Σύμφωνα με κυβερνητικούς κύκλους, «τα Ελληνικά Ταχυδρομεία βρίσκονται σε μια στιγμή κρίσιμης μετάβασης. Έπειτα από σχεδόν δύο αιώνες παρουσίας σε κάθε γωνιά της χώρας, επαναπροσδιορίζουν τον τρόπο που συνδέουν ανθρώπους, επιχειρήσεις και κοινότητες. Η νέα εποχή των ΕΛΤΑ δεν στηρίζεται στον αριθμό των καταστημάτων, αλλά στην αποτελεσματικότητα, στην τεχνολογία και στον ρόλο του ταχυδρόμου που παραμένει το πιο οικείο πρόσωπο της εταιρείας – τώρα με νέα εργαλεία και δυνατότητες. Η αναδιάρθρωση του δικτύου σηματοδοτεί μια στροφή προς ένα πιο βιώσιμο και ευέλικτο μοντέλο λειτουργίας, που επιτρέπει στα ΕΛΤΑ να παραμείνουν παρόντα εκεί όπου έχουν πραγματική αξία: κοντά στους πολίτες. Στόχος δεν είναι η συρρίκνωση, αλλά η ανανέωση· η συνέχιση μιας αποστολής με νέα μέσα και προοπτική».
Όπως σημειώνουν οι ίδιες πηγές: «Σε μια αγορά που αλλάζει ραγδαία, τα ΕΛΤΑ επιχειρούν να ισορροπήσουν ανάμεσα στην ιστορία και το μέλλον. Με τον ταχυδρόμο ξανά στο επίκεντρο, ταχυδρομεία και πολίτες μοιράζονται ένα κοινό στοίχημα: να διατηρηθεί ζωντανή η σχέση εμπιστοσύνης που οικοδομήθηκε μέσα στον χρόνο, προσαρμοσμένη στις ανάγκες της νέας εποχής. Η αναδιοργάνωση του δικτύου, που περιλαμβάνει την αναστολή λειτουργίας 204 καταστημάτων με περιορισμένη δραστηριότητα, συνοδεύεται από την ενίσχυση των κινητών μονάδων και τη χρήση ψηφιακών εργαλείων από το προσωπικό πεδίου. Οι πολίτες θα μπορούν να εξυπηρετούνται στην πόρτα τους, να πραγματοποιούν πληρωμές και να παραλαμβάνουν αντικείμενα μέσω ραντεβού, ενώ οι επιχειρήσεις θα καλύπτονται από τακτικές διελεύσεις κινητών συνεργείων. Από εδώ και πέρα, η εταιρεία προχωρά στην ολοκλήρωση του ενιαίου δικτύου ΕΛΤΑ και ΕΛΤΑ Courier, με περισσότερα από 800 σημεία εξυπηρέτησης πανελλαδικά. Παράλληλα, επενδύει σε νέο εξοπλισμό, εκπαίδευση προσωπικού και αναβάθμιση των υποδομών της».
Επίσης όπως σημειώνουν κυβερνητικές πηγές «η κυβέρνηση στήριξε τα ΕΛΤΑ οικονομικά πάρα πολύ, με μια αύξηση μετοχικού κεφαλαίου άνω των 250 εκατομμυρίων ευρώ», ενώ προσθέτουν πως η εταιρεία «έχει πρόβλημα και πρέπει να ληφθούν δύσκολες αποφάσεις». Οι ίδιες πηγές προσθέτουν ότι πρόκειται για «μια συζήτηση που ξεκινά από τις ημέρες της προηγούμενης κυβέρνησης».
«Με νόμο ΣΥΡΙΖΑ του 2018, το σύνολο των μετοχών κυριότητας του ελληνικού δημοσίου στα ΕΛΤΑ μεταβιβάσθηκε αυτοδικαίως και χωρίς αντάλλαγμα στην ελληνική εταιρεία συμμετοχών και περιουσίας, δηλαδή στο Υπερταμείο, το οποίο ιδρύθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ» σημειώνουν πηγές της κυβέρνησης, και προσθέτουν: «Ο Ευκλείδης Τσακαλώτος ως υπουργός Οικονομικών του ΣΥΡΙΖΑ διαφωνούσε με τον Νίκο Παππά σχετικά με την αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ και τη μελέτη της PWC, που προέβλεπε το κλείσιμο 200 καταστημάτων.
