Εξαγοράζουν ψήφους λίγο πριν την κάλπη

08/02/19 • 11:27 | UPD 15/02/19 • 12:11

Οι ξένοι ήρθαν, μας πήραν την δημόσια περιουσία, το ελληνικό γαλατικό χωριό, πάντως, πετυχαίνει και παρακάμπτει τον έλεγχο

Τα χρόνια των Μνημονίων είδαμε μέρος της περιουσίας του ελληνικού δημοσίου να ιδιωτικοποιείται αλλά και να υπάγεται στο Υπερταμείο με στόχο την αξιοποίησή της. Αυτά πάντως είναι ψιλά γράμματα γιατί εμείς οι Έλληνες την βρίσκουμε την άκρη.

Γράφει ο Γιῶργος Μιχαηλίδης*

Είναι γνωστό εδώ και δεκαετίες πως το Ελληνικό Δημόσιο δεν είναι και ο καλύτερος μάνατζερ. Μάλλον είναι ένας κάκιστος μάνατζερ αφού κατάφερνε να παίρνει υγιείς ιδιωτικές επιχειρήσεις με μονοπώλιο στον κλάδο τους και μετά από μερικά χρόνια διαχείρισης να τις χρεοκοπεί και η αξία τους να μηδενίζεται.

Το EleftherosTypos.gr, ήδη από τον Απρίλιο του περασμένου έτους είχε συγκεντρώσει σε μία έρευνα στο ET Magazine εταιρείες που χρεοκόπησαν με την σφραγίδα του Δημοσίου. [Δείτε την έρευνα ΕΔΩ]. Στο συγκεκριμένο κείμενο ψάξαμε και είδαμε την αλήθεια για τον ΟΣΕ, την αμυντική βιομηχανία, τον ΟΑΣΑ και άλλες εταιρείες. Ας σταθούμε, όμως, στον ΟΣΕ.

Η συγκεκριμένη εταιρεία με το εμβληματικό κτήριο στην συμβολή των οδών Μάρνης & Καρόλου γίνεται πρωτοσέλιδο στην εφημερίδα Καθημερινή στο φύλλο της Παρασκευής (08/02/2019) λόγω του «εκτροχιασμού» του κόστους μισθοδοσίας το 2018. Συγκεκριμένα σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Βαγγέλη Μανδραβέλη, η δαπάνη μισθοδοσίας το 2019 θα ανέλθει σε 46,5 εκατ. ευρώ από 40 εκατ. ευρώ που ήταν το 2018 και 39,4 εκατ. ευρώ που ήταν το 2017.

Η συγκεκριμένη αύξηση στην μισθοδοσία δυστυχώς δεν είναι ανάλογη της αύξησης των εσόδων. Συγκεκριμένα, τα έσοδα των πωλήσεων του ΟΣΕ για φέτος εκτιμάται ότι θα ανέλθουν σε 28,5 εκατ. ευρώ και αντιστοιχούν μόλις στο 61% του ύψους της προβλεπόμενης μισθοδοσίας. Φανταστείτε σε τι ποσό φτάνουμε εάν στα έξοδα του ΟΣΕ προσθέσουμε τις λοιπές δαπάνες όπως η συντήρηση και η ηλεκτροδότηση.

Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε ότι η συγκεκριμένη αύξηση στην μισθοδοσία αποδίδεται στην επιστροφή εργαζομένων που είχαν απομακρυνθεί από τον ΟΣΕ το 2010-2011. Την ίδια ώρα, παρόμοια μοίρα έχουν και άλλες ΔΕΚΟ όπως ο ΟΑΣΘ και η εταιρεία ΟΣΥ. Και να φανταστούμε πως μιλάμε για εταιρείες οι οποίες βρίσκονται υπό τον έλεγχο του Υπετραμείου.

Κάτι τέτοιο, όμως, δεν εμποδίζει την ελληνική κυβέρνηση και εν προκειμένω τον υπουργό Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, να βάζει την υπογραφή του σε τέτοιους προϋπολογισμούς με αυξήσεις στο κόστος μισθοδοσίας χωρίς αυτές να συνοδεύονται από ένα business plan εξυγίανσης και εκσυγχρονισμού των εν λόγω φορέων.

Οι ξένοι ήρθαν, μας πήραν την δημόσια περιουσία, το ελληνικό γαλατικό χωριό, πάντως, πετυχαίνει και παρακάμπτει τον έλεγχο προσλαμβάνοντας κόσμο τον οποίο θέλει να «δεσμεύσει» όσο πλησιάζουν οι εκλογές.

Είναι πραγματικά λυπηρό στην εποχή μας μία κυβέρνηση να αντιμετωπίζει τους πολίτες σαν πρωτόγονους ιθαγενείς που θα τους δώσει ένα καθρεφτάκι για να πάρει ό,τι πιο πολύτιμο μπορούν να δώσουν, την ψήφο τους.

*Ο Γιῶργος Μιχαηλίδης είναι ο διευθυντής του EleftherosTypos.gr