Από το Quattroruote

Οδηγήσαμε τη Mercedes GLC 250D 4Motion Coupe [εικόνες]

16/08/18 • 17:43 | UPD 17/08/18 • 16:09

Κείμενο: Βαγγέλης Φακατσέλης, Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Η πρώτη απόπειρα της Mercedes-Benz στα μεσαία κουπέ SUV κρίνεται άκρως επιτυχημένη και σε αντίθεση με ότι θα περίμενε κανείς, είναι και η πιο προσιτή. Αφού τελειώσαμε με τις συστάσεις, ας περάσουμε στα πιο ουσιαστικά.

Η πρώτη απόπειρα της Mercedes-Benz στα μεσαία κουπέ SUV κρίνεται άκρως επιτυχημένη και σε αντίθεση με ότι θα περίμενε κανείς, είναι και η πιο προσιτή. Αφού τελειώσαμε με τις συστάσεις, ας περάσουμε στα πιο ουσιαστικά. Η GLC Coupe είναι ελαφρώς ακριβότερη από μια GLC, η οποία έχει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών και περισσότερο χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Σε μια πρώτη ανάγνωση δηλαδή, καλείσαι να πληρώσεις περισσότερα για να πάρεις λιγότερα.

Το σίγουρο είναι πως ένα σημαντικό μέρος από τα έξτρα χρήματα, πηγαίνει στο έξτρα στυλ. Τουλάχιστον αυτό θεωρείται από τα σημαντικά όπλα στη φαρέτρα όλων των αντίστοιχων μοντέλων. Επιπλέον, το πιο δυναμικό παρουσιαστικό, λογικά θα πρέπει να βρίσκει αντίκρισμα και στην οδική συμπεριφορά. Στην περίπτωση της GLC Coupe, παίρνεις πιο γρήγορο τιμόνι και διαφορετική ρύθμιση στην ανάρτηση. Αυτά σε ένα αυτοκίνητο, που αν και χαμηλότερο από τη συμβατική GLC, είναι ελαφρώς μεγαλύτερο σε μήκος (+8 εκατ. στα 4,73 μ.).

Κατά τα άλλα, τα δύο μοντέλα είναι ουσιαστικά τα ίδια. Κάτι που βέβαια μόνο αρνητικό δεν είναι, καθώς η GLC είναι από τα καλύτερα SUV που κυκλοφορούν εκεί έξω. Πολύ καλή είναι και η ποιότητα κατασκευής, στα συνηθισμένα πρότυπα της MB. Αν θέλουμε πάντως να είμαστε ειλικρινείς, οι πιο ουσιαστικές ενστάσεις από την GLC Coupe, εστιάζονται στο εσωτερικό της.

Η οθόνη infotainment είναι μικρή, παρωχημένης αισθητικής και φαντάζει περίπου σαν ξένο σώμα στο ταμπλό. Επίσης, προσωπικά αδυνατώ να κατανοήσω την εμμονή –όχι μόνο της ΜΒ- στην χρήση της piano black επιφανείας σε μεγάλο τμήμα της κεντρικής κονσόλας, εκτός κι αν κάποιος βρίσκεται σε αναζήτηση ιδανικού μαγνήτη σκόνης ή θέλει να πάρει δακτυλικά αποτυπώματα από όσους ακούμπησαν το αυτοκίνητό του.

Τέλος, είναι λογικό η ορατότητα προς τα πίσω να είναι αρκετά περιορισμένη εξαιτίας της κλίσης της οροφής, το μειονέκτημα αυτό όμως, περιορίζεται σε μεγάλο βαθμό από τις κάμερες και τους αισθητήρες περιμετρικά του αμαξώματος.

Οριακά επαρκής σε χώρους

Αν θεωρήσουμε πως οι χώροι είναι πρωταρχικής σημασίας σε ένα SUV, τότε αναμφίβολα το έξτρα στυλ μιας κουπέ εκδοχής έχει το τίμημά του. Ευτυχώς όχι μεγάλο στην περίπτωση της GLC. Συγκρινόμενη με την συμβατική έκδοση του μοντέλου, η Coupe είναι σχεδόν 8 εκατ. μακρύτερη (4,73 μ.), 4 εκατ. φαρδύτερη (1,89 μ.) και 3,7 εκατ. χαμηλότερη (1,60 μ.). Οι αναλογίες αυτές, είναι υπεύθυνες για την επιβλητική της εμφάνιση, την ώρα που το μεταξόνιο ανάμεσα στα δύο μοντέλα είναι το ίδιο (2,87μ.). Σε επίπεδο χώρων όμως, η GLC Coupe είναι οριακά επαρκής για ψηλά αναστήματα στις πίσω θέσεις, ενώ ο χώρος αποσκευών διαμορφώνεται στα 500 λίτρα, όντας κατά 50 λίτρα μειωμένος σε σχέση με την GLC.