Ο κ. Τσακαλώτος φερόταν να επιμένει να προχωρήσει η μελέτη. Το 2017 ο κ. Παππάς απαντούσε πλήρως τεχνοκρατικά στον κ. Μανιάτη σχετικά με το κλείσιμο κάποιων ταχυδρομείων, λέγοντας πως στον Δήμο Επιδαύρου ”έχουμε ήδη τόσα καταστήματα και η κάλυψη γίνεται ήδη πλήρως. Τα ΕΛΤΑ έχουν πάρα πολλά ζητήματα τα οποία πρέπει να αντιμετωπίσουν κατά την αναδιάρθρωσή τους, ενώ σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος των Ελληνικών Ταχυδρομείων είπε ότι η αλληλογραφία αντιπροσωπεύει μόλις το 10% αυτού που ήταν πριν από 10 χρόνια».
Παρόλα αυτά το κύμα λουκέτων που ανακοινώθηκε προκαλεί έντονες αντιδράσεις σε ολόκληρη τη χώρα. Περισσότερα από 200 καταστήματα των ΕΛΤΑ αναστέλλουν τη λειτουργία τους από τις 31 Οκτωβρίου, με δημάρχους και βουλευτές να κάνουν λόγο για «βίαιο εξορθολογισμό» που αφήνει ακάλυπτες κρίσιμες περιοχές της περιφέρειας.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση των ΕΛΤΑ, στόχος είναι η αναδιάρθρωσή τους με έμφαση στην αποτελεσματικότητα και τη βιωσιμότητα της εταιρείας και γι’ αυτό τον λόγο προχωρούν στην αναστολή λειτουργίας 204 καταστημάτων, τα οποία έχουν ελάχιστη εμπορική δραστηριότητα. Με αυτό τον τρόπο ολοκληρώνεται ο εξορθολογισμός του δικτύου των ΕΛΤΑ και έτσι εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα συνολικά των Ελληνικών Ταχυδρομείων, τα οποία επενδύουν σε νέες υπηρεσίες, στην τεχνολογική αναβάθμιση και καλύτερες συνθήκες για εργαζόμενους και πελάτες.
Κατά την ίδια ανακοίνωση, τα 204 καταστήματα που αποσύρονται, έχουν ελάχιστη εμπορική δραστηριότητα και με επικαλύψεις από γειτονικά σημεία. Αρκετά από αυτά λειτουργούσαν με ζημίες που ξεπερνούσαν τις 150.000 ευρώ ετησίως. Με την αναπροσαρμογή του δικτύου, το προσωπικό των ΕΛΤΑ μεταφέρεται σε παραγωγικές λειτουργίες, ενισχύοντας την παρουσία ταχυδρόμων και την επιχειρησιακή δυναμική στην περιφέρεια.

ΕΛΤΑ: Κανένας Έλληνας δεν θα μείνει χωρίς ταχυδρόμο και κανένα νησί χωρίς κατάστημα
Ανακοίνωση για την επέκταση της υπηρεσίας «ΕΛΤΑ κατ’ οίκον» εξέδωσαν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, μετά την απόφαση για το ξαφνικό λουκέτο σε 204 υποκαταστήματα των ΕΛΤΑ σε όλη την Ελλάδα.
«Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία προχωρούν δυναμικά στον μετασχηματισμό τους, επεκτείνοντας το μοντέλο «ΕΛΤΑ κατ’ οίκον», που φέρνει όλες τις υπηρεσίες των ΕΛΤΑ απευθείας στην πόρτα του πολίτη», επισημαίνεται σε ανακοίνωση της εταιρείας.
Όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, κ. Γρηγόρης Σκλήκας, «το ταχυδρομείο δεν είναι μόνο το κατάστημα της γειτονιάς · είναι μια υπηρεσία που φτάνει ακόμη πιο κοντά στον πολίτη, όπου κι αν βρίσκεται, με σύγχρονα μέσα, ευελιξία και αξιοπιστία».
Ο θεσμός «ΕΛΤΑ κατ’ οίκον» αξιοποιεί το ισχυρό δίκτυο 1.400 ταχυδρόμων, 500 συνεργατών ΕΛΤΑ και 400 διανομέων της ΕΛΤΑ Courier, που εξυπηρετούν καθημερινά κάθε γωνιά της χώρας. Οι ταχυδρόμοι διαθέτουν πλήρη ψηφιακό εξοπλισμό (PDA, POS) και μπορούν να πραγματοποιούν πληρωμές, εισπράξεις, αποστολές και παραδόσεις αντικειμένων απευθείας στον χώρο του πολίτη.
Ιδιαίτερη μέριμνα δίνεται στους συνταξιούχους και στους κατοίκους απομακρυσμένων περιοχών, οι οποίοι θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται με φυσική παρουσία ταχυδρόμου, όπως και σήμερα.
Σε κάθε περιοχή όπου αναστέλλεται η λειτουργία καταστήματος, οι πολίτες θα ενημερώνονται για τον αγροτικό ταχυδρόμο που τους εξυπηρετεί και θα έχουν τη δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας μαζί του για προγραμματισμό κατ’ οίκον εξυπηρέτησης. Παράλληλα, μέσω του τηλεφωνικού κέντρου 212 0000 700, μπορούν να λαμβάνουν πληροφορίες και να προγραμματίζουν ραντεβού με τον ταχυδρόμο της περιοχής τους.
