Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο υπ. Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, σε πρόσφατο Υπουργικό Συμβούλιο, σε όλη τη χώρα λειτουργούν 1.530 λαϊκές αγορές, με 7.309 παραγωγούς και 5.753 εμπόρους. Μόνο στο Λεκανοπέδιο Αττικής, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο περιφερειάρχης, Νίκος Χαρδαλιάς, στο πρώτο συνέδριο που διοργανώθηκε αποκλειστικά για τον κλάδο, λειτουργούν 271 λαϊκές αγορές, με περισσότερους από 15.000 εργαζόμενους.
Εξίσου ενδιαφέροντα είναι και τα συμπεράσματα έρευνας για την κοινωνική και οικονομική σημασία του θεσμού (Metron Analysis). Επτά στα 10 νοικοκυριά αγοράζουν τρόφιμα τουλάχιστον μια φορά τον μήνα από λαϊκές αγορές, ενώ το νούμερο ανεβαίνει (1 στα 2 νοικοκυριά) όταν πρόκειται για φρούτα και λαχανικά, που τα προμηθεύονται κυρίως από εκεί επειδή είναι πιο ποιοτικά και φρέσκα (70%) και επειδή έχουν χαμηλότερες τιμές (67%). Οι γυναίκες καταναλώτριες υπερτερούν των αντρών, ενώ επαγγελματικά οι περισσότεροι είναι μισθωτοί του δημοσίου τομέα, όσοι δηλώνουν «οικιακά», οι συνταξιούχοι και οι άνεργοι. Οι 3 στους 4 δαπανούν από 20 έως και 40 ευρώ σε κάθε επίσκεψή τους στη λαϊκή και 7 στους 10 δηλώνουν «πολύ/αρκετά πιθανό» να επισκέπτονταν απογευματινή λαϊκή αγορά σε περίπτωση λειτουργίας της. Το αντίστοιχο ποσοστό για τους μη επισκέπτες αγγίζει το 79%, που δείχνει το εύρος των δυνητικών καταναλωτών που θα δημιουργούσε το διευρυμένο ωράριο.
Τα περιθώρια που υπάρχουν για ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη είναι πολλά, αφού η δυνατότητα που έχουν οι παραγωγοί και οι πωλητές των λαϊκών αγορών να πωλούν σε χαμηλότερες τιμές αποτελεί ανάχωμα στην ακρίβεια. Οι πολίτες δεν ψωνίζουν μόνο τρόφιμα, αλλά ρούχα και παπούτσια από τις λαϊκές αγορές και το γεγονός ότι πλέον μπορούν να πληρώνουν με κάρτα ανεβάζει και άλλο τις πωλήσεις. Είναι ενδεικτικό ότι το πρώτο τρίμηνο του έτους, τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση τζίρου είχαν οι πωλήσεις λευκών ειδών, ειδών ένδυσης και υποδημάτων στο υπαίθριο εμπόριο με 33,4%! Εν κατακλείδι, οι λαϊκές αγορές είναι αναπόσπαστο κομμάτι της οικονομικής και κοινωνικής ζωής ενός δήμου και όσο περισσότερο εκσυγχρονίζονται (POS και ταμιακές μηχανές, καλύτερη χωροθέτηση, καθαριότητα, διευρυμένο ωράριο) τόσο περισσότερο θα κερδίζουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.