ||||
| ΕΙΔΗ ΖΩΩΝ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑΣ | 40 | 5% έως 8% | 8 | 5% έως 7% | MARS | 51 |
| 3 | 6% έως 9% | NESTLE | ||||
| ΕΙΔΗ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΟΥ | 496 | 5% έως 10% | 4 | 3% | ΕΛΓΕΚΑ | 591 |
| 2 | 5% | ΠΡΟΚΤΕΡ & ΓΚΑΜΠΛ | ||||
| 10 | 10% | BIG SOLAR | ||||
| 17 | 10% | EUROLAMP | ||||
| 50 | 10% | SIGNIFY | ||||
| 2 | 10% | TOSHIBA | ||||
| 10 | 10% | LENTBANS (OSRAM) | ||||
| ΕΙΔΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ | 86 | 5% έως 10% | 1 | 8% | ΑΤΟΜΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ | 236 |
| 6 | 3% έως 5% | BEIERSDORF | ||||
| 13 | 5% έως 7% | COLGATE-PALMOLIVE | ||||
| 10 | 5% έως 8% | FARCOM | ||||
| 5 | 5% έως 13% | HALEON | ||||
| 15 | 3% έως 5% | KENVUE | ||||
| 42 | 5% έως 9% | ΕΛΑΪΣ-UNILEVER | ||||
| 24 | 3% έως 10% | ΓΡ ΣΑΡΑΝΤΗΣ | ||||
| 2 | 3% έως 5% | ΕΛΓΕΚΑ | ||||
| 2 | 3% έως 5% | ΜΕΓΑ | ||||
| 2 | 5% έως 8% | ΠΑΠΑΕΛΛΗΝΑΣ | ||||
| 27 | 3% έως 8% | ΠΡΟΚΤΕΡ & ΓΚΑΜΠΛ | ||||
| 1 | 8% | ΦΙΛΝΤΙΣΗΣ | ||||
| ΕΙΔΗ ΠΡΩΙΝΟΥ/ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ | 37 | 5% έως 10% | 2 | 20% έως 23% | K22 GLOBAL TRADERS | 56 |
| 4 | 7% | ORGANIC 3S | ||||
| 8 | 3% έως 5% | ΓΙΩΤΗΣ | ||||
| 5 | 3% | ΕΛΓΕΚΑ | ||||
| ΕΛΑΙΑ/ΛΙΠΗ | 6 | 5% έως 13% | 1 | 16% | MEDOLIO | 11 |
| 4 | 5% έως 8% | ΜΙΝΕΡΒΑ | ||||
| ΖΥΜΑΡΙΚΑ | 13 | 5% | 6 | 3% έως 5% | BARILLA | 38 |
| 19 | 3% έως 13% | ΜΕΛΙΣΣΑ | ||||
| ΚΑΤΕΨΥΓΜΕΝΑ ΤΡΟΦΙΜΑ | 46 | 5% έως 20% | 13 | 5% έως 8% | KALLIMANIS | 89 |
| 30 | 3% έως 6% | ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ | ||||
| ΚΑΦΕΣ | 6 | 5% έως 7% | 2 | 5% έως 8% | JACOBS DOUWE EGBERTS | 8 |
| ΚΟΝΣΕΡΒΕΣ ΨΑΡΙΩΝ | 11 | 5% έως 8% | 15 | 5% | KALLIMANIS | 28 |
| 2 | 8% | ΠΑΠΑΕΛΛΗΝΑΣ | ||||
| ΝΩΠΟ ΚΡΕΑΣ | 1 | 7% | 2 | 5% έως 7% | ΝΙΤΣΙΑΚΟΣ | 3 |
| ΜΑΡΓΑΡΙΝΗ/ΒΟΥΤΥΡΟ | 1 | 13% | 5 | 3% έως 5% | FLORA FOOD | 9 |
| 3 | 5% | ΜΙΝΕΡΒΑ | ||||
| ΕΜΦΙΑΛΩΜΕΝΟ ΝΕΡΟ | 1 | 5% | 20 | 5% έως 28% | COCA-COLA 3E | 21 |
| ΟΙΝΟΠΝΕΥΜΑΤΩΔΗ | 1 | 5% | 4 | 5% | ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΕΛΛΑΡΙΑ | 9 |
| 2 | 5% | ΚΑΒΙΝΟ | ||||
| 1 | 5% | ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ AΠΟΣΤΑΓΜΑΤΩΝ | ||||
| 1 | 5% | ΔΙΟΝΥΣΟΣ ΟΙΝΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ABEE | ||||
| ΟΣΠΡΙΑ | 13 | 5% έως 7% | 3 | 3% | 3 ΑΛΦΑ | 16 |
| ΠΑΝΕΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ | 3 | 3% έως 6% | 3 | 4% έως 6% | ESSITY | 22 |
| 16 | 3% έως 5% | ΜΕΓΑ | ||||
| ΠΑΝΕΣ ΜΩΡΩΝ | 4 | 5% | 5 | 3% έως 5% | ΜΕΓΑ | 14 |
| 5 | 3% έως 5% | ΠΡΟΚΤΕΡ & ΓΚΑΜΠΛ | ||||
| ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΑΡΤΟΥ | 27 | 5% έως 7% | 2 | 10% | ALBEE S CORPORATE | 57 |
| 13 | 5% έως 20% | ELBISCO | ||||
| 15 | 5% έως 19% | ΚΑΡΑΜΟΛΕΓΚΟΣ | ||||
| ΡΟΦΗΜΑΤΑ | 6 | 5% έως 7% | 3 | 4% έως 6% | NUMIL | 19 |
| 8 | 5% | ΔΕΛΤΑ | ||||
| 2 | 5% | ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΕΙΑ | ||||
| ΡΥΖΙ | 11 | 5% έως 10% | 1 | 13% | ΠΑΠΑΕΛΛΗΝΑΣ | 12 |
| ΣΝΑΚΣ | 30 | 5% | 4 | 5% έως 8% | COCA-COLA 3E | 36 |
| 2 | 3% | ΓΙΩΤΗΣ | ||||
| ΤΟΜΑΤΟΠΟΛΤΟΣ | 3 | 5% | 9 | 5% έως 8% | ΚΥΚΝΟΣ | 14 |
| 2 | 5% έως 8% | ΜΙΝΕΡΒΑ | ||||
| ΤΥΡΙΑ | 10 | 5% έως 23% | 5 | 5% έως 10% | FRIESLAND CAMPINA | 34 |
| 6 | 3% έως 5% | ΕΛΓΕΚΑ | ||||
| 1 | 5% έως 10% | ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΕΙΑ | ||||
| 12 | 5% έως 35% | ΟΠΤΙΜΑ | ||||