«Κανένα νησί δεν θα μείνει χωρίς κατάστημα και κανένας Έλληνας χωρίς ταχυδρόμο», ανέφερε ο κ. Σκλήκας. «Με το ΕΛΤΑ κατ’ οίκον, κάθε πολίτης έχει πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες, στο σπίτι του, με τον ίδιο άνθρωπο που τον εξυπηρετούσε πάντα – αλλά τώρα ακόμα πιο γρήγορα, πιο απλά, πιο ψηφιακά και πιο κοντά».

Αναγκαία η αναδιοργάνωση του δικτύου των ΕΛΤΑ
Η αναδιοργάνωση του δικτύου των ΕΛΤΑ αποτελεί αναγκαίο βήμα για τη βιωσιμότητα και το μέλλον της εταιρείας. Τα ΕΛΤΑ, όπως τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος, παραμένουν ελλειμματικά σε μία ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά ενώ σήμερα, λιγότερο από το 10% των συνολικών εσόδων συνδέεται με τη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων, όταν το κόστος λειτουργίας τους αντιστοιχεί περίπου στο 45% του συνολικού κόστους της εταιρείας. Πολλά από τα καταστήματα λειτουργούσαν με ελάχιστα έσοδα και ζημίες που ξεπερνούσαν τις 150.000 ευρώ ετησίως ανά κατάστημα.
Επομένως, ο μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να διασφαλιστεί το μέλλον και οι προοπτικές τους, των εργαζομένων και του κοινωνικού τους ρόλου. Ειδάλλως θα μπορούσε να απειληθεί η επιβίωση συνολικά των ΕΛΤΑ. Η συνέχιση της λειτουργίας δεκάδων καταστημάτων με ελάχιστη εμπορική δραστηριότητα και περιορισμένη προσέλευση πελατών δεν θα ήταν βιώσιμη επιλογή.
Η απόφαση για την αναστολή λειτουργίας 204 καταστημάτων στηρίζεται σε τεκμηριωμένα οικονομικά και λειτουργικά δεδομένα και αποτελεί συνέχεια ενός ευρύτερου σχεδίου μετασχηματισμού που υλοποιείται τα τελευταία δυόμισι χρόνια. Προηγήθηκαν η συνένωση με την ΕΛΤΑ Courier, η ανανέωση του στόλου με 250 υβριδικά και 250 ηλεκτρικά οχήματα, η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών και η εκπαίδευση του προσωπικού.
Η Καθολική Ταχυδρομική Υπηρεσία παραμένει πλήρως εξασφαλισμένη.
Σε κάθε νησί λειτουργεί τουλάχιστον ένα ταχυδρομικό κατάστημα.
Σε περιοχές όπου δεν υπάρχει πλέον φυσικό κατάστημα, η εξυπηρέτηση παρέχεται μέσα από το δίκτυο των αγροτικών ταχυδρόμων, κινητών μονάδων, συνεργαζόμενων σημείων και πρακτορείων με την εμπορική ταυτότητα των ΕΛΤΑ ή της ΕΛΤΑ Courier, εξασφαλίζοντας την αδιάλειπτη παρουσία και τις ίδιες υπηρεσίες με χαμηλότερο λειτουργικό κόστος.
Καθημερινά, περισσότεροι από 1.400 ταχυδρόμοι, 500 συνεργάτες ΕΛΤΑ και 400 διανομείς συνεργατών της ΕΛΤΑ Courier, εξυπηρετούν πολίτες και επιχειρήσεις σε όλη την επικράτεια, καλύπτοντας απομακρυσμένες, ορεινές και νησιωτικές περιοχές.
Ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί με τη μετακίνηση προσωπικού από τα καταστήματα που αναστέλλουν λειτουργία, ενισχύοντας τη διανομή και τη συχνότητα εξυπηρέτησης.
Το ανθρώπινο δυναμικό των ΕΛΤΑ παραμένει στον πυρήνα της προσπάθειας αυτής. Κανένας εργαζόμενος των ΕΛΤΑ δεν χάνει τη θέση του. Το προσωπικό αξιοποιείται σε νέες, πιο παραγωγικές λειτουργίες, ενισχύοντας κρίσιμους τομείς όπως η διανομή, οι υπηρεσίες πελατών και οι ψηφιακές λειτουργίες. Παράλληλα, συνεχίζονται τα προγράμματα εκπαίδευσης και αναβάθμισης δεξιοτήτων, ώστε κάθε εργαζόμενος να συμμετέχει ενεργά στη νέα εποχή του Οργανισμού.
