Πλέον, η αξιοκρατική και δίκαιη εσωτερική αξιολόγηση των εργαζομένων και η ειλικρινής καταγραφή των παθογενειών που εντοπίζουν οι ίδιοι οι πολίτες θα είναι ο κανόνας. Από την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της μεγαλύτερης αξιολόγησης που έχει γίνει ποτέ στο Eλληνικό Δημόσιο προκύπτουν εξαιρετικά ενδιαφέροντα συμπεράσματα, τα οποία θα αποτελέσουν εγχειρίδιο χρήσης για την αναβάθμιση των υπηρεσιών προς τους πολίτες.
Οι παθογένειες, οι στρεβλώσεις και οι αδυναμίες δεν αφορούν μόνο το κεντρικό κράτος, αλλά και την Tοπική Aυτοδιοίκηση. Καθημερινά προβλήματα όπως η στάθμευση, η καθαριότητα, η πρόσβαση για τα ΑμΕΑ, η κατάσταση των δρόμων και η απουσία ελεύθερων χώρων ιεραρχούνται ψηλά και βαθμολογούνται αυστηρά από τους ίδιους τους κατοίκους. Είναι ενθαρρυντικό ότι υπάρχουν δήμοι, όπως της Γλυφάδας, του Αλίμου, της Καστοριάς κ.ά., που αξιολογήθηκαν θετικά από τους δημότες, αποδεικνύοντας τις δυνατότητες που έχουν οι τοπικοί άρχοντες. Με θετική ψήφο αξιολογήθηκαν και οι ψηφιακές υπηρεσίες του gov.gr, επιβεβαιώνοντας τα άλματα που έχουν επιτευχθεί στην ψηφιοποίηση του κράτους.
Οπως έχει επανειλημμένως τονίσει ο πρωθυπουργός, στόχος της αξιολόγησης είναι να χτιστούν ισχυροί δεσμοί εμπιστοσύνης με την κοινωνία των πολιτών. Ταυτόχρονα, η αξιολόγηση ενισχύει την αξιοκρατία, αφού επιβραβεύει τους καλύτερους. Ομως, η προσπάθεια αυτή θα ακυρωνόταν αν δεν υπήρχαν εργαλεία επιμόρφωσης των δημοσίων υπαλλήλων, αλλά και ποινές σε εκείνους που συστηματικά και προκλητικά αποδίδουν κάτω του μέσου όρου. Σύντομα θα ξεκινήσει μια μεγάλη δημόσια συζήτηση για την αναθεώρηση του άρθρου 103 με πρωτοβουλία της κυβέρνησης. Η κοινωνία είναι έτοιμη.