«Σήμερα για λογαριασμό ολόκληρης της Δυτικής Ελλάδας και των Επτανήσων κλείνουμε μία εκκρεμότητα που έρχεται από το βαθύ παρελθόν και διορθώνουμε μία διαχρονική αδικία, η οποία τόσο πολύ ταλάνισε και ταλαιπώρησε τους πολίτες της Δυτικής Ελλάδας», ανέφερε αρχικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ο Πρωθυπουργός έκανε λόγο για «μία μέρα χαράς ικανοποίησης συγκίνησης αλλά και ευθύνης για αυτά που πρέπει να γίνουν από εδώ και στο εξής», αλλά σημείωσε ότι ο «δρόμος αυτός μας ταλαιπώρησε διαχρονικά πολύ».
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε στην για πρώτη φορά που βρέθηκε στην Ηλεία σε προεκλογική του ομιλία στον Πύργο το 2019. Τότε όπως είπε ανέλαβε «τη δέσμευση ότι θα ξεμπλέξουμε το κουβάρι αυτής της πολύ προβληματικής εργολαβίας και θα ολοκληρώσουμε τον δρόμο Πατρών – Πύργου».
«Δεν ήξερα και ο ίδιος τη συνθετότητα του εγχειρήματος, το οποίο κληθήκαμε να αναλάβουμε και με πολύ μεγάλη προσπάθεια όλων όσοι βρέθηκαν στην ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, από τους υπουργούς μέχρι τους υπηρεσιακούς παράγοντες. Βρισκόμαστε σήμερα στην ευχάριστη θέση να βλέπουμε αυτόν τον πολύ όμορφο δρόμο, ο οποίος θα δοθεί πια στην κυκλοφορία επίσημα αύριο στις 12 η ώρα, τα 65 από τα 75 χιλιόμετρα για να μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε και τα τελευταία δέκα χιλιόμετρα», προσέθεσε.
Μάλιστα, υπογράμμισε ότι «ανήμερα της μεγάλης γιορτής του Αγίου Ανδρέα, θα παραδοθεί και το τελευταίο κομμάτι ώστε να ολοκληρώσουμε αυτόν τον τόσο σημαντικό αυτοκινητόδρομο, τη σημασία του οποίου δεν νομίζω ότι χρειάζεται να αναπτύξω ιδιαίτερα για την ασφάλεια των επιβατών, την ασφάλεια των μεταφορών, τη σημασία του πρωτογενή τομέα».
Ο Πρωθυπουργός έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις πολλές μοναδικές ανθρώπινες ιστορίες που κρύβονται πίσω από τους αριθμούς.
«Ο αγρότης ο οποίος θα πρέπει να ξεκινήσει μια μέρα, χειμώνα νωρίς το πρωί βράδυ για να πάει τα προϊόντα του από την περιοχή της Αμαλιάδας μέχρι την Πάτρα. Ο φοιτητής ο οποίος θα χρειαστεί και αυτός να αξιοποιήσει αυτόν τον δρόμο. Ο επισκέπτης ο οποίος θα έρθει από την Αθήνα με κατεύθυνση την Κυλλήνη για να απολαύσει τις όμορφες παραλίες της Ηλείας ή για να κατευθυνθεί προς τα νησιά του Ιονίου, την Κεφαλονιά, τη Ζάκυνθο. Οι πιλότοι μας της Πολεμικής Αεροπορίας, οι οποίοι θα ξυπνούν χαράματα πολλές φορές και αυτοί για να φτάσουν στις σημαντικές βάσεις του Αράξου και της Ανδραβίδας για να επιτελέσουν την αποστολή τους. Όλοι αυτοί πια θα αισθάνονται ότι θα μπορούν να χρησιμοποιούν έναν δρόμο όχι απλά γρήγορο, αλλά πρώτα και πάνω από όλα ασφαλή», είπε χαρακτηριστικά.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μάλιστα συγκίνησε αναφερόμενος ονομαστικά σε ανθρώπους που έχασαν τη ζωή τους επειδή όπως είπε «η ελληνική πολιτεία καθυστέρησε δεκαετίες να προσφέρει σε αυτήν την τόσο όμορφη περιοχή της πατρίδας μας ένα σύγχρονο και ασφαλή δρόμο».
