Οι αναφορές του Δεκεμβρίου 2024 που μελέτησε η δημοσιογραφική ομάδα αναφέρουν επίσης ότι οι πλατφόρμες της προβάλλουν καθημερινά περίπου 15 δισεκατομμύρια διαφημίσεις «υψηλού κινδύνου» και ότι από αυτές προκύπτουν περίπου 7 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως.
Ο τρόπος λειτουργίας του συστήματος περιγράφεται στα εσωτερικά έγγραφα: όταν τα συστήματα προειδοποίησης εντοπίζουν διαφημιστές με ύποπτη δραστηριότητα, η Meta δεν τους αποκλείει αυτόματα. Υπάρχει κανόνας 95% βεβαιότητας που απαιτείται για αφαίρεση, ενώ σε χαμηλότερες πιθανότητες εφαρμόζεται η «ποινή υποβολής προσφορών» (penalty bid) — ουσιαστικά υψηλότερο κόστος προβολής. Στα memos εμφανίζεται η φράση «Αν δεν μπορούμε να τους διώξουμε, ας πληρώσουν ακριβότερα». Τα συστήματα προσωποποίησης προωθούν σε χρήστες που κάνουν κλικ σε ύποπτες διαφημίσεις παρόμοιο περιεχόμενο, δημιουργώντας έναν φαύλο κύκλο έκθεσης.
Τα έγγραφα αναφέρουν ότι η εταιρεία παρακολουθεί και ενσωματώνει αυτά τα έσοδα στον οικονομικό σχεδιασμό — κάθε εξάμηνο περίπου 3,5 δισ. δολάρια από «υψηλού νομικού κινδύνου» διαφημίσεις — και εκτιμούν ότι τα πιθανά πρόστιμα θα είναι μικρότερα από τα κέρδη.
Ο εκπρόσωπος της Meta, Άντι Στόουν, απάντησε ότι τα στοιχεία «παρουσιάζουν μια επιλεκτική και διαστρεβλωμένη εικόνα», χαρακτήρισε υπερβολικό το 10% και τόνισε μείωση 58% στις αναφορές απάτης καθώς και διαγραφή 134 εκατομμυρίων ύποπτων διαφημίσεων μέσα στο 2025. Ωστόσο, τα ίδια έγγραφα επισημαίνουν ότι περίπου το ένα τρίτο των διαδικτυακών απατών στις ΗΠΑ ξεκινά από αυτές τις πλατφόρμες, με σοβαρές επιπτώσεις για χρήστες και ρυθμιστικές αρχές.
Ειδήσεις Σήμερα
- Ρήγας: Αποκάλυψε γιατί βάζει τραγουδιστές σε σειρές του – Η αποστροφή στο reunion & το μεγάλο πάθος του
- Σία Κοσιώνη: Θεατρικό ντεμπούτο με άγχος και συγκίνηση – Το θερμό χειροκρότημα της Ντόρας Μπακογιάννη [βίντεο]
- Συντάξεις: Γιατί αγωνιούν 100.000 συνταξιούχοι – Ποιοι παίρνουν 250 ευρώ επίδομα το Νοέμβριο και οι αυξήσεις του 2026 [πίνακες]