Μπήκε τέλος σε μία ανούσια γραφειοκρατία και σε ουρές ταλαιπωρίας των πολιτών. Εκατοντάδες έγγραφα και πιστοποιητικά για τα οποία κάποιος έπρεπε να τρέχει από υπηρεσία σε υπηρεσία βγαίνουν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα από τον υπολογιστή ή και το κινητό τηλέφωνο.
ΔΕΝ είναι τυχαίο πως η Γερμανία υιοθετεί το ελληνικό μοντέλο και για πρώτη φορά δημιουργεί ένα αντίστοιχο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Προφανώς και ο στόχος για την Ελλάδα είναι, μέσα στα επόμενα χρόνια, να κλείσουν οι πόρτες των δημόσιων υπηρεσιών και να γίνονται όλες οι συναλλαγές των πολιτών ψηφιακά. Ετσι θα γλιτώσουμε χαμένο χρόνο και χρήμα, ενώ θα περιοριστεί στο ελάχιστο η διαφθορά.
ΑΠΟ ό,τι φαίνεται, όμως, πρέπει να γίνουν και άλλα βήματα. Πρέπει και το ανθρώπινο δυναμικό των υπηρεσιών να ανταποκρίνεται στις νέες συνθήκες.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ; Αναγνώστης μας ενημέρωσε πως ήθελε να βγάλει νέα ταυτότητα. Μπήκε, λοιπόν, στην εξαιρετική ηλεκτρονική εφαρμογή, για να κλείσει ραντεβού σε κάποιο αστυνομικό τμήμα. Μέχρι εδώ όλα καλά. Το ψηφιακό κράτος λειτουργεί άριστα. Πάμε, όμως, στην πραγματική παροχή υπηρεσιών. Ψάχνοντας σε όλες τις περιφέρειες της Αττικής και σε όλα τα αστυνομικά τμήματα τα πρώτα ραντεβού που βρήκε ήταν γύρω στα τέλη Ιουλίου, με μεγαλύτερη διαθεσιμότητα στις αρχές Αυγούστου. Υπάρχουν ελάχιστα ραντεβού, στην άλλη άκρη της Αττικής από τον τόπο κατοικίας του, για πιο σύντομα, περίπου στο δίμηνο. Στην ουσία έπρεπε να μπαίνει συνέχεια στην πλατφόρμα των ραντεβού, για να πετύχει κάποια ακύρωση και να βγάλει άμεσα ταυτότητα, όπως και έκανε τελικά.
ΚΑΙ εδώ γεννιούνται ερωτήματα. Υπάρχει πραγματικά τόσο μεγάλη ζήτηση; Πώς είναι δυνατόν να μην υπάρχουν διαθέσιμα ραντεβού στα αστυνομικά τμήματα, ενώ υποτίθεται λειτουργούν επτά ημέρες την εβδομάδα από το πρωί έως το απόγευμα; Στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη γνωρίζουν ότι έχει δημιουργηθεί αυτή η απαράδεκτη κατάσταση; Στο επιτελείο του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη έχουν ασχοληθεί καθόλου με το θέμα; Γιατί δεν ευθύνονται οι αστυνομικοί για το πρόβλημα. Οι άνδρες και οι γυναίκες της Ελληνικής Αστυνομίας εκτελούν τα καθήκοντά τους με τον καλύτερο τρόπο που μπορούν. Μήπως, όμως, υπάρχει τέτοιου μεγέθους λειψανδρία, που δεν μπορούν να λειτουργούν σωστά τα αστυνομικά τμήματα;
ΟΠΩΣ και να είναι, φαντάζει δύσκολο τα πρώτα διαθέσιμα ραντεβού να υπάρχουν έπειτα από δυόμισι μήνες. Ή να πρέπει ο πολίτης να πάει στην άλλη άκρη του λεκανοπεδίου, για να βγάλει μία ταυτότητα. Αυτά είναι από τα μικρά πράγματα της καθημερινότητας στα οποία ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη οφείλει να δίνει προσοχή. Εντάξει, μπορεί στην ΕΛ.ΑΣ. να ασχολούνται με την εγκληματικότητα, τους τρομοκράτες, τους μπαχαλάκηδες και τους παραβατικούς, αλλά πρέπει να εξυπηρετούν και τους απλούς πολίτες που θέλουν να εκδώσουν αστυνομική ταυτότητα και όχι να λειτουργούν με ρυθμούς της δεκαετίας του ‘80.