Δεν υπάρχει λογικός άνθρωπος, που οι οδηγικές του ικανότητες και εμπειρίες κινούνται στον μέσο όρο, ο οποίος να μην καταχωρίζει καθημερινά εικόνες και περιστατικά αντικοινωνικής οδηγικής συμπεριφοράς. Οχι λάθη που κάνουμε όλοι όσοι οδηγούμε, αλλά καθαρά επιθετικές κινήσεις πίσω από το τιμόνι, που στρέφονται χωρίς δικαιολογία κατά των άλλων οδηγών και όλων όσοι επιβαίνουν στα αυτοκίνητά τους. Μιλάμε για το στιλ και τις συνήθειες οδήγησης που εξαρτώνται απόλυτα από τις διαταραχές και τις συμπεριφορικές μειονεξίες που κουβαλά ο καθένας μας την ώρα που οδηγεί. Είναι η οδήγηση που αναγνωρίζεται εύκολα. Αντιμετωπίζει σχεδόν το σύνολο των άλλων οδηγών ως εχθρούς, τους οποίους αυτός που έχει το σχετικό σύνδρομο πρέπει να κερδίσει σε μία αδυσώπητη μάχη υπαρξιακής επικράτησης που έχει κηρύξει μόνος του.
Η κατηγοριοποίηση των παραβάσεων σε χαμηλής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας είναι σίγουρα ένα σημαντικό βήμα. Εξαιρετικά σημαντική είναι και η εισαγωγή της έννοιας της υποτροπής. Για πρώτη φορά, όπως συμπεραίνει κανείς, οι ποινές για συχνές ή επαναλαμβανόμενες παραβάσεις δεν θα συμψηφίζονται. Θα λειτουργούν προσθετικά. Η λογική είναι απλή: δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται το ίδιο ένας οδηγός που υποπίπτει σε μία παράβαση από αμέλεια και κάποιος που επιμένει να παρανομεί κατ’ επανάληψη, βάζοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές οδηγών και πεζών.
Υπάρχουν, βέβαια, μεγάλα ερωτήματα. Η οδηγική κουλτούρα δεν είναι κάτι που επιβάλλεται. Δεν είναι τυχαίο ότι ο σεβασμός στις διαβάσεις πεζών είναι απόλυτος μόνο στο «Ελ. Βενιζέλος» και πουθενά αλλού. Και αυτό είναι μόνο ένα μικρό δείγμα οδηγικού αναλφαβητισμού που -σκληρή αλήθεια είναι αυτή- κανείς ΚΟΚ, όσο αυστηρός και αν είναι, δεν πρόκειται να βελτιώσει. Το πολύ πολύ να τρομάξει ορισμένους καθ’ έξιν αντικοινωνικούς παραβάτες ή τους γνωστούς πολεμοκάπηλους του τιμονιού. Παρ’ όλα αυτά, ακόμα και έτσι, έστω και ένας άνθρωπος να γλιτώσει τη ζωή του, ένας νέος να μη σκοτωθεί, ένας ηλικιωμένος με μειωμένα αντανακλαστικά να πειστεί ότι ακόμα και αν βρει την «άκρη» να ανανεώσει την άδεια οδήγησης, είναι πιθανό να σκοτώσει ή να σκοτωθεί ή και τα δύο, κέρδος θα είναι.