AVATAR: ΦΩΤΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑΧΤΗ ****
(AVATAR: FIRE AND ASH)
ΗΠΑ, 2025
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΤZΕΪΜΣ ΚΑΜΕΡΟΝ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΣΑΜ ΓΟΥΟΡΘΙΝΓΚΤΟΝ, ZΟΪ ΣΑΛΝΤΑΝΑ
Νομίζετε ότι ο Τζέιμς Κάμερον δεν έχει κάτι άλλο να προσθέσει σχετικά με τον κόσμο της Πανδώρας στην τρίτη ταινία της σειράς, αλλά ετοιμαστείτε να διαψευστείτε και πάλι. Δεν έχουν ιδιαίτερη σημασία οι λεπτομέρειες της ιστορίας που αφηγείται, καθώς αυτή δεν ξεφεύγει από το πλαίσιο που έθεσαν οι προηγούμενες ταινίες, ενώ η δομή είναι σοφά μελετημένη και προσχεδιασμένη για να μην πλήξει κανείς στα σχεδόν 200 λεπτά διάρκειας. Ομως το οπτικοακουστικό μέρος αυτής της περιπέτειας είναι ασύγκριτο ασφαλώς, όπως ακριβώς θα περίμενε κανείς από έναν σκηνοθέτη που τινάζει εύκολα το box office στον αέρα με κάθε του εμφάνιση στο προσκήνιο. Αν μάλιστα αποφασίσετε να βάλετε το χέρι στην τσέπη και δείτε την ταινία σε 3D Dolby Atmos ή IMAX 3D, η δράση θα εκτυλίσσεται κυριολεκτικά δίπλα σας. Θα γίνετε μέρος του κόσμου της Πανδώρας από την πρώτη στιγμή, καθώς οι ήρωες και όλα όσα περιλαμβάνονται στον κόσμο της Πανδώρας μοιάζουν σαν να προσπαθούν να ξεπεράσουν τα όρια της οθόνης και να αγκαλιάσουν ακόμα και τον πιο μακρινό θεατή της αίθουσας.
Η ΑΓΓΕΛΙΑ **1/2
(THE HOUSEMAID)
ΗΠΑ, 2025
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΠΟΛ ΦΙΓΚ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΣΙΝΤΝΕΪ ΣΟΥΙΝΙ, ΑΜΑΝΤΑ ΣΕΪΦΡΙΝΤ
Η Μίλι ξεκινάει να δουλεύει ως οικιακή βοηθός στο σπίτι της πλούσιας οικογένειας της Νίνα και του Αντριου Γουίντσεστερ, αλλά γρήγορα η Νίνα συμπεριφέρεται αδικαιολόγητα προσβλητικά απέναντί της κατηγορώντας την άδικα. Η επιθετική συμπεριφορά της θα υποχρεώσει τον Αντριου να την διώξει από το σπίτι και να την «αντικαταστήσει» με τη Μίλι.
Ερωτικό θρίλερ γυναικείας ενδυνάμωσης που πρέπει να φτάσει στην τελευταία πράξη για να κάνει μια μικρή έκπληξη, να στρώσει την αφήγησή του και να δικαιολογήσει, ίσως, τον λόγο ύπαρξής του. Μέχρι εκεί όλα κυλάνε by the book, προβλέψιμα και χωρίς κάποιο ειρμό.
ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΣΚΟΤΩΝΕΙΣ **1/2
(THE THINGS YOU KILL)
ΤΟΥΡΚΙΑ, 2025
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΑΛΙΡΕZΑ ΧΑΤΑΜΙ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΕΚΙΝ ΚΟΤΣ, ΕΡΚΑΝ ΚΟΛΤΣΑΚ ΚΟΣΤΕΝΤΙΛ
Ο Aλι, καθηγητής πανεπιστημίου, υποψιάζεται ότι ο πατέρας του είναι υπεύθυνος για τον θάνατο της άρρωστης μητέρας του και αναγκάζει τον μυστηριώδη κηπουρό του να διαπράξει μια πράξη ψυχρής εκδίκησης. Ομως ποιος είναι ο Αλι και ποιος ο κηπουρός του;
Στο μικρό όνομα του σκηνοθέτη βρίσκεται όλη η αλήθεια της ταινίας η οποία εισέρχεται βαθιά στον πυρήνα της ανθρώπινης προσωπικότητας και συμπεριφοράς η οποία, ως γνωστόν, εμπεριέχει πολλά και διαφορετικά πρόσωπα που μπορούν (;) να παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο ανά πάσα στιγμή. Και όλο αυτό γίνεται αρμονικά και ομαλά χωρίς να παρεμβάλλονται σκηνές ονείρου, μετάβασης, αναδρομής, αν και κάποιες φορές αναρωτιέσαι αν βλέπεις πραγματικά γεγονότα ή σκηνές από ένα όνειρο. Αν δεν δώσεις βέβαια την απαιτούμενη προσοχή, βρίσκεσαι ξαφνικά χαμένος, γεμάτος απορίες. Βραβείο σκηνοθεσίας στο φεστιβάλ Sundance.
ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ
Χριστούγεννα με τον
Ποντικούλη. Κινούμενα σχέδια του Χένρικ Μάρτιν Νταλσμπάκεν
Μια οικογένεια ποντικών ετοιμάζεται για τα Χριστούγεννα στο εξοχικό της, όταν μια ανθρώπινη οικογένεια καταφθάνει απρόοπτα για να μείνει στο ίδιο σπίτι. Ο πατέρας του Ποντικούλη τούς προειδοποιεί: οι άνθρωποι είναι τα πιο επικίνδυνα πλάσματα στον πλανήτη και πρέπει να τους εκδιώξουν από το σπίτι με κάθε μέσο. Ετσι ξεκινά μια μεγάλη περιπέτεια μέχρι που συναντιούνται τα παιδιά των δύο αντίπαλων πλευρών.
Αλευρίνο, το σπέρμα του σύμπαντος (2023). Του Νίκου Αλευρά με τον Νίκο Αλευρά
Πενήντα ρόλοι σε πενήντα απίθανους χώρους. Ποιος κυνηγάει ποιον; Πού είναι η Ευτυχία; Πού είναι η Αγλαΐα; Γιατί ζούμε; Γιατί αγαπάμε; Αισθήσεις-έρωτας-επανάσταση από τον Νίκο Αλευρά.
Πέφτουν οι σφαίρες σαν το χαλάζι και ο τραυματισμένος καλλιτέχνης αναστενάζει (1977). Του Νίκου Αλευρά με τους Νίκο Αλευρά, Λίτσα Γεράρδου, Μαρία Νικολαΐδου
Ενας σκηνοθέτης του κινηματογράφου αγωνίζεται να ξεφύγει από την αλλοτρίωση, ενώ παράλληλα εκφράζει τα έντονα συναισθήματά του για τη γυναίκα του, τον κινηματογράφο και την Ελλάδα της Μεταπολίτευσης. Η ταινία που στις 28 Απριλίου του 1984, είχε προγραμματιστεί η προβολή της από την ΕΡΤ2, προβολή που όμως διακόπηκε στα 20 λεπτά και έπεσε μαύρο για 45 λεπτά, καθώς υπήρξαν έντονες διαμαρτυρίες του τηλεοπτικού κοινού στον σταθμό.