| ΧΑΡΤΙΚΑ | 24 | 5% έως 8% | 24 | |||
| ΧΥΜΟΙ | 7 | 5% έως 7% | 18 | 5% έως 6% | COCA-COLA 3E | 35 |
| 3 | 3% έως 5% | ΔΕΛΤΑ | ||||
| 1 | 3% | ΕΛΓΕΚΑ | ||||
| 4 | 5% έως 10% | ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΕΙΑ | ||||
| 2 | 5% έως 8% | ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΧΥΜΟΙ | ||||
| ΣΥΝΟΛΑ | 1.356 | 824 | 2.180 | |||
ΤΡΟΦΙΜΑ: 1.074 ΚΩΔΙΚΟΙ
ΜΗ ΤΡΟΦΙΜΑ: 1.106 ΚΩΔΙΚΟΙ
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης, ο κ. Θεοδωρικάκος συναντήθηκε με τον γενικό διευθυντή της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (ΕΣΕΜΑ), Απόστολο Πεταλά. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο κ. Πεταλάς ενημέρωσε τον υπουργό ότι στην πρωτοβουλία για μείωση τιμών συμμετέχουν εταιρείες λιανεμπορίου και προμηθευτές, και πως ο αριθμός των προϊόντων που εντάσσονται στο πρόγραμμα ξεπερνά τον αρχικό στόχο.
Το υπουργείο αναμένεται να παρακολουθεί την εφαρμογή των μειώσεων και να ενισχύσει τους ελέγχους στην αγορά, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι τιμές περνούν στους καταναλωτές. Η κυβέρνηση έχει θέσει ως προτεραιότητα τη συγκράτηση του κόστους ζωής και τη στήριξη των νοικοκυριών απέναντι στις πιέσεις της ακρίβειας.
O Υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Μέσα σε ένα δύσκολο παγκόσμιο περιβάλλον, δίνουμε συνεχή μάχη σε ό,τι περνά από το χέρι μας, για τη συγκράτηση των τιμών, ιδιαίτερα στα βασικά είδη διαβίωσης.
Στοχεύουμε στην διασφάλιση υγιούς ανταγωνισμού και ταυτόχρονα πιέζουμε την αγορά με κάθε νόμιμο τρόπο να μειώσει το μεσοσταθμικό της κέρδος, προς όφελος της κοινωνίας και ιδιαίτερα όσων δοκιμάζονται. Μειώνοντας τις τιμές σε όσα προϊόντα αυτό είναι εφικτό. Σε αυτό το πλαίσιο, σήμερα ανακοινώνεται από τις αλυσίδες του λιανεμπορίου και τους προμηθευτές μεσοσταθμική μείωση 8% σε πάνω από 2.000 κωδικούς σημαντικών προϊόντων. Είναι μία θετική και αναγκαία πρωτοβουλία, που θέλουμε να επεκταθεί ακόμα περισσότερο. Λεπτομέρειες θα δώσουν οι εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ. Εμείς συνεχίζουμε την προσπάθεια και όπως έχουμε δεσμευτεί, ξεκινά τις επόμενες ημέρες η διαβούλευση για τη νέα Ανεξάρτητη Αρχή Προστασίας του Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς. Με τη λειτουργία της οποίας ενισχύεται ο ελεγκτικός μηχανισμός και αποσαφηνίζεται πλήρως το νομικό πλαίσιο με την κωδικοποίηση της καταναλωτικής νομοθεσίας. Μια μεταρρύθμιση που καλούμε όλη την κοινωνία και ασφαλώς και όλα τα κόμματα να τη στηρίξουν».
O Γενικός Διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, Απόστολος Πεταλάς, τόνισε:
«Το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων που αποτελείται απ’ όλες τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, σε συνεργασία με ορισμένους προμηθευτές, τα θεσμικά τους όργανα, τον ΕΣΒΕΠ και τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Τροφίμων, ανταποκρίνονται στο κάλεσμα αυτό για τους καταναλωτές, για την κοινωνία, τα νοικοκυριά και ιδιαίτερα για τα ευάλωτα νοικοκυριά.
Είναι μια συνεχής προσπάθεια της επιχειρηματικής κοινότητας, σε συνεργασία με την Πολιτεία και το Υπουργείο Ανάπτυξης, να μπορεί να προσφέρει προϊόντα σε άριστη ποιότητα και στην καλύτερη δυνατή τιμή.
Και αυτό είναι μια συνεχής δέσμευση, παρά τις δυσκολίες που δημιουργούν η πληθωριστική κρίση, η ενεργειακή κρίση και οι συνέπειες της κλιματικής αλλαγής στην επάρκεια τροφίμων διεθνώς».

