Η θεωρία που κατέρρευσε από τα επίσημα πορίσματα και τα συμπεράσματα της ανάκρισης, αφού πρόλαβε να βγάλει εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες στους δρόμους και να εγκλωβίσει για 2 χρόνια την κοινωνική και πολιτική ζωή της χώρας στη συνωμοσιολογία και την πολιτική κερδοσκοπία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στη δικογραφία υπάρχει βεβαίωση της Siemens ότι τα έλαια σιλικόνης δεν αναφλέγονται έως τους 250 βαθμούς Κελσίου. Η θερμοκρασία που αναπτύχθηκε κατά τη μοιραία σύγκρουση ήταν πολύ μεγαλύτερη, γεγονός που κατά τους πραγματογνώμονες εξηγεί γιατί η φωτιά οφείλεται στα έλαια σιλικόνης που υπάρχουν στους μετασχηματιστές των τρένων.
Πρόσφατα, η οικογένεια του 23χρονου θύματος Αγγ. Τηλκερίδη κατέθεσε στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Λάρισας αγωγή αποζημίωσης (80.000.000 ευρώ) στρεφόμενη κατά των γερμανικών εταιριών Bayer AG και Siemens Mobility GmbH, όπως και κατά του ΟΣΕ και της Hellenic Train A.E. Η αγωγή κατατέθηκε όταν η οικογένεια ενημερώθηκε από τις ανακριτικές αρχές την 1η Αυγούστου 2025, με μέιλ, ότι επισήμως τα έλαια σιλικόνης είναι εκείνα που ευθύνονται για την πυρκαγιά. Τα έλαια σιλικόνης τα κατασκευάζει η Bayer και τα προμήθευσε στον ΟΣΕ η Siemens.
Πιέσεις
Στο μεταξύ, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων (ERA), διά του Βέλγου αντιπροέδρου του, κ. Ακκού, όπως κατήγγειλε και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Ν. Καραθανασόπουλος, ο οποίος συμμετείχε στον ΕΟΔΑΣΑΑΜ, φέρεται να ήταν αυτός που πίεζε τον Οργανισμό να μην ενοχοποιηθούν τα έλαια σιλικόνης και στο πόρισμά του να αφήνει να πλανάται και το ξυλόλιο.
Τη στιγμή μάλιστα που η ελληνική κοινωνία είχε ουσιαστικά αποδεχθεί τη θεωρία του παράνομου φορτίου και του ξυλολίου. Αρα και την εμπλοκή της κυβέρνησης, η οποία «κάλυπτε» λαθρεμπόρους και ως εκ τούτου έκανε το «μπάζωμα», εξαφάνισε 3 βαγόνια και όλα όσα τερατώδη ακολούθησαν. Οι θεωρίες διακινήθηκαν πολιτικά κυρίως από τον Κ. Βελόπουλο και τη Ζ. Κωνσταντοπούλου, με τη συνδρομή «πραγματογνωμόνων», αλλά αμφιβόλου -ή και ανύπαρκτης- επιστημονικής επάρκειας. Εχοντας σαν προμετωπίδα τους συγγενείς των θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι όπως η ΡΑΣ, έτσι και ο ERA είχαν πιστοποιήσει την ασφάλεια των ελληνικών σιδηροδρόμων λίγους μήνες πριν από τη μοιραία σύγκρουση των δυο τρένων που βρέθηκαν για 12 λεπτά στην ίδια γραμμή.
Εξ αντικειμένου, το ανύπαρκτο ξυλόλιο -που όμως έβαλε φωτιά στην ελληνική κοινωνία- «κάλυψε» τα υπαρκτά και ένοχα έλαια σιλικόνης, τα οποία, σύμφωνα με τις επίσημες πραγματογνωμοσύνες και τις ανακριτικές αρχές, ευθύνονται για την πυρκαγιά. Επίσης εξ αντικειμένου προστατεύτηκαν οι μεγάλες γερμανικές εταιρίες, τα προϊόντα των οποίων επί 1,5 χρόνο δεν συσχετίστηκαν κυριαρχικά με την πυρκαγιά.
ΑΓΝΟΙΑ Ή ΠΡΟΘΕΣΗ;
Το κρίσιμο ερώτημα
Το ερώτημα που τίθεται, επίσης εξ αντικειμένου, είναι αν όσοι παρέσυραν τους τραγικούς συγγενείς και την κοινωνία στη γελοία, όπως αποδεικνύεται, θεωρία του ξυλολίου, το έκαναν από άγνοια και κυνική πρόθεση πολιτικής κερδοσκοπίας ή αν η εμπλοκή τους είναι πιο περίπλοκη. Το βέβαιο είναι ότι αν οριστικοποιηθεί, με τη δίκη που θα αρχίσει σε λίγους μήνες, η ενοχή των ελαίων σιλικόνης, η οικονομική βλάβη, πρωτευόντως για την Bayer και τη Siemens και εν συνεχεία για τον ΟΣΕ και την Hellenic Train, είναι πολύ μεγάλη. Ειδικά για τις γερμανικές εταιρίες, οι οποίες προμηθεύουν τις περισσότερες ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές εταιρίες.

