Ένιωσε πόνο στο στήθος και αντί να απευθυνθεί αμέσως σε γιατρό ζήτησε πληροφορίες από το ChatGPT. Η απάντηση που έλαβε προκάλεσε κρίση πανικού: της ανέβηκαν οι παλμοί και μουδιάσει το στόμα, με αποτέλεσμα να καταλήξει στο Κέντρο Υγείας Καλυβίων, όπου το ιατρικό προσωπικό την εξέτασε και την στήριξε.
«Πόσοι από εμάς, όταν εμφανίζεται κάποιο σύμπτωμα που μας ανησυχεί, αντί να πάμε στον γιατρό, ανοίγουμε το διαδίκτυο –και πλέον το ChatGPT– για να κάνουμε μόνοι μας διάγνωση; Δυστυχώς, κι εγώ το έκανα. Και ήταν λάθος.
Σήμερα έμαθα με τον δύσκολο τρόπο πως τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τον ιατρό. Αναζήτησα πληροφορίες στο ChatGPT για κάποια συμπτώματα που με ανησυχούσαν, και οι απαντήσεις που πήρα με οδήγησαν σε μια κρίση πανικού. Η σκέψη ότι μπορεί να αντιμετωπίζω κάτι σοβαρό με τρόμαξε τόσο, που αναγκάστηκα τελικά να πάω στο Κέντρο Υγείας Καλυβίων.
Εκεί, το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό με υποδέχθηκε με επαγγελματισμό, με εξέτασαν άμεσα και μου έδωσαν τις σωστές οδηγίες. Θέλω να εκφράσω ένα τεράστιο ευχαριστώ στους γιατρούς και στους νοσηλευτές που με έκαναν να νιώσω ότι βρίσκομαι στα καλύτερα χέρια. Ας γίνει το δικό μου πάθημα μάθημα για όλους:
Μην αγνοείτε ποτέ τα σημάδια που στέλνει το σώμα σας. Μην κάνετε μόνοι σας διαγνώσεις, ούτε βασίζεστε σε εφαρμογές ή μηχανές. Για κάθε πρόβλημα υγείας, απευθυνθείτε μόνο στους γιατρούς. Υγεία σε όλους!».
Η περίπτωση υπογραμμίζει τους περιορισμούς των εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στην ιατρική καθοδήγηση: τα γλωσσικά μοντέλα δίνουν γενικές πληροφορίες και δεν αντικαθιστούν κλινική εξέταση, εργαστηριακούς ελέγχους ή εκτίμηση από γιατρό. Σε συμπτώματα όπως πόνος στο στήθος η σύσταση είναι άμεση ιατρική εξέταση ή μεταφορά σε μονάδα επειγόντων. Χρήσιμη μπορεί να είναι η τεχνολογία ως αρχική πηγή ενημέρωσης, όχι όμως ως τελικός κριτής της υγείας — και σε κάθε αμφιβολία, εμπιστευθείτε τον επαγγελματία υγείας.