Ετσι, περιορίζουν τα ποτά και τα αναψυκτικά, ενώ προϊόντα όπως είδη προσωπικής υγιεινής, καθαριστικά και είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς, παρά το γεγονός ότι οι τιμές τους καταγράφουν αποκλιμάκωση, που μέχρι πρότινος λόγω των προσφορών τα αγόραζαν σε μεγάλες ποσότητες, πλέον δεν τα βάζουν στο καλάθι με την ίδια ένταση. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρίας ερευνών Circana, παρότι οι όγκοι πωλήσεων εμφανίζουν θετικό πρόσημο, ο ρυθμός ανάπτυξής τους έχει περιοριστεί σε σχέση με πέρυσι.
Φρένο…
Τη μεγαλύτερη επιβράδυνση σε όγκο πωλήσεων συγκριτικά με το 2024 εμφανίζουν τα αλκοολούχα ποτά με 1,9% (από +5,7% στο +3,8%) και ακολουθούν τα αναψυκτικά και μη αλκοολούχα με 1,7% (από +4,9% σε +3,2%), οι τιμές των οποίων αυξήθηκαν σε ετήσια βάση κατά 2,9% και 3,7% αντίστοιχα. Επονται τα καθαριστικά σπιτιού και απορρυπαντικά που ο ρυθμός πωλήσεων σε όγκο μειώθηκε κατά 1,2% σε ετήσια βάση (από +3,1% σε +1,9%) και τα είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς (κρέμες προσώπου και σώματος, προϊόντα μακιγιάζ κ.ά.) κατά 0,8%. Αξιοσημείωτο, μάλιστα, είναι το γεγονός ότι στις κατηγορίες αυτές οι πωλήσεις αυξήθηκαν με μικρότερο ρυθμό, παρά το γεγονός ότι οι τιμές τους μειώθηκαν. Ειδικότερα, οι τιμές των καθαριστικών έπεσαν κατά 0,6%, των ειδών προσωπικής υγιεινής κατά 0,8% και των προϊόντων προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς κατά 2,3%. Σε ό,τι αφορά στα είδη προσωπικής υγιεινής, οι πωλήσεις συνέχισαν να αναπτύσσονται με ρυθμό 3,5% έναντι 2,2% το 2024, ενώ οι τιμές τους συνέχισαν την πτωτική πορεία (-0,8%).
Τρόφιμα
Αντίθετα, τα τρόφιμα, παρά τις ανατιμήσεις που παρουσιάζουν, εξακολουθούν να καταγράφουν αυξημένες πωλήσεις σε όγκο, καθώς καλύπτουν καθημερινές ανάγκες κι επομένως είναι πιο δύσκολο να μείνουν εκτός καλαθιού, ενώ τρέχουν με υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης σε σχέση με το 2024. Πιο αναλυτικά, οι πωλήσεις στα κατεψυγμένα τρόφιμα έτρεξαν με 9,3% (από 5,3% το 2024), καθώς οι τιμές τους παρέμειναν σχεδόν στα περυσινά επίπεδα (+0,2%), ενώ σχετίζεται και με την τάση των καταναλωτών να αναζητούν εύκολες λύσεις στη διατροφή τους. Στα καρυκεύματα και τα υλικά μαγειρικής ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 5,1% από 2,1% πέρυσι λόγω της μείωσης των τιμών τους κατά 4,1%, καθώς στην εν λόγω κατηγορία περιλαμβάνεται το ελαιόλαδο. Στα συσκευασμένα τρόφιμα οι πωλήσεις βελτιώθηκαν κατά 3,9%, από 1,7% το 2024, παρά το γεγονός ότι οι ανατιμήσεις στην κατηγορία αυτή διαμορφώθηκαν στο 1,7%. Υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης στο 2,9% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά (+0,7%) παρουσίασαν και οι πωλήσεις των σνακ, παρόλο που οι τιμές τους εκτινάχθηκαν κατά 7,7% κυρίως λόγω του ράλι που ακολούθησε η διεθνής τιμή του κακάο ωθώντας προς τα πάνω τις τιμές των σοκολατοειδών. Οριακή άνοδο μόλις κατά 0,1% εμφάνισαν οι πωλήσεις σε όγκο των γαλακτοκομικών προϊόντων στο 6,5%, ενώ οι τιμές τους ανέβηκαν κατά 1,5%. Συνολικά, πάντως, η κατηγορία των τροφίμων, σύμφωνα με την Circana, ήταν αυτή που κατέγραψε τη μεγαλύτερη βελτίωση σε όγκο πωλήσεων με 4,4%, ενώ σε αξία ενισχύθηκαν κατά 6,9%.
