Η Αρχή Προτύπων Διαφήμισης (Advertising Standards Authority – ASA) δήλωσε ότι οι σκιές και το χτένισμα σε κότσο προς τα πίσω έκαναν ένα από τα μοντέλα να φαίνεται “αποστεωμένο”, ενώ η πόζα και το σχέδιο με βαθύ ντεκολτέ ενός πουκαμίσου σε άλλη εικόνα ανέδειξαν “προεξέχοντα” κλείδα.
Η ρυθμιστική αρχή αποφάνθηκε ότι οι “ανεύθυνες” διαφημίσεις δεν πρέπει να ξαναπροβληθούν με την υπάρχουσα μορφή τους και ότι η Zara πρέπει να διασφαλίζει πως όλες οι εικόνες της “ετοιμάζονται με υπευθυνότητα”.
Η Zara απέσυρε τις διαφημίσεις και δήλωσε ότι και τα δύο μοντέλα είχαν ιατρικές βεβαιώσεις που αποδείκνυαν ότι ήταν σε καλή υγεία όταν τραβήχτηκαν οι φωτογραφίες.
Οι δύο απαγορευμένες διαφημίσεις είχαν προηγουμένως εμφανιστεί στην εφαρμογή και στην ιστοσελίδα του καταστήματος, σε καρουζέλ εικόνων που έδειχναν ρούχα με και χωρίς μοντέλα.
Μία από τις διαφημίσεις ήταν για ένα κοντό φόρεμα και η ASA θεώρησε ότι οι σκιές χρησιμοποιήθηκαν για να κάνουν τα πόδια του μοντέλου να φαίνονται “αισθητά αδύνατα”.
Αναφέρθηκε επίσης ότι η θέση των άνω άκρων και των αγκώνων του μοντέλου το έκανε να φαίνεται “δυσανάλογο”.
«Προεξέχουσες κλείδες»
Στη δεύτερη διαφήμιση, που αφορούσε ένα πουκάμισο, το μοντέλο φαινόταν σε πόζα που έκανε τις “προεξέχουσες κλείδες” να αποτελούν “κεντρικό στοιχείο” της διαφήμισης. Η ASA ερεύνησε και άλλες δύο διαφημίσεις της Zara, αλλά καμία από αυτές δεν απαγορεύτηκε. Η Zara επέλεξε να αφαιρέσει όλες τις εικόνες που επισημάνθηκαν και ανέφερε ότι δεν είχε λάβει κάποια άμεση καταγγελία.
Ο λιανοπωλητής είπε στην ASA ότι καμία από τις εικόνες δεν είχε υποστεί τροποποίηση πέρα από “πολύ μικρές ρυθμίσεις φωτισμού και χρωμάτων”. Πρόσθεσε επίσης ότι ακολουθεί τις συστάσεις της έκθεσης “Fashioning a Healthy Future”, που δημοσιεύτηκε το 2007 από τη Βρετανική Επιτροπή Υγείας Μοντέλων (UK Model Health Inquiry).
Η Zara είπε ότι συμμορφώνεται ειδικά με τη σύσταση 3 της έκθεσης, που αναφέρει πως τα μοντέλα “πρέπει να προσκομίζουν ιατρική βεβαίωση από γιατρούς με εμπειρία στην αναγνώριση διατροφικών διαταραχών”. Το περιστατικό έρχεται μετά την απαγόρευση διαφημίσεων και άλλων λιανοπωλητών νωρίτερα φέτος για παρόμοιους λόγους.
Τον Ιούλιο, διαφήμιση των Marks & Spencer απαγορεύτηκε επειδή το μοντέλο φαινόταν “ανθυγιεινά αδύνατο”. Η ASA δήλωσε ότι η πόζα του μοντέλου και η επιλογή ρούχων – όπως “μεγάλα μυτερά παπούτσια” που τόνιζαν “την αδυναμία των ποδιών της” – έκαναν τη διαφήμιση “ανεύθυνη”.
Νωρίτερα φέτος, διαφήμιση των Next για ένα μπλε τζιν επίσης απαγορεύτηκε. Η ASA ανέφερε ότι η διαφήμιση τόνιζε την αδυναμία των ποδιών του μοντέλου με τη χρήση γωνιών λήψης και την χαρακτήρισε “ανεύθυνη”.
Η Next διαφώνησε με την απόφαση, λέγοντας ότι το μοντέλο, αν και αδύνατο, είχε “υγιές και καλογυμνασμένο σώμα”. Η απαγόρευση της διαφήμισης της Next προκάλεσε ερωτήματα από αναγνώστες του BBC σχετικά με το γιατί δεν απαγορεύονται διαφημίσεις που δείχνουν μοντέλα με εμφανώς ανθυγιεινό υπερβολικό βάρος.
Ειδήσεις Σήμερα
- Αθήνα: Καταρρίπτει τους ισχυρισμούς της Λιβύης – Απαντά στη ρηματική διακοίνωση με χάρτες στον ΟΗΕ
- Πανσέληνος Αυγούστου 2025: Πότε θα δούμε το εντυπωσιακό “Φεγγάρι του Οξύρρυγχου”
- Ακινητοποιημένο παραμένει στα Στύρα το φέρι μποτ – Ερωτήματα για τις κινήσεις του καπετάνιου – Τι πήγε στραβά; [εικόνες – βίντεο]
- Τροχαίο δυστύχημα στο Λουτράκι: Δύο νεκρές και μία τραυματίας σε εκτροπή οχήματος
- Ένταση και ξεκαθαρίσματα στην πανσέληνο της 9ης Αυγούστου – Τα 4 ζώδια που επηρεάζονται περισσότερο

