«Είμαι μετανάστης και οι γονείς μου ήρθαν από τη Χιλή. Νιώθω πολύ ευνοημένος που μεγάλωσα στις ΗΠΑ και αυτό που θέλω είναι οι άνθρωποι να νιώθουν ασφαλείς και προστατευμένοι κι εγώ να βρίσκομαι στη σωστή πλευρά της Ιστορίας», συνέχισε ο πρωταγωνιστής της νέας ταινίας του Αρι Αστερ, «Eddington», που προβλήθηκε στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ χωρίς όμως να ικανοποιήσει τους θαυμαστές του.

Η ταινία μάς γυρίζει πίσω στην περίοδο της πανδημίας για να σατιρίσει τις ΗΠΑ και τον σύγχρονο κόσμο, με τον Γιοακίν Φίνιξ και την Εμα Στόουν να συμπρωταγωνιστούν με τον Πέδρο Πασκάλ. «Ηθελα να δείξω πώς είναι να ζεις σε έναν κόσμο όπου κανείς δεν συμφωνεί στο τι είναι πραγματικό τελικά», τόνισε ο Αρι Αστερ στη συνέντευξη Τύπου. «Τα τελευταία 20 χρόνια έχουμε περάσει στην εποχή της υπερ-ατομικότητας. Η εικόνα που είχαμε συλλογικά για τον κόσμο δεν υπάρχει πια και η εποχή της πανδημίας ήταν η στιγμή που αυτός ο σύνδεσμος καταστράφηκε οριστικά», διαπίστωσε ο σκηνοθέτης.
Εντός της αίθουσας, η Κρίστεν Στιούαρτ καταχειροκροτήθηκε για το σκηνοθετικό της ντεμπούτο, το «The chronology of water», που προβλήθηκε στο παράλληλο τμήμα «Ενα κάποιο βλέμμα». Η ταινία βασίστηκε στη σκληρή και ωμή αυτοβιογραφία της Λίντια Γιούκναβιτς, η οποία περιγράφει το πώς βρήκε ισορροπία μετά από χρόνια κακοποίησης από τον πατέρα της και τις καταχρήσεις. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο συναντάμε την Ιμοτζεν Πουτς, η οποία απέσπασε διθυραμβικά σχόλια, ενώ η Στιούαρτ εξήγησε ότι η ταινία ετοιμάστηκε τελευταία στιγμή για να συμμετέχει στο Φεστιβάλ των Καννών.
Τα φλας άστραψαν και για τους Τζένιφερ Λόρενς και Ρόμπερτ Πάτινσον, οι οποίοι περπάτησαν στο κόκκινο χαλί με αφορμή την πρεμιέρα της ταινίας τους, «Diemylove», της Λιν Ράμσεϊ ,που διεκδικεί τον Χρυσό Φοίνικα. Η ταινία αφηγείται την ιστορία μιας νέας μητέρας (Τζένιφερ Λόρενς) που κλονίζεται ψυχικά μετά τη γέννηση του γιου της, ενώ ο Ρόμπερτ Πάτινσον υποδύεται τον σύζυγό της. Η Σίσι Σπέισεκ και ο Νικ Νόλτε εμφανίζονται επίσης στην ταινία η οποία μάλλον ξάφνιασε το κοινό με τις πολλές βίαιες σκηνές αυτοτραυματισμού της βασικής ηρωίδας της.
Τέλος, οι Κάννες ενθουσιάστηκαν με τη νέα ταινία του Ρίτσαρντ Λίνκλεϊτερ, «Nouvelle Vague» και λογικό ίσως, καθώς αναφέρεται στα γυρίσματα του «Με κομμένη την ανάσα» του Zαν-Λικ Γκοντάρ. Η ασπρόμαυρη ταινία διεκδικεί τον Χρυσό Φοίνικα και στην πρεμιέρα της μέχρι και ο Κουέντιν Ταραντίνο εθεάθη να χειροκροτεί έντονα τον σκηνοθέτη και τους συντελεστές της. «Πριν από έναν χρόνο γυρίσαμε την ταινία εδώ και σκεφτόμασταν ότι θα ήταν σπουδαίο να καταλήγαμε στις Κάννες. Και να που ήρθαμε τελικά», έλεγε περιχαρής ο Ρίτσαρντ Λίνκλεϊτερ, που μόλις τον περασμένο Φεβρουάριο έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Βερολίνου η προηγούμενη ταινία του, «Bluemoon», με τον Ιθαν Χοκ και τον Αντριου Σκοτ.

Χθες Κυριακή έκανε πρεμιέρα το «Phoenician Scheme» του Γουές Αντερσον με τους Μπενίσιο Ντελ Τόρο, Τομ Χανκς, Σκάρλετ Γιοχάνσον κ.ά., ενώ σήμερα Δευτέρα σειρά έχει ο Σπάικ Λι, εκτός συναγωνισμού, με το «Highest 2 Lowest» με τον Ντένζελ Ουάσινγκτον.
Το Φεστιβάλ ολοκληρώνεται στις 24 Μαΐου.
Έλαμψε στο κόκκινο χαλί η Αντζελίνα Τζολί
Δεν χρειάστηκε να συμμετέχει σε κάποια ταινία για να κλέψει τις εντυπώσεις στο κόκκινο χαλί η Αντζελίνα Τζολί. Βρέθηκε στο Φεστιβάλ για να παρουσιάσει το βραβείο Chopard σε νέους ηθοποιούς και, όπως ήταν φυσικό, οι κάμερες έπεσαν αμέσως πάνω της παρά την προσπάθειά της να αφήσει χώρο για τους ηθοποιούς που θα βράβευε, τους Μαρί Κολόμπ και Φιν Μπένετ. «Οτιδήποτε κάνει το διεθνές σινεμά πιο προσβάσιμο στον κόσμο είναι απαραίτητο και καλοδεχούμενο», τόνισε η γνωστή σταρ.

