Η «Νίκη» ολοκλήρωσε την αποστολή της κάτω από το Γαλάτσι, αφήνοντας πίσω της κατασκευασμένη σήραγγα 1.400 μέτρων και κατευθύνεται πια προς τον σταθμό «Ελικώνος».
Το επιβλητικό Φρέαρ Βεΐκου «αποκαλύφθηκε» για πρώτη φορά χθες στους δημοσιογράφους και τις τηλεοπτικές και φωτογραφικές κάμερες που ξεναγήθηκαν σε βάθος 35 μέτρων στη σήραγγα του Μετρό και τον Μετροπόντικα (TBM) «Νίκη». Η «Νίκη» θα ενώσει υπογείως το Γαλάτσι με τον Ευαγγελισμό, σημείο όπου στο τέλος του 2026 θα συναντηθούν οι δύο τελευταίας τεχνολογίας Μετροπόντικες της ΑΒΑΞ, έχοντας ολοκληρώσει την κατασκευή της σήραγγας 12,8χλμ. της Γραμμής 4 «Αλσος Βεΐκου – Γουδή» του Μετρό της Αθήνας.

Αντίθετη πορεία
Υπενθυμίζεται ότι το έτερο TBM, η «Αθηνά», ακολουθεί αντίθετη πορεία από εκείνη της «Νίκης». Ξεκίνησε από το Φρέαρ Κατεχάκη και έως σήμερα έχει κατασκευάσει σήραγγα 3,1χλμ. (60% της διαδρομής της), αφήνοντας πίσω τους σταθμούς «Γουδή», «Ζωγράφου» και «Ιλίσια» και ακολουθούν «Πανεπιστημιούπολη» και «Καισαριανή». Συνεπώς, μέχρι τώρα συνολικά έχει ήδη κατασκευαστεί σήραγγα 4,5χλμ. από τα 12,8χλμ. του συνόλου της Γραμμής 4.
Οι δύο νέας γενιάς Μετροπόντικες της ΑΒΑΞ δεν περιορίζονται στη διάνοιξη αλλά κατασκευάζουν τη σήραγγα, καθώς σε κάθε 1,5 μέτρο προόδου τοποθετούν αντίστοιχης διάστασης τσιμεντένιο δακτύλιο, που αποτελείται από επτά κομμάτια. Επίσης, είναι εφοδιασμένοι με το σύστημα SSP-E, το οποίο μπορεί να προβλέψει αν υπάρχει αλλαγή στη γεωλογία για τα επόμενα 40 μέτρα, μεταβολές που παρακολουθούνται συνεχώς από το πιλοτήριο του μετροπόντικα. Τα συνήθη πετρώματα είναι ο αθηναϊκός σχιστόλιθος, ο ασβεστόλιθος και ο ψαμμίτης.
Σε λίγα λεπτά
Με συνολικό μήκος 12,8χλμ. και 15 σύγχρονους σταθμούς, η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, που κατασκευάζεται από την κοινοπραξία ΑΒΑΞ – GHELLA – ALSTOM, θα συνδέσει περιοχές της Αθήνας, όπως η Κυψέλη, τα Εξάρχεια και το Κολωνάκι, διευκολύνοντας αποφασιστικά τις μετακινήσεις. Ενδεικτικά, ο χρόνος μετακίνησης από το «Αλσος Βεΐκου» στα «Δικαστήρια» της Ευελπίδων θα είναι μόλις 5 λεπτά και μέχρι την «Πανεπιστημιούπολη» του Ζωγράφου 14 λεπτά.
Η ολοκλήρωση της κατασκευής της σήραγγας της Γραμμής 4 αναμένεται εντός του 2026, επιβεβαιώνοντας την αξιοπιστία, την υψηλή τεχνογνωσία και την εμπειρία του Ομίλου ΑΒΑΞ στην κατασκευή σύνθετων έργων υποδομής.
ΤΟ ΦΡΕΑΡ ΒΕΪΚΟΥ ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ
- 120 εργαζόμενοι σε τρεις βάρδιες
- 110 μέτρα είναι το μήκος του TBM, που ζυγίζει 1.500 τόνους
- 10-15 μέτρα σήραγγας κατασκευάζονται καθημερινά, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες του υπεδάφους
- 32-35 μέτρα είναι βάθος της εκσκαφής
- 1.500-2.000 κυβικά μέτρα χώματος απομακρύνονται καθημερινά
Ειδήσεις Σήμερα
- Τράπεζα της Ελλάδας: Αυξήσεις αφορολόγητων ορίων και μειώσεις συντελεστών
- Θεσσαλονίκη: Επανέφεραν αγοράκι που υπέστη καρδιακή ανακοπή στην παραλία των Βρασνών
- Πύργος Ηλείας: Θρήνος για τον 23χρονο Σάββα που σκοτώθηκε λίγες μέρες μετά τον γάμο και την βάφτιση της κόρη του [Βίντεο]
- Μύκονος: Το υπερπολυτελές γιοτ «Kaos» της κληρονόμου των Walmart εντυπωσιάζει στον Ορνό [βίντεο]
- Θεσσαλονίκη: «Γέφυρα ζωής» από την ΕΛΑΣ για την μεταφορά ανήλικου στο νοσοκομείο Γεννηματάς
- Δίκη Φιλιππίδη: Προσωρινή διακοπή στην απολογία του λόγω αδιαθεσίας – Τι είπε για τις καταγγελίες [βίντεο]