Τα ΕΛΤΑ παραμένουν παρόντα σε όλη τη χώρα, με νέες μορφές λειτουργίας, σύγχρονα εργαλεία και ανθρώπινο πρόσωπο. Στηρίζουν την περιφέρεια, επενδύουν σε τεχνολογία, εκπαίδευση και εξοπλισμό, και διαμορφώνουν ένα βιώσιμο, αξιόπιστο και ανθρώπινο ταχυδρομείο που υπηρετεί τον πολίτη με συνέπεια και σεβασμό.
Πιερρακάκης: Απαιτούνται δύσκολες αποφάσεις για την αναδιάρθρωσή τους

Την ανάγκη λήψης «δύσκολων αποφάσεων» για την επιβίωση των προβληματικών ΕΛΤΑ τόνισε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών στην Βουλή λίγες ώρες μετά την ανακοίνωση της διοίκησης του οργανισμού για το κλείσιμο περίπου 200 καταστημάτων.
«Τα ΕΛΤΑ έχουν πρόβλημα αλλά πρέπει να επιβιώσουν» υπογράμμισε ο Υπουργός Οικονομικών υπενθυμίζοντας πως η κυβέρνηση έχει ήδη προχωρήσει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και σε εθελούσια έξοδο. «Το ζητούμενο είναι να επιβιώσουν. Τα ΕΛΤΑ έχουν πρόβλημα,. Πάρα πολλά προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπίσουν. Η αλληλογραφία είναι 10% αυτού που ήταν. Πρέπει να ληφθούν δύσκολες αποφάσεις. Εγώ θα συμφωνήσω ότι πρέπει να ληφθεί υπόψιν κάθε παράμετρος. Και αυτό γίνεται. Να τονίσω ότι τα χρήματα που έχουν μπει είναι για να επιβιώσει ο οργανισμός όχι το ανάποδο» ανέφερε ο κ. Πιερρακάκης.
Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης συμφώνησε με το αίτημα της αντιπολίτευσης να συγκληθούν οι συναρμόδιες επιτροπές της Βουλής για να συζητηθεί το θέμα. «Η διοίκηση των ΕΛΤΑ θα έρθει και θα απαντήσει» είπε, προσθέτοντας: «Πρέπει να ληφθούν δύσκολες αποφάσεις. Τα ΕΛΤΑ έχουν πρόβλημα, υπάρχουν πολλά ζητήματα στην αναδιάρθρωσή τους που πρέπει να λυθούν».
Τελικώς η έκτακτη συνεδρίαση των συναρμόδιων επιτροπών της Βουλής για το κλείσιμο των ΕΛΤΑ θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 4 Νοεμβρίου στις 13:00. Όπως ανακοινώθηκε, στην κρίσιμη συνεδρίαση θα συμμετέχουν η πολιτική ηγεσία των υπουργείων Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθώς και οι διοίκησεις των ΕΛΤΑ και του Υπερταμείου.
Νωρίτερα, ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Παππάς ζήτησε την άμεση σύγκληση των αρμοδίων επιτροπών της Βουλής προκειμένου να συζητηθεί το θέμα των ΕΛ.ΤΑ με το αίτημα να γίνεται ομοφώνως αποδεκτό. Από το ΠΑΣΟΚ ο κ. Μιχάλης Κατρίνης είπε πως «το ζήτημα του κλεισίματος εγείρει σοβαρά ζητήματα» ενώ προβληματισμό εξέφρασαν και βουλευτές της ΝΔ.
Ο κ. Στέλιος Πέτσας είπε «Δεν είναι μόνο ζήτημα τεχνοκρατικό, αλλά και ζήτημα εξυπηρέτησης των πολιτών. Υπάρχουν θέματα με τους ηλικιωμένους, με τις παραμεθόριες περιοχές, αλλά και με μεγάλες περιοχές» ενώ ο κ. Θανάσης Καββαδάς σημείωσε ότι η ανακοίνωση του κλεισίματος 203 καταστημάτων ΕΛΤΑ έχει προκαλέσει αναστάτωση στις τοπικές κοινωνίες των εκλογικών τους περιφερειών.
Αυτά είναι τα 204 καταστήματα των ΕΛΤΑ που κλείνουν
- ΑΓΙΑΣ
- ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡ.
- ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΑΣ (ΘΕΣ 11)
- ΑΓΙΑΣΟΥ
- ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
- ΑΓΙΟΥ ΒΛΑΣΙΟΥ
- ΑΓΙΟΥ ΙΕΡΟΘΕΟΥ
- ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΡΕΝΤΗ
- ΑΓΙΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ
- ΑΓΙΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
- ΑΓΙΩΝ ΘΕΟΔΩΡΩΝ
- ΑΓΝΑΝΤΕΡΟΥ
- ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑ ΑΘΗΝΑΣ
- ΑΙΤΩΛΙΚΟΥ
- ΑΚΡΑΤΑΣ – ΑΙΓΕΙΡΑΣ
- ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ (ΑΘ 171)
- ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
- ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ
- ΑΛΙΚΙΑΝΟΥ
- ΑΛΙΜΟΥ
- ΑΜΑΡΙΟΥ
- ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ (2) (CARREFOUR)
- ΑΝΑΒΥΣΣΟΥ
- ΑΝΔΡΙΤΣΑΙΝΑΣ
- ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ
- ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ
- ΑΡΓΑΛΑΣΤΗΣ
- ΑΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ
- ΑΡΕΟΠΟΛΗΣ
- ΑΡΙΔΑΙΑΣ
- ΑΡΚΑΛΟΧΩΡΙΟΥ
- ΑΡΝΑΙΑΣ
- ΑΡΤΕΜΙΔΑΣ
- ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΜΥΚΗΝΩΝ
- ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ
- ΑΡΧΑΝΩΝ
- ΑΣΒΕΣΤΟΧΩΡΙΟΥ
- ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ
- ΑΣΤΡΟΥΣ
- ΑΤΑΛΑΝΤΗΣ
- ΑΦΑΝΤΟΥ
- ΑΧΙΛΛΕΙΟΥ (ΚΑΣΤΕΛΛΑΝΩΝ)
- ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΕΥΒΟΙΑΣ
- ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ
- ΒΕΛΕΣΤΙΝΟΥ
- ΒΙ.ΠΕ.Θ.
- ΒΟΝΙΤΣΑΣ
- ΒΟΥΛΑΣ
- ΒΡΑΧΑΤΙΟΥ
- ΒΡΑΧΝΑΙΙΚΩΝ
- ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ
- ΒΡΥΣΩΝ ΑΠΟΚΟΡΩΝΟΥ
- ΓΑΒΑΛΟΥΣ
- ΓΑΖΙΟΥ
- ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ
- ΓΑΣΤΟΥΝΗΣ
- ΓΑΥΡΙΟΥ
- ΓΕΡΑΚΑ
- ΓΚΟΥΡΑΣ
- ΔΑΦΝΗΣ
- ΔΑΦΝΗΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
- ΔΑΦΝΗΣ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ
- ΔΕΛΦΩΝ
- ΔΕΣΚΑΤΗΣ
- ΔΗΜΗΤΣΑΝΑΣ
- ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΜΕΓΑΡΟΥ ΘΕΣΣ.
- ΔΙΣΤΟΜΟΥ
- ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ
- ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΠΟΛΗΣ
- ΕΛΟΥΝΤΑΣ
- ΕΡΕΣΟΥ
- ΕΡΕΤΡΙΑΣ
- ΕΥΛΑΛΟΥ
- ΕΦΥΡΑΣ
- ΖΑΓΟΡΑΣ
- ΖΙΤΣΑΣ
- ΘΕΡΜΟΥ
- ΘΗΣΕΙΟΥ (ΑΘ 18)
- ΘΟΥΡΙΑΣ
- ΘΡΑΚΟΜΑΚΕΔΟΝΩΝ
- ΙΑΛΥΣΟΥ
- ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ
- ΙΕΡΙΣΣΟΥ
- ΙΤΕΑΣ ΦΩΚΙΔΑΣ
- ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 2
- ΙΩΝΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
- Κ. Ε. Μ. Π. ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ
- ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΥ
- ΚΑΛΑΜΑΚΙΟΥ
- ΚΑΛΑΜΠΑΚΙΟΥ
- ΚΑΛΑΜΩΤΗΣ
- ΚΑΛΛΙΠΟΛΗΣ
- ΚΑΛΟΧΩΡΙΟΥ
- ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ
- ΚΑΝΑΛΛΑΚΙΟΥ
- ΚΑΠΑΝΔΡΙΤΙΟΥ
