-Ποια ήταν τα πρώτα σας διαβάσματα και η πρώτη σας επαφή με τα Γράμματα;
Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου διαβάζω λογοτεχνία. Ο Ιούλιος Βερν ήταν ο αγαπημένος συγγραφέας της παιδικής μου ηλικίας.
-Πότε ξεκίνησε το ταξίδι σας στη συγγραφή; Και οι πρώτες δημοσιεύσεις;
Στην ηλικία των δεκαεπτά ετών έγραψα την πρώτη μου μικρή ιστορία. Οι πρώτες δημοσιεύσεις έγιναν σε διαδικτυακά λογοτεχνικά περιοδικά.
-Ποια ήταν η αφορμή για να εκδοθεί το βιβλίο «Σκιές πάνω το Ορος», εκδόσεις Κύφαντα;
Την εποχή της συγγραφής του, λίγο πριν για την ακρίβεια, με απασχολούσαν δύο θέματα: το πέρασμα του χρόνου και η φθορά που επιφέρει στον άνθρωπο. Το δεύτερο θέμα ήταν αυτό της πίστης. Γιατί πιστεύουμε ή γιατί δεν πιστεύουμε. Πώς οδηγούμαστε στην πίστη ή στη μη πίστη. Ηθελα να συνδυάσω αυτούς τους προβληματισμούς μου με την αστυνομική πλοκή, διότι πιστεύω πως το αστυνομικό μυθιστόρημα σήμερα προσφέρει άπειρες συγγραφικές δυνατότητες.

-Γιατί πολλοί χριστιανοί επισκέπτονται τα μοναστήρια;
Για να έρθουν σε πιο άμεση επαφή με το Θείο. Για να προσευχηθούν. Για να βιώσουν μια διαφορετική εμπειρία, μακριά από το άχθος της καθημερινότητας.
-Εσείς επιλέξατε ως χώρο δράσης το Αγιον Ορος. Μπορείτε να μας πείτε πώς σχεδιάσατε το βιβλίο σας;
Με ενδιέφερε το Αγιον Ορος. Το μυστηριακό τοπίο του. Δεν το έχω επισκεφθεί και ούτε μπήκα στον πειρασμό να το επισκεφθώ κατά τη διάρκεια της συγγραφής. Μέσω της έρευνας έγινε η σχεδίαση των τόπων, των χρόνων, του τρόπου λειτουργίας των μονών. Η πλοκή βέβαια, όπως συμβαίνει στην πλειονότητα των μυθιστορημάτων μου, γράφεται και ξαναγράφεται, μέχρι να λάβει την τελική μορφή της.
-Γίνονται εξαφανίσεις και κάποιοι δολοφονούνται. Ανήκει το βιβλίο στο καθαρό αστυνομικό είδος;
Εχει στοιχεία το δίχως άλλο. Βέβαια, θα πρέπει να ορίσουμε ασφαλώς τι σημαίνει καθαρό αστυνομικό είδος. Γρήγορος ρυθμός, αγωνία, μυστήριο, αναζήτηση του γρίφου; Απλή έως απλοϊκή γλώσσα; Απουσία περιγραφών, παρομοιώσεων και μεταφορών; Απουσία «άγνωστων» λέξεων; Οι συνθήκες έχουν αλλάξει. Εχει αποδειχθεί πως το μυθιστόρημα, σε όλα τα είδη και τα υποείδη του, μεταβάλλεται και εξελίσσεται συν τω χρόνω. Ετσι κι αυτό που συνηθίζουμε να αποκαλούμε «αστυνομικό» είδος.
-Μέσα στο βιβλίο, το κακό προσπαθεί να παλέψει με το καλό. Γίνεται κάτι τέτοιο και στην καθημερινή ζωή;
Η μυθοπλασία είναι διαφορετική από την πραγματικότητα. Η πάλη και η σύγκρουση είναι δομικά στοιχεία του μυθιστορήματος. Η καθημερινή ζωή είναι κάτι διαφορετικό. Είναι μονάχα ο καμβάς από όπου αντλεί έμπνευση, κάποιες φορές, ο συγγραφέας.
