Ο Γιώτης Κιουρτσόγλου μιλώντας στο Στούντιο 4 αποκάλυψε την τελευταία κίνηση του μεγάλου τρογουδοποιού που κατέδειξε την άρρηκτη σχέση ζωής με τον Μάνο Χατζιδάκι: «Κρατούσε το βιβλίο του Χατζιδάκι και στην παράγραφο που λέει: “Μια χώρα που μοιράζει με τη δική μας” διάβασε αυτή τη σελίδα, διάβασε και τη δεύτερη, το έκλεισε και το έβαλε δίπλα στο κομοδίνο και μετά έκλεισε τα μάτια του. Αυτή ήταν η τελευταία σκηνή του Διονύση Σαββόπουλου διαβάζοντας Χατζιδάκι και έφυγε και μια πικρία που δεν γιορτάστηκαν τα 100 του χρόνια».
Ο Διονύσης Σαββόπουλος, λίγο πριν «κλείσει τα μάτια του», βίωσε μια τελευταία αναλαμπή συνείδησης «Υπήρξε μια τελευταία αναλαμπή, τους χαιρέτησε όσους ήταν στο δωμάτιο μέσα», διηγήθηκε επίσης ο συνεργάτης του.
Διονύσης Σαββόπουλος: Σε λαϊκό προσκύνημα στη Μητρόπολη η σορός του πριν την κηδεία – Τι ζητά η οικογένειά του
Το Σάββατο 25 Οκτωβρίου θα τελεστεί η κηδεία του Διονύση Σαββόπουλου στο Α’ Νεκροταφείο Αθηνών στις 13:00, με τη σορό του να τίθεται από το πρωί της ίδιας ημέρας σε λαϊκό προσκύνημα στη Μητρόπολη Αθηνών.
Η ανάρτηση της οικογένειας
«Η κηδεία του Διονύση Σαββόπουλου θα τελεστεί το Σάββατο 25 Οκτωβρίου στη Μητρόπολη Αθηνών, στη 1.00 μ.μ. και θα ακολουθήσει ταφή στο Α’ Νεκροταφείο Αθηνών.
Η οικογένεια επιθυμεί, αντί στεφάνων, τα χρήματα να προσφερθούν:
– στο Μουσικό Τμήμα του Ιονίου Πανεπιστημίου, όπου δίδαξε
EUROBANK – GR18 0260 2950 0002 9020 1796 406
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ: ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
– στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, που εδρεύει στη γενέθλια πόλη του, τη Θεσσαλονίκη
ΠΕΙΡΑΙΩΣ – GR26 0172 2020 0052 0209 9405 694
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ: ΕΤΑΙΡΙΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Στην αιτιολογία της κατάθεσης να αναγράφεται: Διονύσης Σαββόπουλος. Για όσους επιθυμούν να τον αποχαιρετήσουν, η σορός του θα βρίσκεται στο παρεκκλήσι της Μητρόπολης Αθηνών, το πρωί του Σαββάτου από τις 8.30 π.μ. έως τις 11.30 π.μ».
Με πομπή στο Α’ Νεκροταφείο
Μετά την εξόδιο ακολουθία, η σορός θα οδηγηθεί με πομπή στο Α’ Νεκροταφείου ότι θα γίνει η τελετή της ταφής. Όπως ανακοίνωσε η Τροχαία στους δρόμους γύρω από την Μητρόπολη Αθηνών και στο νεκροταφείο θα εφαρμοστούν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις με απαγόρευση στάσης και στάθμευσης και διακοπή της κυκλοφορίας.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της Τροχαίας
«Λόγω τέλεσης Εξόδιου Ακολουθίας στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αθηνών και εν συνεχεία ενταφιασμού στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών του καλλιτέχνη Διονυσίου Σαββόπουλου θα πραγματοποιηθεί απαγόρευση στάσης και στάθμευσης των οχημάτων και προσωρινή και σταδιακή διακοπή της κυκλοφορίας αυτών από την 06.00΄ ώρα του Σαββάτου 25-10-2025 έως το πέρας της τελετής, σε οδούς περιοχής του Δήμου Αθηναίων, ως εξής:
- Μητροπόλεως, σε όλο το μήκος της.
- Αιόλου, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Ανδριανού και Ερμού.
- Ερμού, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Αιόλου και Αθηνάς.
- Αναπαύσεως, σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.
- Τριβωνιανού, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Καρέα και Μ. Μουσούρου.
Από την Τροχαία γίνεται έκκληση στους οδηγούς για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους και αποφυγή πρόσθετων κυκλοφοριακών προβλημάτων να αποφύγουν τη διέλευση των οχημάτων τους στις ανωτέρω οδούς κατά το αναφερόμενο χρονικό διάστημα και να ακολουθούν τα σήματα και τις υποδείξεις των ρυθμιστών τροχονόμων.