- ΚΑΣΣΑΝΔΡΕΙΑΣ
- ΚΑΤΑΣΤΑΡΙΟΥ
- ΚΑΤΩ ΤΙΘΟΡΕΑΣ
- ΚΙΑΤΟΥ
- ΚΛΕΙΤΟΡΙΑΣ
- ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ
- ΚΟΥΜΟΥΝΔΟΥΡΟΥ (ΑΘ 49)
- ΚΡΕΣΤΕΝΩΝ
- ΚΡΗΝΙΔΩΝ
- ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑΣ
- ΚΥΨΕΛΗΣ (ΑΘ 13)
- ΛΑΛΑ
- ΛΕΒΙΔΙΟΥ
- ΛΕΝΟΡΜΑΝ
- ΛΕΠΤΟΚΑΡΥΑΣ
- ΛΕΧΑΙΝΩΝ
- ΛΗΞΟΥΡΙΟΥ
- ΛΙΜΕΝΑ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ
- ΛΙΜΕΝΑΡΙΩΝ
- ΛΙΜΝΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ
- ΛΙΤΟΧΩΡΟΥ
- ΛΟΥΡΟΥ
- ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ
- ΛΥΓΟΥΡΙΟΥ
- ΜΑΚΡΥ ΓΙΑΛΟΥ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ
- ΜΑΛΙΩΝ
- ΜΑΝΔΡΑΣ
- ΜΑΝΤΑΜΑΔΟΥ
- ΜΑΡΑΘΩΝΑ
- ΜΑΧΑΙΡΑΔΟΥ
- ΜΕΘΑΝΩΝ
- ΜΕΛΙΓΑΛΑ
- ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
- ΜΕΤΑΞΑΔΩΝ
- ΜΕΤΣΟΒΟΥ
- ΜΗΘΥΜΝΑΣ
- ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ (ΑΘ 54)
- ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ
- ΜΟΥΔΡΟΥ
- ΜΥΤΙΚΑ
- ΝΑΟΥΣΑΣ ΠΑΡΟΥ
- ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΑΘΗΝΩΝ (ΑΘ 14)
- ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΚΟΖΑΝΗΣ
- ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
- ΝΕΑΣ ΕΡΥΘΡΑΙΑΣ
- ΝΕΑΣ ΖΙΧΝΗΣ
- ΝΕΑΣ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
- ΝΕΑΣ ΜΗΧΑΝΙΩΝΑΣ
- ΝΕΑΣ ΑΛΙΚΑΡΝΑΣΣΟΥ
- ΝΕΑΣ ΑΡΤΑΚΗΣ
- ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ
- ΝΕΟΧΩΡΙΟΥ ΑΙΤ/ΝΙΑΣ
- ΝΕΟΧΩΡΙΟΥ ΑΡΤΑΣ
- ΝΙΚΑΙΑΣ
- ΝΙΚΗΤΗΣ
- ΝΥΔΡΙΟΥ
- ΞΥΛΑΓΑΝΗΣ
- ΟΙΑΣ
- ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ
- ΠΑΛΑΙΑΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ
- ΠΑΛΛΗΝΗΣ
- ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗΣ (ΘΕΣ 17)
- ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ
- ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ
- ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ
- ΠΑΤΡΑΣ 3
- ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
- ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
- ΠΕΤΑΛΙΔΙΟΥ
- ΠΛΑΤΑΝΙΑ
- ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ
- ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ
- ΠΡΑΜΑΝΤΩΝ
- ΠΡΟΣΟΤΣΑΝΗΣ
- ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΥ
- ΠΥΛΑΙΑΣ
- ΠΥΛΗΣ
- ΡΑΧΩΝ
- ΡΟΔΟΥ 2
- ΣΕΡΒΙΩΝ
- ΣΙΑΤΙΣΤΑΣ
- ΣΙΔΗΡΟΚΑΣΤΡΟΥ ΣΕΡΡΩΝ
- ΣΚΑΛΑΣ
- ΣΚΥΔΡΑΣ
- ΣΟΥΔΑΣ
- ΣΟΥΦΛΙΟΥ
- ΣΟΦΑΔΩΝ
- ΣΟΦΙΚΟΥ
- ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΞΑΝΘΗΣ
- ΣΤΥΛΙΔΑΣ
- ΣΥΚΕΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
- ΣΥΚΟΥΡΙΟΥ
- ΣΧΗΜΑΤΑΡΙΟΥ
- ΤΖΑΒΡΟΥ (ΣΚΡΙΠΕΡΟΥ)
- ΤΣΕΠΕΛΟΒΟΥ
- ΤΥΡΝΑΒΟΥ
- ΤΥΧΕΡΟΥ
- ΦΙΛΙΑΤΩΝ
- ΦΙΛΙΠΠΙΑΔΑΣ
- ΦΙΛΟΤΙΟΥ (ΧΑΛΚΕΙΟΥ)
- ΦΙΣΚΑΡΔΟΥ
- ΦΥΤΕΙΩΝ
- ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ
- ΧΑΛΑΝΔΡΙΤΣΑΣ
- ΧΑΛΑΣΤΡΑΣ
- ΧΑΝΙΩΝ (Κ.Δ.)
