Η εκκίνηση νέων και η επιτάχυνση ante portas έργων άφησαν, μάλιστα, ένα δυνατό πρόσημο στα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου AKTOR, τα οποία χαρακτηρίστηκαν στο α’ εξάμηνο του 2025 από ιδιαίτερα υψηλό κύκλο εργασιών (623 εκατ. ευρώ), σημαντικά μικτά κέρδη (74 εκατ. ευρώ) και προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων κέρδη (EBITDA) κατά 65 εκατ. ευρώ (ρεκόρ για τον Ομιλο), αλλά και αξιόλογα καθαρά έσοδα (17 εκατ. ευρώ), εξαιτίας του υψηλού περιθωρίου κέρδους και της βελτιστοποίησης της λειτουργίας του Ομίλου.
ΒΟΑΚ
Εντατικές είναι και οι εργασίες στο «δίδυμο» έργο του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), όπου βρίσκονται σε εξέλιξη από τον Ομιλο AKTOR δύο εργολαβίες: Το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, το οποίο υλοποιείται με ΣΔΙΤ, και το ακόλουθο τμήμα Νεάπολη – Αγιος Νικόλαος, που υλοποιείται ως δημόσιο έργο. Το πρώτο έργο (Χερσόνησος – Νεάπολη) είναι μήκους 22,5 χλμ., περιλαμβάνει την κατασκευή ενός ολοκληρωμένου, σύγχρονου αυτοκινητόδρομου και, μεταξύ άλλων, πέντε ανισόπεδους κόμβους και επτά σήραγγες, γέφυρες, ανισόπεδες διαβάσεις κ.λπ. και με την ολοκλήρωσή του θα συμβάλει στην ουσιαστική μείωση των ατυχημάτων και του χρόνου μετακίνησης μεταξύ των κύριων πόλων του βόρειου τμήματος της Κρήτης, αλλά και στη μείωση του κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων και των προϊόντων στο νησί. Το δεύτερο (Νεάπολη – Αγιος Νικόλαος) είναι προϋπολογισμού 169 εκατ. ευρώ και αφορά τη βελτίωση και τη διαπλάτυνση του υφιστάμενου τμήματος Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος, ώστε να μετατραπεί σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ, συνολικού μήκους 14,5 χλμ.
ΣΔΙΤ Πελοποννήσου
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το έργο του Οδικού Αξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, που υλοποιεί ο Ομιλος AKTOR με τη μέθοδο της Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο, ύψους 239,2 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο του οποίου κατασκευάζεται νέος σύγχρονος οδικός άξονας συνολικού μήκους 49 χλμ., που θα συνδέει την Καλαμάτα με την Πύλο και τη Μεθώνη, παρέχοντας βελτιωμένη πρόσβαση στο διεθνές αεροδρόμιο της Καλαμάτας, καλύτερη οδική σύνδεση με τη Μεσσήνη, τον αυτοκινητόδρομο Μορέα, καθώς και το ξενοδοχειακό συγκρότημα «Costa Navarino». Μάλιστα, καινοτομία του έργου είναι ότι θα υπάρχουν συντήρηση και λειτουργία για 26 χρόνια μετά την κατασκευή και την παράδοσή του, διασφαλίζοντας έτσι υψηλού επιπέδου υπηρεσίες για πολλά χρόνια.
Μετρό Θεσσαλονίκης
Στη Θεσσαλονίκη, βρίσκεται στην τελική ευθεία αποπεράτωσης (έως τον Μάρτιο του 2026) η επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά, που θα φέρει στο συγκοινωνιακό σύστημα της πόλης 5 νέους σταθμούς, επιπρόσθετο τροχαίο υλικό (που θα βελτιώσει ακόμη περισσότερο τις συχνότητες των δρομολογίων) και ασφαλή και γρήγορη μετακίνηση για δεκάδες χιλιάδες πολίτες καθημερινά με στόχο να μειωθεί ακόμη περισσότερο η κυκλοφορία των Ι.Χ. και η επιβατική κίνηση να ανέλθει βαθμιαία σε περίπου 170.000 επιβάτες την ημέρα. Εχουν ήδη ξεκινήσει τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια στην επέκταση Καλαμαριάς, όπου ο Ομιλος AKTOR εργάζεται με 3 βάρδιες ανά ημέρα, με στόχο την ολοκλήρωση, την πιστοποίηση και την παράδοση του έργου στο α’ τρίμηνο του 2026.
ΚΤΙΡΙΑ
Παράλληλα, ο Ομιλος AKTOR έχει ξεκινήσει εργασίες σε έργα νέας γενιάς, όπως τα συγκοινωνιακά έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία, ενώ ωριμάζει κτιριακά έργα ΣΔΙΤ, μία κατηγορία στην οποία έχει στραφεί στρατηγικά και επενδύει συστηματικά, καθώς υπόσχεται επαναλαμβανόμενα έσοδα στο μέλλον. Μάλιστα, ο τομέας ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεων θα ενισχυθεί περαιτέρω από την επικείμενη ολοκλήρωση της εξαγοράς της εταιρίας ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, με την οποία το σχετικό χαρτοφυλάκιο του Ομίλου θα φτάσει στα 15 έργα, διευρύνοντας τις ευκαιρίες της αγοράς και εξασφαλίζοντας πολύ σημαντικές ροές για τα επόμενα χρόνια.
Σιδηροδρομική γραμμή στη Ρουμανία
Παράλληλα, ο Ομιλος AKTOR υλοποιεί δυναμικά το σιδηροδρομικό έργο Apața – Cața της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Brașov – Sighișoara, που αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα συγκοινωνιακά έργα της Ρουμανίας, αλλά και τμήμα του στρατηγικής σημασίας διευρωπαϊκού άξονα Ρήνου – Δουνάβεως.
Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο, προϋπολογισμού 507 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο του οποίου κατασκευάζονται 2 δίδυμες σήραγγες στους ορεινούς όγκους του Homorod και του Ormenis, μήκους 6,9 χλμ. και 5,1 χλμ. αντίστοιχα, για ταχύτητες 160 χλμ./ώρα. Μία καινοτομία του έργου είναι ότι αποτελεί από τα ελάχιστα στην Ευρώπη (και το πρώτο στη ρουμανική ιστορία), όπου χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα 4 Μηχανήματα Διάνοιξης Σηράγγων (TBM), τα οποία παράλληλα αποτελούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τον Ομιλο AKTOR, καθώς επίκειται η δημοπράτηση έργων νέας γενιάς που θα εκτελεστούν στο ορεινό ανάγλυφο της γειτονικής χώρας. H AKTOR Ρουμανίας έχει ισχυρή παρουσία στα μεγάλα συγκοινωνιακά έργα της Ρουμανίας, καθώς υλοποιεί έργα αναβάθμισης τόσο στη γραμμή Brasov – Sighisoara (Lot 1-3), προϋπολογισμού περίπου 272 εκατ. ευρώ σε μήκος 84 χλμ., όσο και στη γραμμή Σύνορα – Curtici – Simeria (τμήμα Ilteu – Gurasada), ύψους 159 εκατ. ευρώ, η οποία είναι επίσης τμήμα του Διευρωπαϊκού Μεταφορών και περιλαμβάνει δύσκολα τεχνικά έργα.

