Ο Μπρουκς, βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης και συνεργάτης του Νίκολσον σε μερικά από τα πιο αναγνωρίσιμα έργα του, επισημαίνει ότι ο ρόλος του Νίκολσον στην κινηματογραφική ιστορία δεν έχει κλείσει. Η τελευταία εμφάνιση του Νίκολσον σε ταινία έγινε το 2010 στο How Do You Know και από τότε ο σταρ παραμένει εκτός κινηματογραφικών γυρισμάτων. «Α, δεν νομίζω ότι σταμάτησε», είπε ο Μπρουκς στο περιοδικό PEOPLE. «Θέλω να πω, του έχουν στείλει σενάρια, τα διαβάζει, και είμαι σίγουρος ότι θα τον ξαναδούμε», τόνισε. Για τον Μπρουκς, ο Νίκολσον παραμένει «τον σπουδαιότερο ηθοποιό της γενιάς του».
Η επαγγελματική σχέση των δύο ανδρών μετρά δεκαετίες και περιλαμβάνει ταινίες όπως τα Terms of Endearment, As Good as It Gets και Broadcast News.
Οι τίτλοι αυτοί σφράγισαν την πορεία και των δύο, με τον Νίκολσον να προσφέρει ερμηνείες που προκάλεσαν βραβεύσεις και αναγνώριση. Οι δυο τους γνωρίστηκαν όταν η Ντέμπρα Γουίνγκερ έφερε στον Νίκολσον το σενάριο του Μπρουκς για την ταινία Terms of Endearment που κυκλοφόρησε το 1983 και τον έπεισε να συμπρωταγωνιστήσει στην ταινία μαζί με εκείνη και τη Σίρλεϊ ΜακΛέιν. Ο Μπρουκς θυμάται ότι εκείνη την περίοδο δεν υπήρχε δεύτερη επιλογή: «Δεν είχα δεύτερη επιλογή», είπε. «Δεν είχα, γιατί ο τύπος πρέπει να έχει “άδεια” από το κοινό όταν μπαίνει στη σκηνή, και αυτός ήταν ο μόνος που την είχε. Ήμουν ένας νεοφερμένος σκηνοθέτης και έπρεπε είτε να πάρω τον καλύτερο που υπήρχε, είτε να μη γυρίσω την ταινία», περιέγραψε.
Ο Μπρουκς αναφέρθηκε επίσης στον τρόπο εργασίας του Νίκολσον στο πλατό και στην προσέγγισή του απέναντι στους συναδέλφους. «Είναι υπέροχος στη συνεργασία», είπε, και θύμισε μια συζήτηση που είχε μαζί του όταν αναρωτήθηκε πώς συμπεριφέρεται αν βρεθεί σε σκηνή με έναν κατώτερο καλλιτέχνη. Τον ρώτησα τι κάνει αν είναι σε μια σκηνή και ο άλλος ηθοποιός δεν είναι ιδιαίτερα ταλαντούχος, αφηγήθηκε ο σκηνοθέτης.
Η απάντηση του Νίκολσον ήταν άμεση και απλή: «Όχι, όχι. Ό,τι και αν κάνει ο άλλος ηθοποιός είναι τέλειο». Ο Μπρουκς χαρακτήρισε την απάντηση «πανέμορφη» και τόνισε ότι δεν είναι μόνον ρητορική αλλά και πρακτική στο σετ. Στην αφήγηση του Μπρουκς, η καριέρα του Νίκολσον συνδέεται με επιλογές ρόλων, συνεργασίες και μια έντονη σχέση με το κοινό που του έδινε την «άδεια» να εισέρχεται στη σκηνή. Η εικόνα που προκύπτει από τις δηλώσεις του Μπρουκς είναι εκείνη ενός ηθοποιού που παραμένει στην πρώτη γραμμή της μνήμης και της εκτίμησης των συναδέλφων του, ενώ ταυτόχρονα το επαγγελματικό πεδίο συνεχίζει να του προσφέρει προτάσεις που διαβάζει και αξιολογεί. Οι δηλώσεις του Μπρουκς δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό PEOPLE, όπου μίλησε αναλυτικά για τις κοινές τους εμπειρίες στο σετ.