- ΧΟΛΑΡΓΟΥ
- ΨΑΧΝΩΝ
ΕΛΤΑ: «Πυρ και Μανία» με το κλείσιμο 204 καταστημάτων Τι λένε στο EleftherosTypos.gr οι πρόεδροι Σωματείων
«Είναι μεγάλες οι αντιδράσεις, διότι είναι κάτι πρωτόγνωρο ότι θα κλείσει περίπου το 45% των καταστημάτων των ΕΛΤΑ και θα μετακινηθούν πάνω από 600 υπάλληλοι. Είναι ένα δίκτυο, το οποίο θέλει προσεκτική αναδιάρθρωση. Λένε ότι υπάρχει ζήτημα με τις καθολικές υπηρεσίας, αλλά αν δούνε όλα τα βασικά κριτήρια αποκλείεται να πρέπει να κλείσουν τόσα πολλά καταστήματα. Στην Αττική έχουν πάρα πολλά έσοδα κάποια καταστήματα, όπως του Αμαρουσίου και της Μεταμόρφωσης που κλείνει. Δεν γνωρίζουμε ούτε τα στοιχεία, ούτε τις παραμέτρους που εντάχθηκαν τα συγκεκριμένα στις λίστες» τόνισε στο EleftherosTypos.gr ο πρόεδρος Σωματείου των εργαζομένων στα ΕΛΤΑ , Γιάννης Οικονόμου.

Παράλληλα, αρκετοί Δήμοι της χώρας έχουν ξεκινήσει ήδη να εξυπηρετούνται με ιδιώτες, όπως ο Βύρωνας, η Καισαριανή το κέντρο της Αθήνας, το Ηράκλειο, η Κόρινθος κ.α., εξαιτίας των συνθηκών εξυπηρέτησης που επικρατούν.
Άγιον Όρος και Μαρούσι την «πληρώνουν»
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του EleftherosTypos.gr, στο Άγιον Όρος υπάρχουν δύο καταστήματα των ΕΛΤΑ και πιο συγκεκριμένα στις Καρυές και στη Δάφνη, όπου οι τζίροι είναι τεράστιοι, με μηδενικά έξοδα και τέσσερις υπαλλήλους, οι οποίοι έχουν αρκετά προνόμια. Στα συγκεκριμένα σημεία γίνεται χαμός από επιταγές και δέματα, ωστόσο η Δάφνη όπως φαίνεται από τη λίστα μένει εκτός, ενώ παράλληλα, άνοιξε στο «Περιβόλι της Παναγίας» κατάστημα ιδιωτικής εταιρείας, προκειμένου να εξυπηρετεί τους μοναχούς και το πολιτικό προσωπικό.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, το κατάστημα του Αμαρουσίου κάνει τζίρο πάνω από 1.000.000 ετησίως, κάτι που προκαλεί αρκετές απορίες για την επιλογή της αναστολής λειτουργίας του εν λόγο καταστήματος.
«Το δίκτυο αποτελείται από 456 καταστήματα από τα οποία την ίδια ημέρα θα κλείσουν τα 204. Δεν έχουμε 1.000 σημεία επαφής. Τα υπόλοιπα είναι ουσιαστικά ιδιώτες, που έχουν συνάψει σύμβαση και παίρνουν ένα ποσοστό από τα δέματα, μαζί με μπόνους επί των πράξεων. Σε κάποια σημεία υπάρχουν ιδιωτικά πρακτορεία, τα οποία δεν εκτελούν, ούτε έχουν θυρίδα, παρά μόνο πράκτορες, οι οποίοι μοιράζουν μικρά δέματα. Αυτά τα καταστήματα είναι ιδιωτικά, δηλαδή έχουν συνάψει μία σύμβαση συνεργασίας με τα Ελληνικά Ταχυδρομεία» ανέφερε ο Γιάννης Οικονόμου.

Στη συνέχεια ο πρόεδρος εργαζομένων Σωματείου των ΕΛΤΑ, είπε πως ένα μεγάλο ζήτημα είναι και η μετακίνηση των πολιτών, αλλά ιδίως των κατοίκων μικρών χωριών, διότι τα ΕΛΤΑ πάντα ήταν σημείο αναφοράς. «Γίνεται ένας σχεδιασμός, ο οποίος δείχνει τεράστια συρρίκνωση σε όλα τα επίπεδα. Ένα άλλο πρόβλημα είναι και η διανομή. Διαπιστώνουμε ότι οι τοπικές κοινωνίες δεν είναι ικανοποιημένες από τον τρόπο που εξυπηρετούνταν μέχρι στιγμής και αντί να έχουν περισσότερους ταχυδρόμους για να μεταφέρουν περισσότερα προϊόντα, άρα και παραπάνω έσοδα, ο Οργανισμός τους διώχνει ουσιαστικά».
Σύμφωνα με τα στοιχεία, το προσωπικό στα ΕΛΤΑ φθάνει αυτή την περίοδο του 3.000 μόνιμους υπαλλήλους, ενώ πριν 3 χρόνια ήταν περισσότεροι από 10.000, ταυτόχρονα, προς αποχώρηση βρίσκονται και οι 1.5000 εργαζόμενοι παγίου έργου.
