Στο κείμενο, το οποίο υπέγραψε ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκος Παπαθανάσης, τονίζεται, μεταξύ άλλων, ότι πρόθεση της Ελλάδας είναι να αξιοποιηθούν στο σύνολό τους τα 36 δισ. ευρώ που έχει εξασφαλίσει η χώρα μας από την αρχική κατανομή πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και του Repower EU, για το πρόγραμμα «Ελλάδα 2.0.».
Βασικές κατευθύνσεις
Οι βασικές κατευθύνσεις της πρότασης αναθεώρησης είναι οι εξής: Δεν υπάρχει καμία χρηματοδοτική μείωση του ελληνικού σχεδίου. Ενισχύονται οι προϋπολογισμοί δράσεων για τις οποίες υπάρχει μεγάλη ζήτηση. Περιλαμβάνεται αναπροσαρμογή προϋπολογισμών δράσεων ή μεταφορά δράσεων σε άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία για αντικειμενικούς τεχνικούς και διαχειριστικούς λόγους.
Στο σχέδιο «Ελλάδα 2.0» προστίθενται έργα που αφορούν στην ασφάλεια και στην αναβάθμιση των μετακινήσεων των πολιτών, όπως η ολοκληρωμένη αναβάθμιση της υποδομής ασφαλείας των δέκα μεγαλύτερων σιδηροδρομικών τούνελ του ΟΣΕ με τη χρήση έξυπνων συστημάτων, η δημιουργία έξυπνων διαβάσεων σε σχολικές μονάδες και η ανάπτυξη αυτόνομων έξυπνων δικτύων φωτισμού στους οδικούς άξονες υπό την εποπτεία των 13 Περιφερειών της χώρας. Περιλαμβάνεται, επίσης, η προμήθεια επιπλέον 175 ηλεκτροκίνητων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Ακόμη, στο αναθεωρημένο «Ελλάδα 2.0.» και με στόχο τη διεύρυνση της ψηφιοποίησης της εκπαίδευσης, προστίθενται επιπλέον διαδραστικά συστήματα μάθησης για τα σχολεία της χώρας και επεκτείνεται το ψηφιακό σχολείο. Παράλληλα, οι ψηφιακές υπηρεσίες ενισχύονται και στον τομέα της δημοσίας υγείας, με την πρόταση έργου επέκτασης της ψηφιακής υποδομής του συστήματος υγείας για τη διευκόλυνση και την απλοποίηση των καθημερινών διαδικασιών. Επιπρόσθετα, επεκτείνεται η υλοποίηση του Ενιαίου Ψηφιακού Χάρτη, με την προσθήκη του συστήματος καταγραφής της αυθαίρετης δόμησης μέσω δορυφόρων και drones.
Απένταξη έργων
Από την άλλη πλευρά, υπήρξαν και έργα τα οποία δεν είχαν ικανοποιητική υλοποίηση και κρίθηκε απαραίτητο να απενταχθούν από τις χρηματοδοτήσεις του ΤΑΑ και να ενταχθούν σε άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία με πρώτο το ΕΣΠΑ 2021-27. Ειδικότερα, με βάση την πορεία υλοποίησης, μεταφέρονται σε άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία έργα όπως η κατασκευή του φράγματος Αλμωπαίου, για το οποίο ο διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος. Το έργο μεταφέρεται στο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, με πόρους του οποίου θα υλοποιηθούν και τα Περιφερειακά Κέντρα Πολιτικής Προστασίας.
Τέλος, η αναβάθμιση των επτά Canadair μεταφέρεται στο ΕΣΠΑ, ενώ αντικαθίστανται με τα ηλεκτρικά λεωφορεία δράσεις όπως τα «Πράσινα Ταξί» και το «Φορτίζω Παντού».

