Το έκαναν όταν έπεφταν κάτω από το 30%, μέχρι που ήρθε το 17%, στις εκλογές του 2023, και βρέθηκαν αντιμέτωποι με την πραγματικότητα. Το έκαναν και πάλι όταν βγήκαν οι πρώτες δημοσκοπήσεις, που τους έδειχναν σε μονοψήφια ποσοστά. Και, τώρα λοιπόν, έπαθαν σοκ για το 3%.
ΚΑΝΕΙΣ δεν μπορεί να ξέρει αν όντως ο ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται αυτή τη στιγμή τόσο χαμηλά. Ομως, ακόμα κι αν δεν έχει πέσει ήδη στο 3%, είναι σχεδόν βέβαιο πως στις εθνικές εκλογές θα δώσει μάχη για να μπει στη Βουλή. Και η αλήθεια είναι πως ο ΣΥΡΙΖΑ άργησε πολύ να πέσει στο 3%, να επιστρέψει εκεί που πραγματικά θα έπρεπε να ήταν πάντα.
ΑΝ δεν είχαμε ζήσει τη χρεοκοπία και τα Μνημόνια ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα εκτινασσόταν ποτέ από το 3-4% στο 36%. Δεν θα γινόταν ποτέ κυβέρνηση. Ο κόσμος δεν ψήφισε τον ΣΥΡΙΖΑ, την περίοδο 2012-2019, επειδή έγινε… αριστερός. Οι πολίτες είχαν χάσει τη γη κάτω από τα πόδια τους. Το ΠΑΣΟΚ εξαϋλωνόταν. Και ένα κομμάτι της κοινωνίας πίστεψε πως θα μπορούσαμε να τη σκαπουλάρουμε σηκώνοντας την παντιέρα του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά στην ουσία με πασοκικές μεθόδους. Η οργή και η απογοήτευση ήταν τόσο μεγάλη που το παραμύθι του Αλέξη Τσίπρα και των συντρόφων του έγινε πιστευτό.
ΟΤΑΝ, βέβαια, ανέβηκαν στην εξουσία έγινε αντιληπτό πως ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν, είναι και θα παραμείνει πάντα ένα λαϊκιστικό και τοξικό κόμμα διαμαρτυρίας, που όχι μόνο δεν μπορεί να εφαρμόσει λύσεις αλλά δημιουργεί διαρκώς προβλήματα. Δεν κατάφεραν να υλοποιήσουν ούτε μία δέσμευσή τους. Εφάρμοσαν τα ακριβώς αντίθετα από όσα έλεγαν. Επιβάρυναν με μένος τη μεσαία τάξη. Και, στο τέλος, απέτυχαν παταγωδώς σε όλα.
ΒΕΒΑΙΑ, δεν γινόταν να πέσουν μέσα σε μία μέρα από το 31,5%, των εκλογών του 2019, στο 3%. Αντεξαν άλλα έξι χρόνια. Πλέον, όμως, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν υπάρχει ως «προϊόν» στο πολιτικό σύστημα. Εχει ξεπεραστεί από την πραγματικότητα. Και το ίδιο ισχύει και για τον Αλέξη Τσίπρα, που θέλει να επιστρέψει με δικό του σχηματισμό. Η κοινωνία, πια, δεν τους ακούει. Τους αγνοεί.
Πότε και πόσο θα μειωθούν οι τιμές της βενζίνης;
Ας υποθέσουμε πως δεν είχε επιτευχθεί εκεχειρία στη Μέση Ανατολή. Πως το Ιράν έκλεινε και τα Στενά του Ορμούζ. Οπότε και οι διεθνείς τιμές πετρελαίου θα ανέβαιναν, τουλάχιστον, πάνω από τα 80 δολάρια το βαρέλι. Ε, γνωρίζουμε πολύ καλά τι θα συνέβαινε στη χώρα μας. Η τιμή της βενζίνης θα αυξανόταν με ιλιγγιώδεις ρυθμούς. Και, βέβαια, αστραπιαία θα ακολουθούσαν μία σειρά από προϊόντα και υπηρεσίες.
Τελικά, όμως, επετεύχθη εκεχειρία μεταξύ Ισραήλ και Ιράν. Το πετρέλαιο, που είχε σκαρφαλώσει μέχρι τα 77 δολάρια, έπεσε γύρω στα 67 δολάρια. Την ώρα, μάλιστα, που η ισοτιμία ευρώ-δολαρίου έχει φτάσει στο 1,16, από 1,04 όπου βρισκόταν στις αρχές του χρόνου.
Μένει να δούμε τι θα κάνουν τα διυλιστήρια και τα βενζινάδικα. Πόσες ημέρες θα περάσουν μέχρι να μειώσουν τις τιμές για τους καταναλωτές; Και πόσο θα πέσουν οι τιμές;