Η εταιρεία των ΗΠΑ δήλωσε ότι η καθυστέρηση οφείλεται σε αυξανόμενα ρυθμιστικά εμπόδια που πρέπει να ξεπεράσει πριν λάβει τις απαραίτητες εγκρίσεις.
Η εξέλιξη αυτή έρχεται σε μια περίοδο εκρηκτικής ζήτησης για διεθνή ταξίδια, όπου η Boeing επιδιώκει να προωθήσει το νέο της μοντέλο ως τον διάδοχο των εμβληματικών 747 και 777, που παραμένουν αγαπημένα των αεροπορικών εταιρειών.
Η Boeing, που παλεύει να αποκαταστήσει την αξιοπιστία της ύστερα από σειρά καταστροφών — μεταξύ των οποίων και περιστατικό όπου πόρτα αεροσκάφους άνοιξε εν πτήσει — ανακοίνωσε ότι τα έσοδά της για το τρίμηνο έως τον Σεπτέμβριο αυξήθηκαν κατά 30%, φτάνοντας τα 23,27 δισ. δολάρια σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Ο διευθύνων σύμβουλος Kelly Ortberg δήλωσε ότι η εταιρεία εργάζεται για να «αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη όλων των ενδιαφερόμενων μερών» και εξέφρασε απογοήτευση για την καθυστέρηση του προγράμματος του 777X, αν και πρόσθεσε ότι το αεροσκάφος «απέδωσε εξαιρετικά στις δοκιμαστικές πτήσεις».
Τόνισε επίσης ότι η Boeing προσπαθεί να «σταθεροποιήσει τις λειτουργίες της» και να «επαναφέρει πλήρως την απόδοση της εταιρείας».
Πέρα από τις ανησυχίες για την ασφάλεια των αεροσκαφών της τα τελευταία χρόνια, η Boeing έχει επίσης αντιμετωπίσει απεργίες εργαζομένων για ζητήματα μισθών και συνθηκών εργασίας. Πάνω από 3.000 εργαζόμενοι σε δύο μονάδες της αμερικανικής αμυντικής της βιομηχανίας απέργησαν τον Αύγουστο, ενώ πέρυσι μια μεγαλύτερη απεργία 30.000 εργαζομένων στα επιβατικά αεροπλάνα διήρκεσε επτά εβδομάδες.
Ο κ. Ortberg έχει δεσμευτεί στο παρελθόν να «ανακτήσει την εμπιστοσύνη» στην επιχείρηση, να αναμορφώσει την εταιρική κουλτούρα και να δώσει προτεραιότητα στην ασφάλεια των επιβατών.
Στα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα, η Boeing ανέφερε ότι παρέδωσε 55 αεροσκάφη τον Σεπτέμβριο — μια σημαντική αύξηση σε σχέση με πέρυσι, όταν οι απεργίες είχαν μειώσει τις παραδόσεις και κόστισαν δισεκατομμύρια.
Η εταιρεία προβλέπει ότι οι παραδόσεις του 777X θα ξεκινήσουν το 2027, κάτι που θα βελτιώσει τις ταμειακές της ροές. Ωστόσο, μέχρι σήμερα οι καθυστερήσεις στο πρόγραμμα έχουν συσσωρεύσει σχεδόν 15 δισ. δολάρια (11,3 δισ. λίρες) σε χρεώσεις.
Η Boeing υποστηρίζει ότι το νέο μοντέλο θα είναι πιο αποδοτικό από τους ανταγωνιστές του, θα προσφέρει υψηλότερα έσοδα στις αεροπορικές εταιρείες και θα διαθέτει «την υψηλότερη αξιοπιστία στην κατηγορία του», καθαρότερο αέρα στην καμπίνα και πιο ομαλή πτήση.

