Η Ετήσια Εκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου της Nexi Ελλάδας, μέλους του ευρωπαϊκού ομίλου PayTech, αποτυπώνει τη ραγδαία εξέλιξη της ψηφιακής οικονομίας στη χώρα, με τις ηλεκτρονικές αγορές να αποτελούν πλέον την απόλυτη κανονικότητα, καθώς το 97% των χρηστών Διαδικτύου δηλώνει ότι πραγματοποίησε online συναλλαγές μέσα στον τελευταίο μήνα. Εντυπωσιακό είναι ότι οι ηλικίες 65-79 ετών ψωνίζουν online σε ποσοστό που φτάνει το 93%!
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας:
- Το 50% των ερωτηθέντων αγόρασε ρούχα από το Διαδίκτυο τις τελευταίες 28 ημέρες.
- 78% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι ψωνίζει από επιχειρήσεις εντός Ελλάδας.
- 64% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι νοιάζεται για τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των ηλεκτρονικών αγορών.
- 71% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι επιλέγει μέθοδο πληρωμής με βάση την ασφάλεια.
- 57% των ερωτηθέντων πλήρωσε με χρεωστική κάρτα κατά τις ηλεκτρονικές αγορές που έκανε τις τελευταίες 28 ημέρες.
Οι χρεωστικές κάρτες κατέγραψαν θεαματική αύξηση +48%, φτάνοντας το 57% το 2024 έναντι 9% το 2023, και καθιερώθηκαν ως η κυρίαρχη μέθοδος πληρωμής. Παράλληλα, το PayPal ενισχύθηκε κατά 11%, ενώ τα ψηφιακά πορτοφόλια Apple/Google Pay σημείωσαν άνοδο κατά 12% αντίστοιχα, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική των εναλλακτικών λύσεων πληρωμής. Εντυπωσιακή είναι και η στροφή στα εγχώρια ηλεκτρονικά καταστήματα, με το ποσοστό των καταναλωτών που τα προτιμά να ανεβαίνει από 49% το 2023 σε 78% το 2024 (+29%).
Οταν πρόκειται για προτίμηση, όμως, οι Έλληνες εμφανίζονται πιο επιφυλακτικοί: Το 34% προτιμά το PayPal, ενώ μόλις 25% δηλώνει ότι επιλέγει χρεωστική κάρτα ως αγαπημένο τρόπο πληρωμής. Τρίτη επιλογή εμφανίζεται η αντικαταβολή (12%).
Οι βασικότεροι λόγοι επιλογής μεθόδου πληρωμής είναι η ασφάλεια (71%), η ταχύτητα (56%) και η ευκολία χρήσης (49%). Ακολουθούν λόγοι όπως η συνήθεια (15%) και η οικονομία (14%).
Στην κορυφή των online αγορών βρίσκεται η μόδα, με το 50% των καταναλωτών να έχει αγοράσει είδη ένδυσης τις τελευταίες 28 ημέρες. Ακολουθεί το φαγητό σε πακέτο/delivery (45%) και τα είδη φαρμακείου (37%).
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η στάση απέναντι στο περιβάλλον: το 64% δηλώνει ότι λαμβάνει υπόψη τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των online αγορών, ενώ το 54% προτιμά λιγότερες συσκευασίες και το 36% φιλικές προς το περιβάλλον επιστροφές.
Παρά τη διεύρυνση της πρόσβασης σε διεθνή καταστήματα, η στήριξη της ελληνικής αγοράς ισχυροποιείται: Το 78% των χρηστών επιλέγει ελληνικά e-shops, έναντι 49% το 2023 – άνοδος 29 ποσοστιαίων μονάδων μέσα σε ένα έτος.