«Την Ασπασία και τον Γιώργο, την Ελευθερία, τον Αλέξανδρο, τον Γιάννη, δεν συμπλήρωσαν καν τα 30 τους χρόνια. Την Νικολίτσα, τον μικρό Δημήτρη. Δεν πρόλαβαν να ζήσουν τα πρώτα τους όνειρα. Μόνο κάποια ονόματα συμπολιτών μας που έχασαν τη ζωή τους στον παλιό δρόμο, ο οποίος τόσο είχε συνδεθεί με ένα παρελθόν το οποίο πιστεύω ότι όλοι μας θέλουμε να αφήσουμε πια πίσω μας», προσέθεσε.
Το Πάτρα – Πύργος μέσα σε 45 λεπτά
Η Ολυμπία Οδός ενώνει πλέον την Πάτρα με τον Πύργο σε μόλις 45′ και την Αθήνα με τον Πύργο σε 2 ώρες και 45 λεπτά – με ασφάλεια και άνεση
Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση, το τμήμα από Καμίνια – Πύργο θα δοθεί στην κυκλοφορία για τους οδηγούς από τις 12.00 το μεσημέρι της Παρασκευής 1 Αυγούστου 2025.
Με το νέο τμήμα Πατρών – Πύργου, η Ολυμπία Οδός γίνεται ο τρίτος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στη χώρα, συνολικού μήκους 277 χλμ. Συνδέει άμεσα τρεις Περιφέρειες -Δυτικής Αττικής, Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας- και επηρεάζει άμεσα άλλες δύο – Ηπείρου και Ιονίων Νήσων.
Διασφαλίζει τη σύνδεση της πρωτεύουσας με τη σημαντικότερη πύλη της Ελλάδας προς την Ευρώπη, το λιμάνι της Πάτρας, αλλά και τα λιμάνια της Κυλλήνης, του Κατάκολου και το αεροδρόμιο του Αράξου.
Πρόκειται δηλαδή για μια πολυτροπική υποδομή που θέτει σε κίνηση την Παραϊόνια Ελλάδα και υπηρετεί την ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη.
Όπως έγινε γνωστό, σε ισχύ τίθεται το σύστημα διοδίων για τη ζώνη Κυλλήνη – Πύργος (29 χλμ.), ενώ η ζώνη Μιντιλόγλι – Κυλλήνη (46 χλμ.), η οποία περιλαμβάνει και τα εναπομείναντα υπό κατασκευή 10 χλμ. Μιντιλόγλι – Καμίνια, θα είναι σε ελεύθερη χρήση -άνευ διοδίου- έως την ολοκλήρωση της κατασκευής, η οποία εκτιμάται εντός του Νοεμβρίου του 2025.
Η Πατρών – Πύργου είναι ο πρώτος πλήρως αυτοματοποιημένος αυτοκινητόδρομος στη χώρα που θα λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρονικά διόδια και μηχανήματα Αυτόματης Πληρωμής.
Σημειώνεται, τέλος, ότι επεκτείνεται άμεσα στους ανωτέρω σταθμούς διοδίων το εκπτωτικό πρόγραμμα VALUE, που παρέχει κλιμακωτές εκπτώσεις από 15% έως και 60% σε οχήματα κατηγορίας 1 και 2 (με χρήση πομποδέκτη OΛΥΜΠΙΑ PASS ή Μοτοκάρτας Ολυμπίας Οδού) ανάλογα με τη συχνότητα διέλευσης σε κάθε μετωπικό ή πλευρικό σταθμό.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
- 74,8 χλμ.
- 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, με ενδιάμεση κεντρική διαχωριστική νησίδα.
- 9 κόμβοι
- 15 γέφυρες
- 66 άνω και κάτω διαβάσεις (27 άνω & 39 κάτω διαβάσεις)
- 150 οχετοί
- Τοίχοι αντιστήριξης μήκους 7.250 μ.
- 4 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών
- 1 Τεχνική Βάση με 1 εφεδρικό Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας (που περιλαμβάνει και εγκατάσταση της
- Τροχαίας Αυτοκινητόδρομων)
- 2 Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών
- 2 μετωπικοί & 2 πλευρικοί σταθμοί διοδίων