Οδηγικά έχει ενδιαφέρον;

Αν η απάντηση θα έπρεπε να είναι μονολεκτική, σίγουρα ναι. Μπορεί να μην φτάνει στα επίπεδα μιας Porsche Macan, αλλά με δεδομένα τα 1.845 κιλά βάρους, τα καταφέρνει αρκετά καλά. Ο κινητήρας της είναι 2.1 λίτρων diesel, με απόδοση 204 ίππων. Η τιμή όμως που κάνει τη διαφορά, είναι τα 500 Nm ροπής, που σου δίνουν την αίσθηση της άμεσης απόκρισης οποιαδήποτε στιγμή πατήσεις το γκάζι. Αυτά, σε συνδυασμό με το -αποκλειστικά- αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, είναι υπεύθυνα για τα 7,6’’ που απαιτούνται από στάση για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα. Το κιβώτιο μάλιστα, στην προσπάθειά του να επιτύχει τη βέλτιστη σχέση τόσο αναφορικά με την απόκριση όσο και την κατανάλωση, αλλάζει σχέσεις πολύ συχνότερα απ’ ότι θα μπορούσες να διαχειριστείς χειροκίνητα.

Το τιμόνι πάντως, είναι λίγο πιο βαρύ απ’ ότι θα ήθελες και γίνεται ακόμη βαρύτερο αν επιλέξεις το πρόγραμμα Sport ή Sport +. Αντίθετα με ότι συμβαίνει συνήθως στα μοντέλα αυτής της κατηγορίας, η GLC Coupe της δοκιμής ήταν εφοδιασμένη με ελαστικά ψηλού προφίλ (235/60 R18), επιλογή που αποδεικνύεται ιδανική για τους ελληνικούς δρόμους, καθώς αφενός φιλτράρει άριστα τις λακούβες, ενώ δεν στερεί πολλά σε επίπεδο πρόσφυσης. Αν μάλιστα επιλέξεις την GLC με την -προαιρετική- αερανάρτηση, η απόσβεση των κακοτεχνιών θα είναι ακόμη μεγαλύτερη. Ελάχιστος είναι και ο θόρυβος που φτάνει στα αυτιά των επιβατών τόσο από την κύλιση όσο και από τον κινητήρα.

Διόλου υπερβολική σε κατανάλωση

Η κατανάλωση είναι πάγιο ερωτηματικό σε ένα μεγάλο και βαρύ αυτοκίνητο, ακόμη κι αν εφοδιάζεται με κινητήρα ντίζελ. Η Mercedes αναφέρει μέση κατανάλωση 5 λίτρα/100 χλμ. για την συγκεκριμένη έκδοση της GLC Coupe, όμως ρεαλιστικά είναι δύσκολο να δεις τέτοια νούμερα στις καθημερινές σου μετακινήσεις. Αυτό όμως ήταν κάτι λίγο πολύ αναμενόμενο. Τα καλά νέα είναι πως η πραγματική κατανάλωση είναι όχι μόνο λογική, αλλά μάλλον χαμηλή, αν σκεφτείς πως έχουμε ένα μεγάλο αυτοκίνητο με βάρος κοντά στους 2 τόνους. Τα 7-8 λίτρα/100 χλμ. είναι τιμή που δεν απέχει σημαντικά από εκείνη ενός αυτοκινήτου πόλης με κινητήρα βενζίνης και αιτία γι’ αυτό, είναι η λειτουργία του 9τάχυτου κιβωτίου, σε συνδυασμό με κάποιο πρόγραμμα στο Dynamic Select που ευνοεί τις οικονομικές μετακινήσεις. Για την ιστορία, τα διαθέσιμα προγράμματα είναι τα ECO, Comfort, Individual, Sport και Sport +.

Ποια να προτιμήσω;

Από όποια πλευρά κι αν το δεις, τα μοντέλα της συγκεκριμένης κατηγορίας είναι ειδικές περιπτώσεις. Με αυτό σαν δεδομένο, η ποιότητα κατασκευής είναι σε όλα κορυφαία, αν και θα πρέπει να δώσουμε ένα επιπλέον credit στην ΜΒ στον συγκεκριμένο τομέα. Οι χώροι είναι υποδεέστεροι συγκριτικά με τα συμβατικής σχεδίασης συγγενικά τους μοντέλα και το οδηγικό προφίλ παρόμοιο, με εξαίρεση όπως προαναφέραμε μόνο την Porsche.

Η GLC Coupe από την πλευρά της, δείχνει να πατά σε γερές βάσεις. Διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που έκαναν δημοφιλή όχι μόνο την κατηγορία, αλλά και την μάρκα. Σχεδίαση που μανγητίζει το βλέμμα, πλούσιο εξοπλισμό, έναν πολύ καλό και οικονομικό κινητήρα τηρουμένων των αναλογιών και αξιοπρεπείς χώρους.
Αν έχεις πάρει λοιπόν απόφαση πως ένα κουπέ SUV της MB είναι αυτό που ήθελες, αλλά η GLE ήταν too much, τότε η GLC είναι ξεκάθαρα το αυτοκίνητό σου. Η έκδοση 250d της δοκιμής, τυχαίνει να είναι και η πιο συμφέρουσα. Δεν χρειάζεται να είσαι απόφοιτος οικονομικού πανεπιστημίου για να το καταλάβεις. Κοστίζει μόλις 500€ περισσότερα από την έκδοση 220d με τους 170 ίππους (60.720€ αντί για 60.290€) και περίπου 1000€ λιγότερα από την έκδοση 250 βενζίνης των 211 ίππων (61.780€). Είναι από κάθε άποψη προτιμότερη από την μικρότερη diesel, ενώ σε σύγκριση με την αντίστοιχη βενζίνης, έχει εφάμιλλες επιδόσεις, χαμηλότερη κατανάλωση και είναι και πιο φτηνή.

Από το Quattroruote