Στροφή στην ιδιωτική ετικέτα
Σημαντικό μερίδιο στο καλάθι του νοικοκυριού εξακολουθούν να έχουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, επιβεβαιώνοντας την τάση των καταναλωτών για αναζήτηση πιο φθηνών ειδών, λόγω των πληθωριστικών πιέσεων. Το μερίδιο των PL αυξήθηκε στο οκτάμηνο του 2025 στο 27,1% από 26,8% πέρυσι, σε αντίθεση με τα επώνυμα που υποχώρησαν στο 72,9% από 73,2% το 2024. Μάλιστα, η ιδιωτική ετικέτα τρέχει με υψηλότερο ρυθμό (+7,4%) σε σχέση με τα επώνυμα (+5,3%).
Τα τρόφιμα εμφανίζουν το υψηλότερο μερίδιο μεταξύ των τριών μεγάλων κατηγοριών στις πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας με 27,7% (από 27,4% του 2024), ακολουθούν τα είδη νοικοκυριού με 26,7% (από 25,8% πέρυσι) και τα είδη προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς με 19,9%.
Οι πωλήσεις σε όγκο ανά κατηγορία
Αλκοολούχα ποτά
2025: +3,8%
2024:+5,7%
Ετήσια μεταβολή τιμών: +2,9%
Μη αλκοολούχα ποτά
2025: +3,2%
2024:+4,9%
Ετήσια μεταβολή τιμών: +3,7%
Καθαριστικά & απορρυπαντικά
2025: +1,9%
2024:+3,1%
Ετήσια μεταβολή τιμών: -0,6%
Είδη προσωπικής φροντίδας & ομορφιάς
2025: +3,8%
2024:+4,6%
Ετήσια μεταβολή τιμών: -2,3%
Είδη προσωπικής υγιεινής
2025: +3,5%
2024:+2,2%
Ετήσια μεταβολή τιμών: -0,8%
Κατεψυγμένα τρόφιμα
2025: +9,3%
2024:+5,3%
Ετήσια μεταβολή τιμών: +0,2%
Υλικά μαγειρικής & καρυκεύματα
2025: +5,1%
2024:+2,1%
Ετήσια μεταβολή τιμών: -4,1%
Συσκευασμένα τρόφιμα
2025: +3,9%
2024:+1,7%
Ετήσια μεταβολή τιμών: +1,7%
Σνακς
2025: +2,9%
2024:+0,7%
Ετήσια μεταβολή τιμών: +7,7%
Γαλακτοκομικά
2025: +6,5%
2024:+6,4%
Ετήσια μεταβολή τιμών: +1,5%
Πηγή: Circana
![Σούπερ Μάρκετ: Μπαράζ προσφορών για το εορταστικό τραπέζι [πίνακες]](https://www.eleftherostypos.gr/wp-content/uploads/2025/12/38-f1-26-pl-150x150-jpg.webp)
![Αμετάβλητες οι τιμές σε κουραμπιέδες, μελομακάρονα [πίνακες]](https://www.eleftherostypos.gr/wp-content/uploads/2024/12/kourampiedes-48foodst-150x150.jpg)