Τα τρόλεϊ, που ήταν η πρώτη γενιά ηλεκτρικών λεωφορείων που εμφανίστηκαν στην Αττική, θα δώσουν τη θέση τους στη νέα γενιά οχημάτων που έχουν χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και μειωμένο λειτουργικό κόστος.
Η μετάβαση σε μια νέα εποχή στις αστικές συγκοινωνίες περιλαμβάνει μια σειρά εκτεταμένων παρεμβάσεων σε όλα τα Μέσα, έτσι ώστε μετρό, τραμ, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος, δημοτική συγκοινωνία και ο ανανεωμένος στόλος λεωφορείων να διαμορφώνουν ένα ενιαίο δίκτυο που θα είναι πιο γρήγορο, ευέλικτο και αποτελεσματικό για τις καθημερινές μετακινήσεις. Παράλληλα, ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης με την αναδιάρθρωση των δρομολογίων και η επέκταση του μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη διευρύνουν το έργο των αστικών συγκοινωνιών με στόχο να εξυπηρετούνται όσο το δυνατόν περισσότεροι πολίτες.
Τα οφέλη θα είναι πολλαπλά για το περιβάλλον, τη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου και τη βελτίωση της αστικής κινητικότητας, αφού όσο πιο εκτεταμένο και φιλικό προς τον πολίτη είναι το σύστημα των ΜΜΜ, τόσο περισσότερο μειώνεται η ανάγκη χρήσης των Ι.Χ. Η κυβέρνηση έχει επενδύσει σημαντικά ποσά για την αναβάθμιση και ασφάλεια των υποδομών όπως και για τον εκσυγχρονισμό των συστημάτων με υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, μεταξύ των οποίων και οι ανέπαφες πληρωμές εισιτηρίων.
Τα τρόλεϊ δεν θα εξαφανιστούν εντελώς, αφού ένα 30% του δικτύου θα παραμείνει κυρίως σε βασικούς, ευθύγραμμους οδικούς άξονες με τελικό στόχο την αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων και την καλύτερη εξυπηρέτηση των περιοχών από τις οποίες θα διέρχονται.

