Ειδικότερα, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών κ. Κυρανάκης, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Action24, αναφέρθηκε αρχικά σχετικά με την πρεμιέρα της 24ωρης λειτουργίας των ΜΜM στην Αθήνα και έκανε λόγο για μια «πολύ όμορφη βραδιά», σε συνδυασμό και με την μεγάλη συναυλία της Άννας Βίσσης στο Καλλιμάρμαρο. «Πίσω από αυτή την προσπάθεια υπάρχουν άνθρωποι και διαδικασίες οι οποίες δεν φαίνονται. Υπάρχουν τεχνίτες συντήρησης, επόπτες ασφαλείας, άνθρωποι στο κέντρο ασφαλείας που κοιτούν από τις κάμερες. Υπάρχει μια προετοιμασία συστημάτων για μια 24ωρη συνεχή λειτουργεία ενός μετρό που δεν γίνεται παντού σε όλη την Ευρώπη. Η Αθήνα είναι μια από τις λίγες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες που το κάνει αυτό και είμαστε πολύ περήφανοι. Το ίδιο θα κάνουμε και στη Θεσσαλονίκη από του χρόνου», τόνισε ο κ. Κυρανάκης σχετικά με την 24ωρη λειτουργία των ΜΜM.
Σε ερώτηση σχετικά με το θέμα συντήρησης των συρμών, ο αναπληρωτής υπουργός επισήμανε: «Θέμα συντήρησης υπάρχει στη γραμμή 1 που είναι παλιοί οι συρμοί του 1980 και για αυτό δεν ανοίξαμε εκεί την 24ωρη λειτουργία. Αυτό θα γίνει όταν θα έχουμε νέα τρένα, τα οποία κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή σε ένα εργοστάσιο στο Βόλο και κάνουμε ότι μπορούμε για να γίνει όσο πιο γρήγορα γίνεται».
Παράλληλα ο κ. Κυρανάκης τόνισε ότι «και η κατανάλωση αλκοόλ είναι ο λόγος που εφαρμόσαμε αυτό το μέτρο (24ωρη λειτουργία), διότι το Σάββατο βράδυ είναι η πιο “θανατηφόρα” στιγμή της εβδομάδας, στους Αθηναϊκούς δρόμους. Πάρα πολύς κόσμος που βγαίνει να διασκεδάσει δυστυχώς πιάνει τιμόνι και αποτελεί κίνδυνο όχι μόνο για τον εαυτό του, αλλά κυρίως για τους άλλους όπως για τους συνοδηγούς. Νέα παιδιά που κάθονται στη θέση του συνοδηγού έχουν χάσει τη ζωή τους, επειδή ο οδηγός είχε καταναλώσει περισσότερο αλκοόλ από ότι έπρεπε. Και οι έλεγχοι έχουν αυστηροποιηθεί, και τα πρόστιμα είναι πολύ τσουχτερά και η άδεια οδήγησης αφαιρείται για πάρα πολύ καιρό -ειδικά όταν το κάνεις για δεύτερη και τρίτη φορά- μπορεί να αφαιρεθεί έως 8 χρόνια. Από την άλλη δίνουμε μια εναλλακτική έτσι ώστε να γυρίσουν τα νέα παιδιά με ασφάλεια στο σπίτι τους».
ΜΜΜ: 24ωρο μετρό στην πόλη που δεν κοιμάται ποτέ
Η Αθήνα ξενύχτησε με το μετρό της. Το βράδυ του Σαββάτου οι συρμοί δεν σταμάτησαν ποτέ να κινούνται, τα τραμ συνέχισαν την πορεία τους ως το ξημέρωμα και τα λεωφορεία γέμισαν από παρέες που επέστρεφαν με ασφάλεια στο σπίτι. Η πρεμιέρα της 24ωρης λειτουργίας των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς βρήκε χιλιάδες πολίτες να δοκιμάζουν τη νέα εμπειρία, μετατρέποντας τον υπόγειο σιδηρόδρομο και τους δρόμους της πρωτεύουσας σε μια νυχτερινή αρτηρία ζωής. Και το μήνυμα ήταν ξεκάθαρο: η πόλη μπορεί να διασκεδάζει, να δουλεύει και να κινείται με ασφάλεια, χωρίς το ρίσκο της οδήγησης μετά από μια βραδινή έξοδο.