-Είναι απαραίτητα το σασπένς και η αγωνία στο μυθιστόρημα;
Ανάλογα με την ιστορία που θέλει ο συγγραφέας να αφηγηθεί. Συνηθίζονται σε αυτά που κατηγοριοποιούνται, ορθά ή λανθασμένα, στα «αστυνομικά».
-Φτάνουν οι μνήμες και οι εμπειρίες για να γράψει κάποιος ένα βιβλίο; Πρέπει να διαβάζει ο συγγραφέας;
Οι μνήμες και οι εμπειρίες είναι εξαιρετικές. Για τον εαυτό μας κυρίως. Για να γράψει κάποιος ένα βιβλίο, χρειάζονται, κατά απόλυτη σειρά, ταλέντο, γνώση των βασικών αρχών της μυθιστορίας, δουλειά και πειραματισμός. Ανθρωπος που χρίζει εαυτόν με τον τίτλο «συγγραφέας», χωρίς αναγνώσεις και αναγνωστική επάρκεια, δεν είναι συγγραφέας. Ισως στη φαντασία του.
-Πώς νιώσατε όταν εκδόθηκε το βιβλίο σας;
Οπως κάθε φορά. Ηρεμία και αυτοσυγκράτηση.
-Γιατί οι αναγνώστες αγαπούν την αστυνομική λογοτεχνία;
Είναι θέμα προτίμησης. Οι αναγνώστες του είδους επιθυμούν αγωνία, μυστήριο, απροσδόκητες λύσεις, απόδοση δικαιοσύνης – της όποιας δικαιοσύνης.
-Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας αστυνομικοί συγγραφείς;
Οι Τσάντλερ, Χάμετ, Χάισμιθ.
-Διαβάζουν σήμερα οι Ελληνες;
Μάλλον όχι. Είναι μικρό το σταθερό αναγνωστικό κοινό.
-Σήμερα διαφημίζουν προγράμματα δημιουργικής γραφής. Μπορεί κάποιος από αυτά τα μαθήματα να γίνει συγγραφέας;
Είναι μεγάλη συζήτηση. Υπάρχουν αξιόλογα σεμινάρια δημιουργικής γραφής. Νομίζω πως εξοικονομούν χρόνο. Κόβει δρόμο, κατά μία έννοια, ο παρακολουθών. Αλλά συγγραφέας δεν γίνεσαι.
Πολλοί νέοι γράφουν. Το όνειρό τους είναι να εκδοθούν τα βιβλία τους. Παλαιότερα περίμεναν με αγωνία να αποκτήσει οντότητα το πρώτο τους βιβλίο. Σήμερα ανεβάζουν τα κείμενά τους στο Διαδίκτυο. Αυτή η εξέλιξη μπορεί να βοηθήσει γενικότερα την πεζογραφία;
Εξαρτάται από την ποιότητα των κειμένων. Τα περισσότερα κείμενα είναι ελάσσονος λογοτεχνικής αξίας. Δεν γνωρίζω αν αυτό θεωρείται εξέλιξη. Μάλλον εκμετάλλευση της τεχνολογίας. Κατά πάσα πιθανότητα εις βάρος της λογοτεχνίας. Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει πως παλαιότερα εκδίδονταν μόνο λογοτεχνικά αριστουργήματα.
Ειδήσεις Σήμερα
- Απίστευτα πράγματα στο Ευρωμπάσκετ: Οι Γεωργιανοί πέταξαν εκτός τους Γάλλους
- ChatGpt: Πως έγινε ο Ψυχολόγος των Νέων – Γράφει στο Eleftherostypos.gr η Διδάκτωρ Ψυχολογίας Θεοδώρα Παπαδοπούλου
- Πανσέληνος Σεπτεμβρίου 2025: Απόψε το «ματωμένο φεγγάρι» – Τι ώρα θα το δούμε στην Ελλάδα
- Προδιαγεγραμμένη καύση τον Νοέμβριο στην Εύβοια – Τι είναι και γιατί θα γίνει;
- Θλίψη: Πέθανε η φωτορεπόρτερ του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων, Μαρία Μαρόγιαννη
- ΟΑΚΑ: «Λίφτινγκ» εν κινήσει για το Ολυμπιακό Στάδιο [εικόνες]

