Στο επίκεντρο σύμφωνα με το thestival.gr, βρέθηκε η συντήρηση των σταθμών, των γραμμών και των συρμών του μετρό, θέμα που έθεσαν σχεδόν όλοι οι βουλευτές που συμμετείχαν στη συνεδρίαση.
Ο κ. Ταχιάος ξεκαθάρισε με κατηγορηματικό τρόπο πως η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τη λειτουργία και τη συντήρηση του μετρό της Αθήνας, διευκρινίζοντας ότι η ευθύνη αυτή ανήκει αποκλειστικά στη ΣΤΑΣΥ, από τη στιγμή που παραλαμβάνει το έργο προς χρήση.
Όπως είπε χαρακτηριστικά: «Η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ κατασκευάζει και παραδίδει τους σταθμούς και τις γραμμές στους φορείς λειτουργίας. Δεν είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία ή την έκδοση εισιτηρίων, ούτε στην Αθήνα ούτε και στη Θεσσαλονίκη.»
Ειδικά για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ο υφυπουργός εξήγησε ότι η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ έχει ρόλο μόνο επειδή λειτουργεί ως αντισυμβαλλόμενο μέρος με την ειδικού σκοπού εταιρεία που έχει αναλάβει τη λειτουργία του συστήματος, χωρίς όμως να είναι αρμόδια για την έκδοση εισιτηρίων.
Τι είπε για τις “δυσλειτουργίες” στο μετρό Θεσσαλονίκης
Απαντώντας σε επικρίσεις για «συστηματικές δυσλειτουργίες» του μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Ταχιάος απέρριψε τις αιτιάσεις, λέγοντας πως τέτοια φαινόμενα δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα:
«Οι περιπτώσεις που εμφανίζονται ως δυσλειτουργίες είναι στην πραγματικότητα αποτέλεσμα της σωστής λειτουργίας των συστημάτων ασφαλείας που έχουν προβλεφθεί», είπε, φέρνοντας ως παράδειγμα το περιστατικό στον σταθμό Αγίας Σοφίας, όπου ενεργοποιήθηκε το πρωτόκολλο ασφαλείας μετά από πτώση επιβάτη στην αποβάθρα.
Ο υφυπουργός τόνισε ότι το Υπουργείο παρακολουθεί στενά τη λειτουργία του μετρό, με στόχο την εύρυθμη και ασφαλή εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

