Τα οχήματα, μολονότι μοιάζουν με συμβατικά αυτοκίνητα, λειτουργούν με άλλους περιορισμούς και πρότυπα πληρότητας· η ευρεία υιοθέτηση αναδιαμορφώνει προαστιακές και αστικές ροές μετακίνησης και τη σχέση των πολιτών με την ιδιοκτησία αυτοκινήτου.
Τα οφέλη είναι σαφή: βελτίωση οδικής ασφάλειας (τα οχήματα της Waymo εμπλέκονται σε δέκα φορές λιγότερα σοβαρά ατυχήματα σε σχέση με ανθρώπινο οδηγό) και δυνατότητα μείωσης κόστους καθώς εξαφανίζεται το κόστος εργασίας ανά διαδρομή. Σήμερα τα ρομποταξί δεν είναι ακόμη κερδοφόρα και οι διαδρομές μπορεί να είναι ακριβότερες λόγω πολυτελών οχημάτων Jaguar, όμως η μαζική παραγωγή, η μεγαλύτερη χρήση (λιγότερη στάθμευση) και οι διαφορετικές σχεδιαστικές επιλογές — ακόμη και η προσέγγιση της Tesla του Έλον Μασκ για λειτουργία με μόνο κάμερες χωρίς lidar— υπόσχονται φθηνότερες υπηρεσίες στο μέλλον.
Παρά τα οφέλη, προκύπτουν σοβαροί κίνδυνοι: αύξηση κυκλοφοριακής συμφόρησης εάν οι φθηνές αστικές διαδρομές πολλαπλασιαστούν και ανάγκη επιβολής τέλους συμφόρησης —μια λύση που παραμένει πολιτικά δύσκολη, αλλά ίσως αναπόφευκτη.
Στο οικονομικό πεδίο, περίπου 1.000.000 οδηγοί ταξί και λεωφορείων και πάνω από τρία εκατ. οδηγοί φορτηγών στις ΗΠΑ μπορεί να δουν τις δουλειές τους να επηρεάζονται, ενώ πλήττονται και κλάδοι όπως αντιπρόσωποι αυτοκινήτων και δικηγόροι προσωπικών τραυματισμών. Νέες θέσεις σε διαχείριση στόλων και σταθμούς θα δημιουργηθούν, αλλά πιθανόν όχι στον ίδιο αριθμό, με αποτέλεσμα κοινωνικές και πολιτικές προκλήσεις στην επόμενη φάση της μετάβασης.