Η τελεσίδικη απόφαση του Εφετείου έδειξε ενοχή για δέκα κατηγορουμένους και αθώωση για άλλους έντεκα. Για πρώτη φορά, πάντως, τέσσερις κατηγορούμενοι για μια τέτοια μεγάλη υπόθεση -με την οποία ασχολείται όλη η Ελλάδα εδώ και επτά χρόνια- οδηγούνται στη φυλακή. Και το γεγονός αυτό μπορεί να μας κάνει να ελπίζουμε πως οι έχοντες ευθύνη στον κρατικό μηχανισμό θα ανταποκριθούν με τον τρόπο που απαιτούν οι συνθήκες κρίσης, ώστε να μην ξαναζήσουμε παρόμοιες τραγωδίες.
ΑΥΤΟ, προφανώς, και δείχνει πως πρέπει να υπάρξει υπομονή και ψυχραιμία από τους πολίτες, που ζητούν δικαιολογημένα την απόδοση της Δικαιοσύνης και για την τραγωδία των Τεμπών. Δικαιοσύνη θα αποδοθεί και, μάλιστα, πολύ πιο σύντομα από τα επτά χρόνια που απαιτήθηκαν για το Μάτι. Δικαιοσύνη δεν αποδίδεται με λαϊκά δικαστήρια. Μέχρι στιγμής υπάρχουν πενήντα κατηγορούμενοι για τα Τέμπη, άλλοι για πλημμελήματα και άλλοι για κακουργήματα.
Η αντιπολίτευση επιχειρεί εδώ και αρκετό καιρό να εργαλειοποιήσει κομματικά την υπόθεση διερεύνησης της σιδηροδρομικής τραγωδίας. Και έτσι, αντί να ασχολείται όλο το πολιτικό σύστημα για τα αίτια της μοιραίας σύγκρουσης το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023, ώστε και δικαιοσύνη να αποδοθεί αλλά και να μην ξαναζήσουμε ανάλογη τραγωδία, έχουν επικεντρωθεί σε θεωρίες για παράνομα φορτία, για συγκάλυψη και άλλες συνωμοσιολογίες.
Η πικρή αλήθεια είναι πως τόσο στο Μάτι όσο και στα Τέμπη αποδείχθηκαν με τραγικό τρόπο οι αδυναμίες του κράτους. Το Μάτι στάθηκε η αφορμή, ώστε να δημιουργηθεί, επιτέλους, μια ισχυρή και αξιόπιστη Πολιτική Προστασία. Το στοίχημα, τώρα, είναι να δημιουργηθεί ένας ισχυρός και αξιόπιστος ελληνικός σιδηρόδρομος.
161 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στο Μάτι και τα Τέμπη. Οι συγγενείς των θυμάτων και οι επιζήσαντες θα βιώνουν καθημερινά και για πάντα την τραγωδία. Στο τέλος θα αποδοθεί δικαιοσύνη, αν και εννοείται πως όλες οι δικαστικές αποφάσεις κρίνονται από τους πολίτες. Ολα τα υπόλοιπα, όμως, γίνονται για μικροκομματικές σκοπιμότητες.