Γράφει ο *Δημήτρης Κονταράκης (Digital Strategist)
Στον κόσμο των social media, οι influencers αποτελούν ισχυρό κανάλι επικοινωνίας με το κοινό, όμως το “ποιος” θα εκπροσωπήσει την επιχείρησή σας, είναι πιο σημαντικό από το “πόσο μεγάλος” είναι. Ο σωστός Influencer δεν είναι απλά αυτός με τους περισσότερους followers, αλλά εκείνος που ταιριάζει με το brand σας και μπορεί να το αναδείξει αυθεντικά.
Το πρώτο βήμα είναι να ορίσετε τον στόχο της καμπάνιας σας. Θέλετε να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα, να ενισχύσετε την εμπιστοσύνη ή να προωθήσετε συγκεκριμένα προϊόντα; Η απάντηση θα καθορίσει το είδος του Influencer που χρειάζεστε. Για παράδειγμα, ένα e-shop με οικολογικά προϊόντα μπορεί να συνεργαστεί πιο αποτελεσματικά με έναν micro-influencer που ειδικεύεται στη βιώσιμη ζωή, παρά με έναν διάσημο lifestyle creator χωρίς σχετική σύνδεση.
Το δεύτερο βήμα είναι η αξιολόγηση της αυθεντικότητας και της αλληλεπίδρασης. Δεν αρκεί να κοιτάξετε τον αριθμό των ακολούθων. Πρέπει να δείτε αν το κοινό εμπιστεύεται τον Influencer, αν υπάρχει πραγματική δέσμευση (engagement) και αν το περιεχόμενό του ταιριάζει με τις αξίες σας. Ένα τοπικό γυμναστήριο, για παράδειγμα, θα έχει μεγαλύτερο όφελος συνεργαζόμενο με έναν personal trainer που μιλάει καθημερινά με την κοινότητά του, παρά με έναν “celebrity” που δεν έχει στενή επαφή με το κοινό.
Τέλος, η συνεργασία πρέπει να ενταχθεί σε μια συνολική στρατηγική. Το ChatGPT και άλλα εργαλεία μπορούν να σας βοηθήσουν να αναλύσετε το κοινό, να δημιουργήσετε περιεχόμενο και να μετρήσετε τα αποτελέσματα, αλλά η απόφαση για το ποιος Influencer είναι ιδανικός πρέπει να στηρίζεται σε στρατηγικά κριτήρια. Στο τέλος της ημέρας, αυτό που μετράει δεν είναι απλώς να συνεργαστείτε με έναν γνωστό δημιουργό, αλλά να επιλέξετε εκείνον που θα μεταφέρει το μήνυμα της επιχείρησής σας με τρόπο αυθεντικό και αποτελεσματικό.
Η εμπειρία μου δείχνει ότι η επιλογή του σωστού Influencer μπορεί να απογειώσει ή να “χάσει” μια καμπάνια. Μην επηρεάζεστε μόνο από αριθμούς. Δώστε έμφαση στη στρατηγική, στην αυθεντικότητα και στη σύνδεση με το κοινό σας. Επενδύστε στη σωστή συνεργασία και θα δείτε την επιχείρησή σας να κερδίζει σε εμπιστοσύνη, αναγνωρισιμότητα και αποτελέσματα.
*O Δημήτρης Κονταράκης είναι Digital Strategist και ιδρυτής της εταιρείας eSteps Σύμβουλοι Internet Marketing, η οποία είναι Google Partner και του νέου site για Digital Consulting DigitalStrategist.gr

Δραστηριοποιείται στο χώρο του Internet Marketing τα τελευταία 15 χρόνια με επιτυχημένα case studies τόσο στο Ebay όσο και στον απαιτητικό τομέα των πωλήσεων των eshop αλλά και Online κρατήσεων ξενοδοχείων. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην ανάλυση της αγοράς-ανταγωνιστών και έχει εκπονήσει Digital Marketing Plan για μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων σε όλους τους τομείς της Ελληνικής Οικονομίας. Έχει διατελέσει εισηγητής σε αρκετά σεμινάρια Internet Marketing, σε ομιλίες (Ε.Β.Ε.Α, XENIA) αλλά και σε Οικονομικές τηλεοπτικές εκπομπές SBC Channel και Marketing in Practice. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες (Bachelor degree in Politics) και Master Degree in Marketing στο Huddersfield University UK. Επίσης, είναι πιστοποιημένος συνεργάτης (Certified) στα Google Ads (Search-Display- Mobile-Video- Shoppind Ads).