Πλήθος πολιτών αξιοποίησε τη δυνατότητα να κινηθεί με ασφάλεια σε όλη τη διάρκεια της νύχτας, γεμίζοντας σταθμούς και συρμούς, ενώ το μέτρο αναμένεται να ανακουφίσει σημαντικά τις μετακινήσεις σε μια πόλη που δεν κοιμάται ποτέ. Στο κέντρο της Αθήνας, στον σταθμό του μετρό «Σύνταγμα», ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, σημείωσε: «Είναι δύσκολα αποδείξιμο αλλά πέρα για πέρα αληθινό ότι από σήμερα και κάθε Σάββατο κάποιες ζωές στους ελληνικούς δρόμους θα σωθούν ακριβώς επειδή οι εργαζόμενοι βάζουν τεράστια πλάτη. Το κάνουμε για να μπορέσουν ειδικά τα νέα παιδιά να γυρνάνε σπίτι με ασφάλεια, για τους γονείς τους που ανησυχούν, για κάθε νέο που βγαίνει στην Αθήνα για να διασκεδάσει και θέλει μια αξιόπιστη εναλλακτική για να επιστρέψει».
Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθιερώνεται πλέον σε σταθερή βάση η 24ωρη λειτουργία του μετρό (γραμμές 2 και 3), του τραμ (γραμμές Τ6 και Τ7), καθώς και επιλεγμένων λεωφορειακών γραμμών, ώστε να καλύπτονται νευραλγικά σημεία του Λεκανοπεδίου. Η πρωτοβουλία, όπως σημειώνεται, «αναβαθμίζει τις υπηρεσίες αστικής συγκοινωνίας, στηρίζει τον τουρισμό και την οικονομική δραστηριότητα, ενώ αναδεικνύει την Αθήνα ως ευρωπαϊκή μητρόπολη».
Στην πράξη, οι συρμοί των γραμμών 2 και 3 θα κυκλοφορούν με συχνότητες που κυμαίνονται από 9 έως 15 λεπτά, ενώ οι γραμμές Τ6 και Τ7 του τραμ θα εξυπηρετούν με δρομολόγια από 12 έως 25 λεπτά όλη τη νύχτα. Παράλληλα, προστίθενται 11 νέες λεωφορειακές γραμμές σε 24ωρη λειτουργία, επιπλέον των υφιστάμενων γραμμών 24ωρης και νυχτερινής εξυπηρέτησης, δημιουργώντας ένα ευρύ δίκτυο μετακινήσεων που ενώνει κεντρικά και προαστιακά σημεία.
Την ικανοποίησή του για την υποδοχή του μέτρου από το κοινό εξέφρασε ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, Θανάσης Κοτταράς. «Είμαστε πολύ χαρούμενοι για δύο λόγους: πρώτον, γιατί πρώτη φορά εφαρμόζουμε στο μετρό την 24ωρη λειτουργία του Σαββάτου και, δεύτερον, γιατί απόψε χιλιάδες επιβάτες, ιδιαίτερα νέοι, αγκάλιασαν αυτή τη νυχτερινή λειτουργία», ανέφερε. Οπως εξήγησε, η επιτυχία αυτή δεν ήταν δεδομένη, καθώς χρειάστηκαν εκτεταμένες προσαρμογές στα συστήματα και εργασία 250 ατόμων για να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία.
Ειδήσεις Σήμερα
- Σαμαράς για υπόθεση Novartis: Να αποκαλυφθούν αυτοί που ενορχήστρωσαν ως ηθικοί αυτουργοί τη σκευωρία – Ολες οι αντιδράσεις
- Ειρήνη Μουρτζούκου: Είμαι μέσα άδικα και θα αποδείξω την αθωότητά μου – Δεν πείραξα τον Παναγιωτάκη [Βίντεο]
- Κρήτη: Προφυλακιστέος ο 27χρονος που προκάλεσε το τροχαίο με θύμα την 23χρονη στα Μάλια [Βίντεο]
- Κυριάκος Μητσοτάκης: Δεν μπορούν να μετέχουν στο πρόγραμμα SAFE χώρες οι οποίες απειλούν με πόλεμο μέλη της Ένωσης [Βίντεο]

