Σχολιάζοντας τα θέματα των Λατινικών (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ) εκτίμησε οτι «ήταν ξεκάθαρα» και πως οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές και όσοι αντιμετώπισαν το μάθημα και την εξέταση με «σοβαρότητα και ψυχραιμία» δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα να αριστεύσουν.
«Δόθηκαν αποσπάσματα από τα κείμενα 24 και 39 και η μετάφραση που ζητήθηκε είναι απλή, χωρίς ιδιαιτερότητες και προβλήματα», σημείωσε χαρακτηριστικά. Και συνέχισε αναλύοντας οτι η ερώτηση εισαγωγής (Β1) «ήταν κλειστού τύπου (με τη μορφή Σωστού Λάθους) και δεν αναμένεται να δυσκολέψει ιδιαίτερα τους μαθητές, παρόλο που υπεισήλθε σε λεπτομέρειες».
Η λεξιλογική άσκηση (Β2) «κινήθηκε σε αναμενόμενα επίπεδα. Ζητήθηκε από τους μαθητές να αντιστοιχίσουν τις λατινικές λέξεις της μιας στήλης με τις ελληνικές της άλλης, όπου όμως περίσσευαν δύο λέξεις».
Οι ερωτήσεις της Γραμματικής (Γ1, Γ2) «εξέταζαν αρκετά μεγάλο μέρος της ύλης, ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, χωρίς όμως να υπάρχει η πολύ δύσκολη άσκηση ή να ζητείται κάποια εξεζητημένη εξαίρεση».
Οι ασκήσεις του Συντακτικού (Δ1, Δ2) «δεν παρουσιάζουν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία. Η Δ1 κινήθηκε στο κλασικό μοτίβο, αφού ζητούσε αναγνώριση συντακτικών όρων και αναγνώριση δευτερεύουσας πρότασης».
Η Δ2α «ζήτησε τη μετατροπή από τον πλάγιο λόγο σε ευθύ, άσκηση που δεν ζητήθηκε τα τελευταία 4-5 χρόνια. Πιο συγκεκριμένα, ζητήθηκε να μετατραπούν δύο πλάγιες ερωτήσεις σε ευθείες κι ένα ειδικό απαρέμφατο σε κύρια πρόταση κρίσεως».
Τέλος, η Δ2β «ήταν συνηθισμένη μεν, επρόκειτο για μια απλή μετατροπή από ενεργητική σε παθητική σύνταξη, αρκετά απαιτητική δε γιατί έπρεπε να αλλάξουν 9 λέξεις».
Την ίδια στιγμή, διαβαθμισμένης δυσκολίας ήταν τα θέματα της Πληροφορικής (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) και απευθύνονταν σε καλά προετοιμασμένους μαθητές με κριτική σκέψη.
Σύμφωνα με την ΟΕΦΕ: «Θέμα Α΄ και Θέμα Β΄ χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες ή παγίδες. Θέμα Γ΄: Θέμα με διπλή επανάληψη άγνωστου πλήθους, το οποίο ενδεχομένως θα δυσκολέψει σε κάποια σημεία του τους υποψηφίους. Θέμα Δ΄: Ασκηση με πίνακες που περιείχε αρκετές κλασικές μεθοδολογίες, αλλά και κάποια σημεία που έδιναν το κάτι παραπάνω. Κυρίως λόγω του θέματος Γ΄ το διαγώνισμα χαρακτηρίζεται μεγαλύτερης δυσκολίας από το περσινό».
Μέτριας δυσκολίας με αναμενόμενη διακύμανση των λεπτομερειών κατά την επίλυση των ερωτημάτων κάθε θέματος χαρακτηρίστηκαν και τα ερωτήματα που έπεσαν στο μάθημα της Χημείας (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας).
Οπως ανέλυσε η ΟΕΦΕ, «το πρώτο θέμα δεν παρουσιάζει δυσκολίες για τους υποψηφίους οι οποίοι έχουν ασχοληθεί επαρκώς όλη τη χρονιά. Το δεύτερο θέμα στην πλειονότητα των ερωτημάτων του έχει αναμενόμενες απαντήσεις με λίγες λεπτομέρειες, οι οποίες χρειάζονται προσοχή. Το τρίτο και τέταρτο θέμα απαιτούν καλή γνώση των αντίστοιχων δεδομένων των κεφαλαίων και προσοχή στις λεπτομέρειες στο τέλος των απαντήσεων».
Οι πανελλαδικές εξετάσεις συνεχίζονται σήμερα για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ, με τα μαθήματα ειδικότητας Ανατομία-Φυσιολογία ΙΙ, Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ), Δίκτυα Υπολογιστών και Αρχές Βιολογικής Γεωργίας.

