Μια τραγωδία που έχει επηρεάσει το πολιτικό σκηνικό ύστερα από τις μεγάλες διαδηλώσεις του περασμένου χειμώνα, την κομματική εργαλειοποίηση της αντιπολίτευσης, αλλά και το υπό δημιουργία κόμμα της Μαρίας Καρυστιανού.
Πέρα, όμως, από τη δικαστική διερεύνηση και την πολιτική αντιπαράθεση, πρέπει -επιτέλους- να αποκτήσει η χώρα μας έναν σύγχρονο και ασφαλή σιδηρόδρομο. Σε αυτά τα δυόμισι χρόνια η κυβέρνηση και το υπουργείο Μεταφορών δούλεψαν με επιμονή και μεθοδικότητα.
Ετσι, έως το καλοκαίρι του 2026 θα έχουν ολοκληρωθεί όλα τα έργα αποκατάστασης στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, ύστερα από τις καταστροφές που προκάλεσε ο Daniel, ενώ θα έχουν εγκατασταθεί τα πλέον σύγχρονα συστήματα ασφαλείας. Παράλληλα, υλοποιούνται σημαντικά έργα υποδομών και σε άλλες διαδρομές.
Η χθεσινή υπογραφή της αναθεωρημένης συμφωνίας της ελληνικής Πολιτείας με τη Hellenic Train προβλέπει την ένταξη 23 νέων ηλεκτροκίνητων συρμών, από τους οποίους οι 12 προορίζονται για τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και οι 11 για τον προαστιακό σιδηρόδρομο. Το κόστος της επένδυσης φτάνει τα 308 εκατ.€, το αναλαμβάνουν πλήρως οι Ιταλοί μέτοχοι της Hellenic Train, ενώ τα τρένα θα έχουν παραδοθεί έως το 2027.
Ο ελληνικός σιδηρόδρομος μπαίνει σε μια νέα εποχή, στην οποία και προφανώς θα έπρεπε να βρίσκεται εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Και θα αποτελέσει φόρο τιμής για τα 57 αδικοχαμένα θύματα της τραγωδίας των Τεμπών.