Ο Διονύσης Σαββόπουλος με τα δικά του λόγια
Μεγάλη η απώλεια για το ελληνικό τραγούδι μετά τον χαμό του Διονύση Σαββόπουλου, την Τρίτη το βράδυ, στα 81 του χρόνια. Ενός χαρισματικού τραγουδοποιού, ηγέτη του είδους, που χαρακτήρισε με τη δημιουργία του το σύνολο του ελληνικού τραγουδιού, αφήνοντας πίσω του μια μοναδική μουσική κληρονομιά.
Μια διαδρομή πλούσια, που ο ίδιος είχε συμπεριλάβει στο βιβλίο του, την αυτοβιογραφία του, με τίτλο «Γιατί τα χρόνια τρέχουν χύμα», όπου όχι μόνο διηγήθηκε την πορεία του, αλλά και εξαιρετικές ιστορίες. Τον είχαμε συναντήσει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, όπου έγινε η παρουσίαση του βιβλίου τον φετινό Ιανουάριο. Με το χιούμορ και τον αυτοσαρκασμό που τον χαρακτήριζαν ως την ύστατη ώρα μας είχε πει τότε, απαντώντας στο γιατί αποφάσισε στα 80 του χρόνια να γράψει τη ζωή του:
«Μην πείτε ότι αυτοβιογραφούμαι στα γεράματα… Δεν έχω σταματήσει να αυτοβιογραφούμαι στη ζωή μου. Στα τραγούδια, στα προγράμματά μου, χώνω όπου μπορώ και ιστορίες αυτοβιογραφικές. Μου αρέσει να ακούω και να λέω ιστορίες. Ο άνθρωπος όταν λέει ιστορίες από τη ζωή του γίνεται πιο αληθινός».
Σε παλιότερη συνέντευξή του, τον Οκτώβριο του 2014, στον «Ε.Τ.» και στη γράφουσα, για τη σχέση του με τον χρόνο είχε δηλώσει με ειλικρίνεια: «Η σχέση μου με τον χρόνο ποικίλλει… Διότι, αν με βάλουν πάνω σε μία σόμπα, το δευτερόλεπτο μου φαίνεται αιώνας. Αντίθετα, αν είμαι αγκαλιά με ένα πρόσωπο που αγαπώ, τότε οι δύο ώρες περνούν σαν να ήταν ένα λεπτό μόνο…».
Ο πληθωρικός Διονύσης Σαββόπουλος είχε κατέβει για πρώτη φορά στην Επίδαυρο και στο αρχαίο της θέατρο το 2013, για να παρουσιάσει τον Ιούλιο τον «Πλούτο», έχοντας τετραπλό ρόλο. Οχι μόνο πρωταγωνίστησε στον «Πλούτο», αλλά επίσης πήρε το βάπτισμα ως σκηνοθέτης, ενώ παράλληλα έβαλε την υπογραφή του στη μετάφραση και, βέβαια, στη μουσική της παράστασης.
Σε σχετική, άλλη συνέντευξη που είχε δώσει στον «Ε.Τ.» και στη γράφουσα, έλεγε για τον τετραπλό του ρόλο: «Εχω κάποια πείρα μεταφραστή από το παρελθόν. Είχα μεταφράσει τους “Αχαρνής” το 1975, τα χορικά του “Πλούτου” το 1985 και είχα μεταφράσει στα ελληνικά δέκα αγγλικά τραγούδια και δύο ιταλικά, στο “Ξενοδοχείο”, το 1996. Υπήρξα και ένα είδος σκηνοθέτη στις δουλειές μου. Αν προσέξατε, λίγο- πολύ, όλα μου τα μουσικά προγράμματα ήταν κάπως σκηνοθετημένα, όχι μόνο από την άποψη της ροής των τραγουδιών, αλλά και από τις θέσεις των μουσικών, τον σκηνικό διάκοσμο, τα φώτα ή τις πρόζες που ξεφύτρωναν ανάμεσα στα τραγούδια. Αλλά, βέβαια, ποτέ δεν έκανα κάτι για ένα τόσο μεγάλο και τόσο ιστορικό θέατρο. Η Επίδαυρος είναι σαν να κατέβηκε διαστημόπλοιο. Εκεί κατεβαίνουν κάθε καλοκαίρι χιλιάδες Eλληνες, για να συναντηθούν σ’ αυτό το αρχαίο θέατρο που χρόνια τώρα λειτουργεί σαν το Κρυφό Σχολειό μας. Τι να θέλω; Θέλω να φτιάξω κάτι ωραίο, κάτι γελαστό, που να μας γλυκάνει και να βοηθήσει την αλλαγή που συντελείται μέσα μας σιγά σιγά».