Ακόμη, οι 600-700 εργαζόμενοι που θα κληθούν να μετακινηθούν σε άλλο κατάστημα δεν γνωρίζουν ακόμη σε ποιο κατάστημα θα συνεχίσουν να εργάζονται, υπό τον φόβο να διανύουν τεράστιες χιλιομετρικές αποστάσεις.

«Η Διοίκηση των ΕΛΤΑ δεν έχει πείσει κανέναν ότι γίνεται για το καλό του Οργανισμό και κανείς δεν μπορεί να αντιληφθεί ότι αυτά τα μέτρα θα οδηγήσουν σε σταθεροποίηση και μετέπειτα ανάπτυξη. Από τη Διοίκηση βλέπουμε ότι υπάρχει μία τεράστια αλαζονεία, ενώ δεν υπάρχει κανένας σεβασμός στον εργαζόμενο. Αντί να μοιραστούν οι υπηρεσίες και να εξυπηρετηθεί όλο και περισσότερος κόσμος με παραπάνω υπαλλήλους, γίνεται το αντίστροφο, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν τεράστια θέματα στην εξυπηρέτηση. Ήδη σε πολλές περιοχές της Αθήνας επικρατεί αναβρασμός και επεκτείνεται» συμπλήρωσε στο EleftherosTypos.gr ο κ. Οικονόμου.
Να σημειωθεί, ότι δεν υπάρχει ακόμη γνώση για το πού θα μεταφερθούν οι θυρίδες από τα καταστήματα που κλείνουν, ενώ εύλογο ερώτημα είναι ότι υπάρχουν και ρήτρες στα συμβόλαια ενοικίασης αυτών των καταστημάτων, τα οποία αριθμούν σε 204, εφόσον ξενοικιαστούν.
«Δεν βρήκαμε ποτέ ανταπόκριση παρά τα αιτήματά μας – Οι κακές συνθήκες εργασίας θα φέρουν κακή εξυπηρέτηση»
Παράλληλα, για την απόφαση αναστολής των 204 καταστημάτων των ΕΛΤΑ τοποθετήθηκε μέσω του EleftherosTypos.gr και η πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων Ταχυδρομικών (ΠΟΣΤ), Βασιλική Ανδρέου.
«Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών πριν ένα χρόνο είχε βγάλει ανακοίνωση ότι θα γινόταν κάτι τέτοιο. Παρατηρούσαμε ότι ενώ σε εμάς υπήρχε υποχρηματοδότηση 46 εκατομμυρίων ευρώ, υπήρχε ιδιωτική εταιρεία που εξυπηρετούσε το Αθήνα-Θεσσαλονίκη, η οποία έπαιρνε περισσότερα από 50 εκατομμύρια και σε εμάς επικρατεί υποχρηματοδότηση, παρά τις προσπάθειες που έγιναν. Δεν ανταποκρίθηκε κανείς στα αιτήματά μας, ούτε η Ευρώπη, ούτε η Ελλάδα στη χρηματοδότηση της καθολικής υπηρεσίας» σημείωσε η ίδια.

Ακόμη, τόνισε ότι τα ΕΛΤΑ είναι μία πελατοκεντρική εταιρεία, η οποία έχει στόχο να εξυπηρετεί τον πελάτη, αλλά με τις νέες εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα κάτι τέτοιο θα δυσκολέψει αρκετά το έργο των εργαζόμενων. «Ο ταχυδρόμος πάει μέχρι το τελευταίο μίλι της χώρας. Ωστόσο, οι κακές συνθήκες που επικρατούν για τον εργαζόμενο με το μειωμένο προσωπικό, θα σημαίνει και κακές συνθήκες, άρα κακή εξυπηρέτηση στον πελάτη. Ταυτόχρονα, η Διοίκηση λέει ότι θα πηγαίνει ταχυδρομικός διανομέας σε κάθε κάτοικο. Από πλευράς μας οφείλουμε να διασφαλίσουμε τις εργασίες και τα εισοδήματα του μόνιμου προσωπικού, το οποίο αμείβεται με 1.2000 ευρώ μεικτά, ενώ έχει προϋπηρεσία από 20 έως 40 χρόνια».
Τέλος, η πρόεδρος της ΠΟΣΤ υπογράμμισε ότι «βλέπει» την επόμενη ημέρα με επιφύλαξη και θα απαντήσουν σε αυτές τις κινήσεις με κινητοποιήσεις, θέτοντας ως πρώτο στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη. «Την επόμενη ημέρα τη βλέπω με επιφύλαξη. Δεν ξέρω πως σχεδιάστηκε όλο αυτό και από ποιους. Το παρακολουθούμε από κοντά, διότι υπάρχει η τεχνογνωσία».

