Η έρευνα διεξήχθη από το Cinema United, τον μεγαλύτερο διεθνή εμπορικό σύνδεσμο κινηματογραφικών αιθουσών και σημειώνει επίσης ότι η προαναφερθείσα άνοδος στην προσέλευση είναι μεγαλύτερη από κάθε άλλη ηλικιακή κατηγορία.
«Βλέπω πολλά νέα παιδιά να έρχονται στις προβολές και ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια. Η Gen Z δεν ήξερε τα θερινά σινεμά και ίσως λόγω της πανδημίας που ήμασταν ανοικτά, ή ίσως επειδή πολλά blockbuster άνοιξαν μέσα στα τελευταία καλοκαίρια, τα παιδιά ήρθαν και γνώρισαν τα θερινά σινεμά. Δεν λείπουν και τα ευτράπελα βέβαια. Με έχουν ρωτήσει αν το σινεμά έχει κλιματισμό», λέει στον «Ε.Τ.» η Πέγκυ Ρίγγα, που διαχειρίζεται τη «Ριβιέρα» στα Εξάρχεια.
Και συνεχίζει: «Τα νέα παιδιά έρχονται στα αφιερώματα που κάνουμε σε παλαιότερους και δύσκολους σκηνοθέτες όπως στον Αντρέι Ταρκόφσκι. Ή βλέπουν ελληνικές ταινίες που απευθύνονται σε αυτά όπως το “Οι άγριες μέρες μας” του Βασίλη Κεκάτου, που είδα μεγάλη προσέλευση. Θέλουν να δουν κάτι διαφορετικό και όχι αυτό που κυκλοφορεί κάθε εβδομάδα. Θέλουν επίσης να βλέπουν συνολικά αφιερώματα σε σκηνοθέτες, όχι μια ταινία στο ξεκάρφωτο», τονίζει. Η Πέγκυ Ρίγγα σημειώνει επίσης ότι η Gen Z ενδιαφέρεται και για ταινίες που έκαναν πρεμιέρα στη δεκαετία του ’80 ή του ’90, που δεν έχουν δει ποτέ στη μεγάλη οθόνη. «Προβάλλαμε το “Heat” και το σινεμά γέμισε, ενώ ήταν διαθέσιμο εκείνη την περίοδο και στο Netflix. Ολο αυτό είναι πολύ παρήγορο για το σινεμά», καταλήγει.
Από την πλευρά του, ο Κώστας Γούναρης, που διαχειρίζεται εκτός των άλλων, τα θερινά «Ηλέκτρα» και «Αίγλη» Zαππείου, διαπιστώνει ότι τα νέα παιδιά έως 30 ετών, έρχονται όλο και πιο πολύ στις προβολές. «Δεν είναι βέβαια η πλειοψηφία, αλλά έρχονται. Κυρίως γιατί δεν έχουν έρθει στο παρελθόν στα θερινά και έχουν ακούσει για αυτά από τους γονείς τους. Δεν έρχονται όμως για την ταινία. Ερχονται για την εμπειρία», υποστηρίζει και προσθέτει: «Προτιμούν τις επανεκδόσεις, τις παλαιότερες ταινίες. Τις καινιούργιες τις βλέπουν στο σπίτι τους, στο Netflix».
Ο Κώστας Σώφρονας, που διαχειρίζεται το σινεμά «Διάνα» στο Μαρούσι είναι πιο σαφής: «Ο γιος μου είναι 18 ετών και δεν έχει έρθει ούτε στο “Διάνα”, που λέει ο λόγος. Τα παιδιά αυτής της ηλικίας θα πάνε με το ζόρι να δουν ένα θρίλερ στα multiplex. Προτιμούν να βλέπουν ταινίες στο κινητό τους. Μόνο σε εξαιρέσεις πηγαίνουν σινεμά. Ακόμα και οι 35άρηδες όταν έρχονται, δεν μπορούν να δουν ταινίες. Τους αποσπά την προσοχή το κινητό τους», λέει και προσθέτει: «Δεν θέλω να είμαι ούτε αισιόδοξος ούτε απαισιόδοξος, αλλά όλα τα χρόνια που βρίσκομαι στοn χώρο έχουμε περάσει τα πάνδεινα με την έλευση της τηλεόρασης, του βίντεο κλαμπ και ούτω καθ’ εξής. Στην Αθήνα δεν έχουν μείνει ούτε 20 μεμονωμένες αίθουσες. Σε λίγο θα κλείσουν κι άλλες και θα μείνουν 10 για μουσειακούς λόγους», υποστηρίζει ο Κώστας Σώφρονας.
Η έκθεση του Cinema United σημειώνει επίσης ότι το 77% των Αμερικανών παρακολούθησe τουλάχιστον μία ταινία στον κινηματογράφο το 2025, ενώ ο αριθμός εκείνων που βλέπουν έξι ή περισσότερες ταινίες τον χρόνο αυξήθηκε φέτος κατά 8% σε σύγκριση με το 2024. Οι θεατές της Gen Ζ επισκέπτονται τις αίθουσες κατά μέσο όρο 6,1 φορές τον χρόνο, από 4,9 πέρυσι, η υψηλότερη αύξηση ανά ηλικιακή ομάδα. Επιπλέον, το 41% των θεατών της Gen Ζ παρακολούθησε τουλάχιστον έξι ταινίες ή περισσότερες, από 31% το 2022.
Ειδήσεις Σήμερα
- Πάνε γυρεύοντας οι Τούρκοι – Αερομαχίες οπλισμένων τουρκικών F-16 με ελληνικά μαχητικά
- Ολυμπιακός με απουσίες: Ποντένσε εκτός, Ζέλσον αμφίβολος ενόψει Κηφισιάς
- Ρούμπιο: Υπάρχει πρόοδος στις συνομιλίες για τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία
- Ρώμη: Εισιτήριο 2 ευρώ στη Φοντάνα ντι Τρέβι από 1η Φεβρουαρίου
- Αγροτικά μπλόκα: Από Έβρο μέχρι Κρήτη – Ανοιχτός ο Προμαχώνας, Κλειστά ως Τρίτη τα Μάλγαρα [βίντεο]

![Οδηγός κινηματογράφου: Αυτές είναι οι νέες ταινίες που βγαίνουν στις αίθουσες [τρέιλερ]](https://www.eleftherostypos.gr/wp-content/uploads/2023/02/cinema-1024x683-2-1-1-150x150.jpg)